Avto
58 ogledov

(Zgolj) še en japonski suv?

Mitsubishi ASX
1/42
Žurnal24 main
ASX kot nov Mitsubishijev suv model je pred predstavitvijo kar dobro razburkal avtomobilske vode. Gre za sodoben izdelek, ki pa ni poceni.

Preizkus pa je pokazal, da je sicer dostojen, a le še eden izmed številnih predstavnikov manjših suvov, kjer o nakupu odločajo zgolj preference kupcev. Dobra stran je tudi zmogljiv 1,8-litrski dizel, ki je zelo sodoben, kar se konec koncev pozna tudi pri porabi in na denarnici. S tem paketom opreme pa prestopi mejo 30 tisočakov, kar ni malo.  

Značilen sokolji pogled
Sprednji del povzema obliko mitsubishijev zadnje generacije, kar pomeni, da ima značilen videz z zašiljenim nosom, poudarjeno odprtino za zajem zraka in samosvoje oblikovanimi svetili. Mnenja glede oblike so sicer deljena, mi pa pravimo, da je ta svež in zato dober. Na boku je dinamičnosti sicer manj, čeprav so jo poskušali pričarati s proti boku naraščajočo linijo pri spodnjem robu stekel in uporabo kroma. Dobro delujeta tudi strešna nosilca, ki sta minimalna in ne pookvarita preveč podobe, kolesne odprtine pa so velike in bi vase spravile še kaj več kot 17-palčna platišča. Zadek je najmanj zanimiv, čeprav skladen del avta, pogrešal smo več LED-diod pri svetilih, svoje h končnemu videzu pa bi dodal tudi par izpušnih cevi, postavljenih na robove, česar ASX ne premore niti pri tej motorizaciji in opremi.


    
Samosvoja, a prečiščena notranjost
Slednja pomeni praktično vse, kar zmorejo v tem trenutku ponuditi pri Mitsubishiju, pomeni pa to usnjeno notranjost, parkirno kamero, navigacijo z zaslonom na dotik in 40 Gb trdega diska ter avdiosistem priznanega proizvajalca s 710-vatnim ojačevalnikom in nizkotoncem. Del opreme so tudi ksenonska svetila in sistem start&stop, ki pa na testu na trenutke ni preveč blestel.

Tudi drugače je notranjost ali bolje rečeno ergonomija dokaj samosvoja, čeprav dokaj prečiščena, tipična za znamko pa sta videz volana kot sredinske konzole, materiali so kakovostni, le na nekaterih mestih je malce monotona, kar so oblikovalci poskušali razbiti z imitacijo aluminija. Na podaljšku sredinske konzole najdemo sprva dve uporabni odlagalni površini, zatem pa dolgo ročico drugače (le) solidno natančnega  šeststopenjskega ročnega menjalnika, ki je za zdaj tudi edina opcija. Prestavna avtomatika bi se glede na moč in udobje, ki jo ASX ponuja, prilegla, dobil pa naj bi jo (takšno z dvema sklopkama) šele čez leto ali dve. Hvalevreden je serijski gumb za zagon vozila, kakor tudi tipke na vratih za vstop, fino pa bi bilo, če bi nekateri digitalni merilniki pred voznikom vlogo zamenjali z analognimi stikali sicer dovolj zmogljive klimatske naprave. Če kaj ASX manjka, je to napredna tehnika v obliki radarskega tempomata ali sistemov, kot je lane assist. Teh ni niti na seznamu doplačil, ki je še vedno "rahitično" kratek.

Tudi sedeža sta glede udobja in bočne opore zgolj povprečna, japonsko kratek pa je tudi sedalni del, ki dolginom ne bo preveč pogodu. Je pa zato usnje, v katero so odeti, kakovostno, moti pa postavitev stikala za ogrevanje, ki zahteva odvrnitev pogleda s cestišča. Glede prostora občutnih presežkov sicer v dveh sedežnih vrstah ne zmore ponuditi, je pa predvsem za glave tudi v drugi vrsti nadpovprečno veliko prostora. Visoko sedenje je pričakovano in zaželeno, enako velja za vstopanje vozila. Škoda le, ker ima dizelsko gnani ASX 17-centimetrski odmik od tal za razliko od 19,5-centimetrskega pri bencincih, saj se to na terenu še kako pozna.

Dovolj zmogljiva motor in 4X4 pogon
Pogon je tako v osnovi speljan na prednji kolesni par, z zasukom vrtljivega gumba pa vklopimo elektronsko vodene sklopke, ki po potrebi del navora spelje tudi na zadnjo os, dodaten zasuk pa pogon tudi zaklene v razmerju 50:50. Od napredne terenske opreme ima ASX le sistem za lažje speljevanje v klanec HSA, ne pa tudi reduktorja ali sistema za nadzorovan spust.



Štirikolesni pogon pa lepo dopolnjuje napredni in dovolj zmogljivi 1,8-litrski dizel, ki kljub manjši prostornini iz sebe iztisne 110 kW moči. Pri zelo nizkih vrtljajih  (pod znamko 1.500) je sicer občutiti turboluknjo, ki pa hitro izgine in takrat motor zelo dobro vleče vse do 4.500, ko se krivulja navora splošči. Zmogljivosti so nad pričakovanji, pomaga tudi, da ASX tehta manj kot tono in pol. Na urejenih cestiščih se počuti dobro, nekoliko premehak in premalo komunikativen je le volanski obroč, na terenu pa prav tako spleza marsikam. Poraba se je na testu gibala okrog dovolj ekonomičnih sedem litrov, z varčevanjem smo se spustili do 6,5 litra, priganjanje pa je številko potisnilo kvečjemu do znamke osmih litrov, težje pa tudi čez.

Podatki o vozilu: (Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 4WD instyle)
Motor: 1.798 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni dizelski
Moč: 110 kW (150 KM)/pri 4.000 vrtljajih na minuto
Navor: 300 Nm/ pri 2.000-3.000 vrtljajih na minuto
Poraba: 7,2 litra/100 km, 150 gramov CO2
Zmogljivosti: 198 km/h, 10,0 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.295x1.770x 1.815, medosna razdalja 2.670, prtljažnik (v litrih): 442 - 1219
Cena: 30.290/30.740 EUR

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.