Po večmesečnemu odlaganju, prične s 15. septembrom veljati tako imenovani Register 2 voznikov, katerega bistvena novost je poleg nekaterih sprememb glede evidentiranja voznikov skozi njihovo celotno "življenjsko dobo", hkrati denimo s podatki, v kateri šoli vožnje in s katerim inštruktorjem je opravljal izpit, tudi elektronsko preverjanje teoretičnega znanja ob pripravi na izpit. S tem Slovenija kot ena zadnjih evropskih držav prehaja s papirnatih pol na precej bolj zanesljiv računalniški sistem izpita.
Znanje testira in obnavlja lahko vsak
O novosti smo podrobneje pisali že pred časom, takrat so na Agenciji za varnost v prometu (AVP) napovedali tudi, da bodo kandidati, pa tudi ostala javnost že nekaj časa pred uvedbo lahko delno testirali izpit prek spleta. To se je zdaj uresničilo, saj je mogoče na spletnem naslovu AVP dostopati do simulacije izpita. Po začetni registraciji lahko uporabnik izbere eno od devetih kategorij vozil in preizkusi svoje znanje teorije.
Spletni test za B kategorijo ima tako 15 vprašanj, za reševanje katerih je na voljo 15 minut časa. Kot pri resničnem testu kandidat vse opravi zgolj z računalniško miško, s katero izbira pravilne odgovore med podanimi možnostmi. Na pravem testu bo število vprašanj okoli 40, toliko minut bo imel kandidat tudi na voljo za izpolnitev nalog.
Spletna aplikacija uporablja isto banko testnih nalog, le da je njihov nabor omejen, to pomeni, da se številna vprašanja z izpita ne bodo nikoli pokazala na spletu. Vseh vprašanj je sicer v banki okoli 2.000. Tako kot pri pravem izpitu je meja za uspešno opravljen preizkus 90 odstotkov pravilnih odgovorov, kar je med najstrožjimi mejniki v Evropi.
Pričakujejo začetni šok med kandidati
V Sekciji šol voženj novost sicer pozdravljajo, a po drugi strani izražajo tudi določene pomisleke. Predstavnik Borut Žagar tako opozarja, da članov sekcije pripravljalci elektronskega testiranja niso vključili v proces, prav tako pa nimajo v tem trenutku nobenih konkretnejših smernic s strani AVP, na kaj naj bodo odslej pozorni pri izobraževanju kandidatov, saj velja le precej splošen pravilnik o usposabljanju. Prav tako bi si v sekciji želeli, da bi imeli kandidati lahko vpogled v celotno banko vprašanj, po Žagarjevem mnenju namreč ni pravih razlogov za skrivanje. Na AVP medtem pravijo, da marsikje v tujini kandidati nimajo vpogleda sploh v nobeno vprašanje s testov in kot primer navajajo Švedsko.
Na splošno pa se pri sekciji bojijo, da bodo prvi meseci novega sistema prinesli velik osip uspešnosti kandidatov. To pričakuje tudi inštruktor varne vožnje Brane Legan, ki opozarja na doslej omalovažujoč odnos do teorije. "Kandidati bodo odslej preizkus znanja teorije morali vzeti precej bolj resno, saj bo onemogočeno učenje odgovorov na pamet, kot je bilo to dolga leta mogoče pri splošno razširjenih papirnatih polah. Treba bo pokazati znanje celotnega nabora predpisov, zato verjamem, da bo na začetku lahko malce strah vzbujajoče. A kdor bo znal in bo učenju posvetil dovolj časa, ne bi smel imeti težav."
Küzmič: Če je zastonj, bo težko kvalitetno
Strokovnjak za varno vožnjo Brane Küzmič dodaja, da bi morali državni organi stopiti še korak dlje in celotno šolanje teorije iz šol voženj prenesti na izpitne centre. Po njegovem namreč šolam vožnje, ki marsikdaj ponujajo zastonjske tečaje teorije, da bi le pridobile kandidate, s takšnim pristopom prav gotovo ni najpomembnješe kakovostno podajanje znanja. Küzmič tudi dvomi, da imajo vse šole vožnje dovolj izurjen kader učiteljev. "Izvirni greh je glede na moje dolgoletne izkušnje pri delu z mladimi vozniki storjen že takoj na začetku šolanja. Tako jih recimo v šoli ne naučijo osnovnih pravil glede vožnje avtomobila, to je pravilnega držanja volana in nastavitve sedeža. Oboje pa je v primeru izredne situacije ključnega pomena za hitro in pravilno reakcijo. Ko pa se takšne napake enkrat naselijo v podzavest voznika, jih je težko spremeniti, medtem pa šole vožnje ne gredo v koraku z novimi tehnologijami v avtomobilih, ki narekujejo tudi nove tehnike vožnje. Upam, da bo AVP tudi na tem področju v prihodnje izkazala napredek, tudi z bolj rednimi nadzori."
dokler bo varnost na cesti in v vozilu samo razlog za polnjenje proračuna ne na cestah nič bolj varno.....samo primer kupovanja dovoljenj zaradi kazenskih točk. Popolna neumnost je nekoga, ki je izpit že naredil pošiljat še 1x na izpit. Smo… ...prikaži več zelo obremenjeni s stalnim strahom pred radarji, skozi celo naselje buliš v merilnik hitrosti in pozabiš na zbranost, opazovanje prometa, vsa pozornost je usmerjena v trenutno hitrost. Kje so znaki za naselje postavljeni? Ponavadi tam kjer hiš sploh ni! Vožnja na naših cestah je postala pravo mučenje!
Ni slabo. Pred leti sem z veseljem na tak način na računalniku vadil pravila v takrat vpeljanih krožiščih. Z veseljem bi se iz domače fotelje preizkusil še na teh testih. Kar nekaj se je spremenilo, odkar sem naredil teorijo.<br… ...prikaži večP.S. Lahko dobimo link? :-)
Prosim za izpolnitev kratke anonimne ankete na temo varnost osebnih vozil:ANKETAhttps://www.1ka.si/a/43295Hvala in lep pozdrav