Vauxhall (britanski Opel) je že začel z odpuščanjem delavcev, o zmanjšanju proizvodnje govorijo v podjetju Jaguar Land Rover, sindikati pa se bojijo, da je to zgolj začetek najhujšega, piše Automotive News Europe. Ne le avtomobilska industrija, vsa industrija v Veliki Britaniji je na prepihu.
"Ljudje morajo razumeti kakšne nevarnosti prinaša brexit," pravi sindikalist John Cooper, ki je bil zaposlen v Ellesmere Portu, kjer Vauxhall proizvaja model astra in dodaja: "Zakaj bi Nissan še naprej vlagal v tovarno v Veliki Britaniji (to je največja tovarna avtomobilov na Otoku, v kateri je zaposleno 6.700 ljudi), če pa ima tovarno v Španiji, kjer lahko proizvaja iste avtomobile brez dodatne 10 odstotne obdavčitve?"
Ne bode v oči le obdavčitev
Obdavčitve in tudi druge ovire, kot je omejevanje izvoza ali uvoza, zamude, ki nastajajo zaradi carine, bi lahko bile pogubne za britansko avtomobilsko industrijo, saj nekateri avtomobilski deli ali materiali v proizvodnem procesu večkrat "migrirajo" čez mejo. Recimo, BMW Minije proizvaja v Oxfordu. Preden avtomobil zapelje s proizvodne linije, mora dobiti motor, ki ga izdelujejo v Franciji in ga z ladjo pripeljejo v BMW tovarno v Veliki Britaniji, nato pa ga do konca sestavijo v Gradcu v Avstriji.
Japonski avtomobilski proizvajalci so že zarožljali, da bodo proizvodnjo avtomobilov preselili iz Velike Britanije, pri čemer proizvedejo polovico od 1,67 milijona avtomobilov. Toliko vozil so v Veliki Britaniji proizvedli leta 2017.
Proizvajalec v minusu 3.000 evrov na vozilo
Londonsko analitsko podjetje PA Consulting je izračunalo, da bi se utegnila proizvodnja posameznega avtomobila v tovarni v Veliki Britaniji po njenem dokončnem izstopu iz EU, če bo potem izvoz obdavčen 10-odstotno, podražiti za skoraj 3.000 evrov.
"Tuja podjetja ne bodo ostala v Veliki Britaniji, če ne bo ustvarjeno konkurenčno okolje in bodo delala z dobičkom," je prepričan japonski veleposlanik v Veliki Britaniji, Koji Tsuruoka.
Delavci kljub grožnjam in črnim napovedim ne spreminjajo mnenja glede brexita. Automotive News Europe tako navaja enega od delavcev, da je glasoval za brexit, ker ne želi, da migranti odžirajo delavna mesta Britancem: "Vesel sem, da zapuščamo Evrope, vendar ne tako, kot se je tega lotila naša vlada."
Se strinjam, verjetno se je avto industrija prva zgrnila, ker je večina angleških veljakov pod nemškim okriljem in tako zvana avtokanclerka je seveda pritisnila na svoje podložne korporacije, da so zategnili pas in s tem ustvarili umetno krčenje in ne… ...prikaži več realni kazalnik, med tem ko so je medijem potrebno sedaj to na široko poročati, češ kako bo vse propadlo brez unije.
res je da so prvi zaceli z poevropsko krizo, ampak se bodo prvi spet na noge postavli. in jih bomo lahko samo poazovali ko bomo ostali še v večji krizi zaradi evrope.