Avto
94 ogledov

Zaradi praske na najetem avtomobilu ob varščino

kupec Anže Petkovšek
Evropska komisija je zaradi veliko primerov pritožb potrošnikov na področju najema vozil pet največjih podjetij, ki se ukvarjajo z oddajo vozil v najem v EU, pozvala k uskladitvi obstoječe prakse z zahtevami evropske zakonodaje o varstvu potrošnikov.

Število pritožb potrošnikov pri najemu avtomobila se je v letu 2014 glede na leto 2012 povečalo kar za 50 odstotkov.

Zaradi strme rasti pritožb je komisija ob sodelovanju nacionalnih nadzornih organov pet največjih podjetij, ki se ukvarjajo z oddajo vozil v najem v EU (Avis-Budget, Enterprise, Europcar, Hertz, Sixt), pozvala k uskladitvi obstoječe prakse oddaje vozil v najem z zahtevami zakonodaje o varstvu potrošnikov, ki jih določajo pravila EU.

"Potrošnica je najela vozilo in plačala 600 evrov pologa. V času najema je nekdo opraskal avto in povzročil manjšo škodo, ocenjeno na manj kot 100 evrov. Ob vrnitvi vozila je agencija zadržala celoten znesek pologa, agent pa je voznici to utemeljil z obrazložitvijo, da je tako določeno v pogodbenih pogojih," ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo navaja enega od 1750 primerov, ki jih je mreža centrov lani obravnavala na področju najemanja vozil.

Manj drobnega tiska

Omenjena podjetja so tako sprejela dogovor o obsežnem pregledu svojega dosedanjega dela s strankami. Med najpomembnejšimi obljubljenimi izboljšavami so boljša preglednost spletnih rezervacij, boljše informacije v fazi rezervacije o osnovnemu kasko zavarovanju in drugih zavarovalnih produktih, izboljšane in preglednejše politike glede goriva, jasnejši in bolj pošteni postopki pregleda vozila ter izboljšane prakse zaračunavanja dodatnih stroškov potrošniku.

Kot so sporočili z ministrstva, naj bi bili omenjeni ukrepi v celoti zaključeni že do konca letošnjega leta. Ostajajo pa še nekatera odprta vprašanja, ki bi se jih bilo po mnenju nacionalnih nadzornih organov treba lotiti v prihodnje (odgovornost potrošnika za škodo, ki jo stori tretja oseba; prakse posrednikov; jezik, v katerem bi morali biti predstavljeni pogoji najema avtomobila v drugi državi članici; kritje, ki ga ponuja zavarovalnica v paketih za najem avtomobila in iskanje drugih možnosti za zavarovanje, ki so na voljo na trgu).

Ministrstvo dodaja, da lahko potrošniki napotke in pomoč za težave v zvezi z najemom vozila najdejo tudi v aplikaciji ECC-net: Travel. Ta potrošnike seznanja z njihovimi pravicami in jim omogoča, da nasprotni strani povedo ali pokažejo svojo zahtevo v jeziku, ki ga razume. Aplikacija je namreč na voljo v 25 evropskih jezikih za operacijske sisteme Ios, Android in Windows Phone, deluje pa brez povezave, kar pomeni, da pri uporabi ne povzroča stroškov.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.