Uradni polletni podatki o prodaji avtov v Evropi so pokazali, da so športni terenci in križanci pravkar dosegli zgodovinski mejnik. Njihov tržni delež je namreč presegel polovico in zdaj znaša 51 odstotkov, kar je bistveni skok v primerjavi z lanskim prvim polletjem - takrat so bili pri 48 odstotkih. Največ novih avtov so proizvajalci prodali v kategoriji malih suvov, sledijo kompaktni suvi, šele na tretjem mestu so manjši avti B segmenta, ki so nekoč vladali trgu.
Podatki podjetja Dataforce so še pokazali, da je na čelu vseh suvov in modelov nasploh tesla model Y s skoraj 140 tisoč dobavami v prvih šestih mesecih, kar je več kot 200-odstotni skok v enem letu.
Le še volkswagen T-roc je med suvi presegel mejo sto tisoč dobavljenih vozil, natančneje se je ustavil pri 104.465 enotah. Je pa prav T-roc tisti model, ki je zaradi poplav v Sloveniji in posledične ustavitve proizvodnje v španski tovarni trenutno najbolj prizadet.
Na tretjem mestu po prodaji med suvi in križanci je toyota yaris cross s skoraj 97 tisoč primerki. Preostali po vrstnem redu so VW tiguan, dacia duster, hyundai tucson, peugeot 2008, kia sportage, renault captur in ford puma.
Uradno jih ni
Uradno v jeziku slovenskih uradnikov pojem športnih terencev ali križancev sploh ne obstaja. Pravilnik glede definicije kategorij in tipov vozil navaja naslednje oblike karoserije: limuzina, vozilo z dvižnimi vrati zadaj, kupe, kabriolet, karavan in večnamensko vozilo. Suvi in križanci se glede na zapisih v prometnih dovoljenjih največkrat uvrščajo med karavane ali večnamenska vozila.
Kljub priljubljenosti suvov je tudi med tradicionalnimi modeli veliko zelo uspešnih modelov. Na čelu je dacia sandero z več kot 124 tisoč prodanimi avti v prvem polletju. Sledijo si trije ostri konkurenti opel corsa, peugeot 208 in renault clio, med večjimi avti sta v ospredju VW golf in škoda octavia.
Visoke prodajne številke suvov in križancev v marsičem nasprotujejo trajnostni usmeritvi EU, ki teži k lažjim in bolj učinkovitim vozilom. Po drugi strani ob napovedi ostrejšega standarda euro 7 in vse intenzivnejši elektrifikaciji vse več proizvajalcev razmišlja o odhodu iz segmenta klasičnih manjših vozil. Usoda VW pola ali škode fabia je na nitki, poslovila se je že ford fiesta ...