Avto
2960 ogledov

Vse več Slovencev že danes najema avtomobil za uro, dan, teden …

avant2go
1/11
Anže Petkovšek Car sharing Avant2go parkirišče v BTC-ju.
Življenje brez avtomobila ali pa le z enim družinskim avtomobilom je z različnimi ponudbami mobilnosti, ki ne vključujejo lastništva avtomobila, v Sloveniji možno že danes. To dokazuje tudi naraščajoče število uporabnikov kratkoročnega najema avtomobila oziroma souporabe vozil.

Predvsem v večjih in urbanih naseljih so razvoj kolesarskih mrež, možnost različnih oblik javnega prometa in v zadnjih letih tudi najem avtomobila zgolj z uporabo telefona pripomogli k temu, da se je marsikdo že odrekel lastništvu avtomobila ali pa so znotraj družine zmanjšali število avtomobilov.

Vzroke za naraščanje priljubljenosti souporabe vozil gre iskati v tem, da se ljudje vedno bolj zavedajo stroškov, ki jih prinaša lastništvo avtomobila. Podatki največjega ponudnika za souporabo vozil pri nas, podjetja Avant2Go, kažejo, da se je »car-sharingu« pridružil že vsaki osemdeseti Slovenec, vsak mesec pa storitev souporabe vozil, ki jo ponujajo danes, uporablja že več kot 25.000 registriranih uporabnikov.

avant2go | Avtor: Anže Petkovšek Car sharing Avant2go parkirišče v BTC-ju. Anže Petkovšek

Tri mesečne plače na leto za avto

Med najbolj pogostimi vzroki, da se je nekdo pripravljen odpovedati lastništvu avtomobila, so vse dražja vozila, tako nova kot rabljena, pa tudi ostali stroški, ki sledijo nakupu avtomobila. Kupček denarja, ki ga pustite v prodajnem salonu, je namreč le začetek vsega tistega, kar boste pod črto namenili temu, da se naokoli prevažate v svojem avtomobilu. Če menite, da avtomobil stane le toliko, kot piše v spletnih cenikih, se namreč motite. Vsi stroški lahko vaš prvotni vrstni red favoritov pod črto močno spremenijo in celo obrnejo na glavo. K pisanju o resnični ceni avtomobila nas je prepričal gostilniški pogovor med dvema prijateljema, v katerem je eden od sogovornikov potarnal o tem, kako je pred kratkim ugotovil, da za svoj avtomobil vsako leto nameni kar tri mesečne plače. Smo Slovenci res tako mahnjeni na avtomobile, da smo zanje pripravljeni nameniti kar četrt vseh svojih prihodkov? Če bi še pred nakupom temeljito izračunali dejanske stroške avtomobila, bi bila zgodba morda precej drugačna.

avant2go | Avtor: Anže Petkovšek Car sharing Avant2go parkirišče v BTC-ju. Anže Petkovšek

Strošek ni le nakup avtomobila

V stroške lastništva avtomobila spadajo poraba goriva, višina zavarovalne premije, registracija, servisiranje, nakup pnevmatik, izguba vrednosti vozila in še marsikaj. Preprost seznam vseh dejavnikov, ki jih je treba upoštevati za temeljit izračun resničnih stroškov avtomobila za obdobje petih let, vključuje: 1) nakupna cena avtomobila z odšteto predvideno vrednostjo ob prodaji po petih letih (po Eurotaxu); 2) letno število prevoženih kilometrov (slovensko povprečje se giblje med 12.000 in 15.000 kilometri); 3) redne servise (cene pridobite pri uradnem serviserju), 4) osnovno in kasko zavarovanje (upoštevajte bonus in druge morebitne ugodnosti); 5) letno vinjeto; 6) nakup dodatnega kompleta pnevmatik (zimski ali letni) in dvakrat na leto premontaža; 7) porabljeno gorivo (povprečna poraba pomnožena s prevoženimi kilometri in ceno goriva).

Nakup avtomobila | Avtor: Profimedia Profimedia

Rezervirana parkirna mesta v centrih mest

Kot so za zurnal24.si odgovorili v podjetju Avant2Go, njihovi redni uporabniki souporabe vozil, ki so se odpovedali lastništvu avtomobila, na mesec privarčujejo med 200 in 400 evri. »Pri razvoju storitve smo želeli, da Avant2Go razbremeni svoje uporabnike, predvsem časovno in finančno. Povprečni strošek lastništva vozila v Evropski uniji že presega 600 evrov mesečno, aktualne podražitve goriv pa situacijo le še otežujejo,« pravi direktor podjetja Avant Car (ponudnika storitve Avant2Go) Gašper Žvan.
Vse pomembnejši dejavnik, vsaj v središčih večjih mest, postaja tudi parkiranje. Prebivalcev v mestih je vse več, parkirnih mest pa vse manj. Tudi na tem področju Avant2Go vidijo prednost storitve souporabe vozil, saj se je od začetka souporabe vozil njihovo število s 30 povečalo na več kot 400 električnih vozil, število lokacij pa iz 12 v Ljubljani na več kot 140 v petih slovenskih mestih (poleg Ljubljane še v Mariboru, Kranju, Murski Soboti in Novem mestu). Med najbolj uspešnimi lokacijami je po zagotovilih podjetja letališče Brnik, kjer je vožnja iz Ljubljane cenejša ostalim alternativam. Avant2Go ima na vseh lokacijah rezervirana parkirišča, na katerih se izognete plačilu parkirnine.

avant2go | Avtor: Anže Petkovšek Car sharing Avant2go parkirišče v BTC-ju. Anže Petkovšek

Ste vedeli?

Najstarejši uporabnik storitve Avant2Go ima 90 let.
Pogoj za uporabo sta minimalna starost 21 let in veljaven vozniški izpit.

Tudi možnost potovanja na daljše razdalje

V uporabi so večinoma mestna vozila. Vozniki, ki avtomobil denimo prevzamejo na enem koncu mesta in ga čez eno uro vrnejo na drugem, običajno ne potrebujejo prostornega in močnega vozila, temveč okreten električni mestni avtomobil z dobro multimedijsko povezljivostjo. Že iskanje vozila večinoma poteka prek mobilne aplikacije, ki služi tudi odklepanju in zaklepanju avtomobila ter plačevanju prevoza. Takšna preprostost uporabe je še posebej priljubljena med milenijsko generacijo, ki jo bolj kot požrešni mestni terenci zanimajo trendovska ekološka vozila, s katerimi se lahko enkrat tedensko odpeljejo po opravkih, ne da bi si jih morali sploh lastiti. V uporabi so trenutno vozila petih različnih znamk, vsa so električna (Smart, Renault, Fiat, BMW in Volkswagen).

parkiranje v ljubljani, parkirišče, parkirnina | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Kot so nam pojasnili, električna vozila za svojo floto izbirajo tako, da ponujajo tudi možnost potovanja med večjimi mesti v Sloveniji in na daljše izlete, »tisti, ki bi si izposodili avto za več dni, pa se lahko obrnejo na storitev klasičnega »rent-a-carja«. Pri Avant2Go so za zurnal24.si dejali, da je tako veliko število uporabnikov dokaz, da smo Slovenci storitev car sharinga že sprejeli, vzrok za to pa je tudi model uporabe vozila, kjer dejansko plačamo le za uporabo vozila, pri lastništvu vozila pa avtomobil izgublja vrednost tudi, ko je parkiran. Po oceni podjetja za souporabo vozil povprečen lastniški avtomobil več kot 90 odstotkov časa stoji parkiran na mestu.

Kaj so se naučili v šestih letih?

Največ uporabnikov sicer zaznavajo na lokacijah, kjer so prevzemno-vračilna mesta, to pa je pogosto v bližini velikih bivalnih naselij in središčih mest, kjer je frekvenca uporabnikov največja. Kaj so v šestih letih delovanja souporabe vozil ugotovili pri podjetju? Povedali so nam, da je pomembno to, da so vozila na voljo takoj in razpoložljiva 24 ur na dan, sedem dni v tednu, da je aktivacija vozil prek aplikacije na pametnem telefonu in, da je cena plačila glede na uporabo vozila.

avant2go | Avtor: Anže Petkovšek Car sharing Avant2go parkirišče v BTC-ju. Anže Petkovšek

Dodajajo še, da se za souporabo vozil ne odločajo le fizične osebe, ampak je to postal pogost način dopolnjevanja mobilnosti tudi v podjetjih. »Ta načina souporabe vozil in mobilnosti je že danes stalnica številnih podjetij in drugih organizacij,« zaključujejo pri slovenskem ponudniku souporabe vozil.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.