Pobudnik sprememb zakonodaje glede veljavnosti vozniških izpitov vladi predlaga, naj pretrese sedanjo ureditev, ko običajni voznik z izpitom B kategorije vsaj do dopolnjenega 70. leta starosti nima več nikakršnih obveznosti glede obnavljanja znanja, čeprav se v prometu z leta v leto dogajajo precejšnje spremembe glede pravil, vozil in same infrastrukture.
Državljan tudi na podlagi novih izkušenj, ki jih je pridobil ob prostovoljni udeležbi tečaja varne vožnje, tako predlaga, da bi bilo smiselno uvesti sistem, po katerem bi vsaj ob vsakem drugem podaljševanju veljavnosti kartic za vozniško dovoljenje imetnik hkrati moral opraviti "skrajšan" CPP izpit iz teoretičnega znanja. V njem bi bi bili vključeni nekateri najnovejši trendi v pravilih in praksah.
Vlada na pobudo še ni odgovorila, saj rok za odgovor še ni potekel. Komentarji drugih bralcev pod pobudo so praviloma pozitivni.
Večina se strinja, da bi morali obnavljati
Če bi obvezno obnavljanje vsaj teoretičnega znanja vpeljali v zakonodajo, bi Slovenija zaorala povsem svežo smer. Kot je namreč pojasnil Borut Boc iz Agencije za varnost v prometu, mu ni poznano, da bi katerakoli država pogojevala podaljšanje vozniškega dovoljenja z obveznim obnavljanjem znanja. V EU pogoje glede izdaje in podaljševanja vozniškega dovoljenja sicer določa direktiva iz leta 2006, ki je z Zakonom o voznikih prevzeta tudi v slovenski pravni red.
Zakon tako pravi, da vozniško dovoljenje B kategorije za svežepečenega voznika velja dve leti oziroma dokler ne opravi programa dodatnega usposabljanja voznikov začetnikov. Po tem programu pa se vozniško dovoljenje podaljša do 70. leta starosti. Takrat morajo vozniki avtomobilov predložiti zdravniško spričevalo, da so telesno in duševno zmožni za nadaljnjo vožnjo motornega vozila B kategorije. To podaljšanje praviloma velja nadaljnjih pet let, ko je potrebno znova zaprositi za podaljšanje.
Če bi bil razlog mogoče uvedbe preverjanja res skrb za varnost državljanov, bi to varianto lahko takoj uvedli - BREZPLAČNO. Ker pa smo v naši Sloveniji, je tole super priložnost za ponovno pobiranje denarja. Kot je to že bilo z… ...prikaži več obveznim tečajem varne vožnje (roko na srce, toliko kot pri nas stane avtošola, bi si vsak kandidat zaslužil gratis varno vožnjo), in tako kot je s policijskimi kontrolami, postavljenimi tam kjer se zagotovo skasira in ne tam kjer je rizično za varnost... Pa saj to že vsi vemo....
Če je imel karambol ali ne to nima veze s tem. Je pač imel srečo. Poznam človeka, ki je 20 let vozil brez izpita, pa ga nikoli niso policaji ustavili... poanta je v tem, da ne pozna novih predpisov, saj… ...prikaži več 50 let nazaj še niso obstajali.
Aha. Kdo pa največ vozi v nasprotno smer? Starejši vozniki, ki imajo avtomatično vozniško do 70. leta.