Mercedes-benz razred E je eden najpomembnejših in najbolj prepoznavnih modelov znamke. A je avto v sedanji generaciji že težko sledil seriji 5 ali A6, tako po videzu kot po ponujenem.
A kmalu bosta glavna tekmeca gledala E-ju v zadek, obljubljajo pri proizvajalcu, ki bodo avto javnosti predstavili na septembrskem salonu v Frankfurtu. Čeprav njegova podoba, ki so jo znova zrisali oblikovalci na čelu z Robertom Lešnikom, še ni razkrita, pa so v Stuttgartu že predstavili nekaj podrobnosti, od kje črpajo svojo samozavest.
Eno je gotovo, če je bil njihov paradni tehnološki konj doslej razred S, bo odslej to za številko manjši E. Vanj bodo namreč vgradili tehnologijo "intelligent drive next level", ki bo med drugim omogočala povsem avtonomno vožnjo avtomobila pri hitrostih od 0 do 200 km/h. Za primerjavo, razred S kot eden najbolj naprednih na tem poročju je doslej to omogočal pri bistveno nižji najvišji hitrosti, avtu pred seboj je samodejno sledil le do hitrosti 60 km/h.
Avtomobil bo povsem sam ustavljal in speljeval ter držal razdaljo do spredaj vozečega vozila. Če bo varno, bo na avtocesti samodejno prehiteval. Sam bo prilagajal hitrost veljavnim omejitvam in ocenjeval, kdaj grozi nevarnost nesreče, da jo bo lahko še pravi čas preprečil, piše Automobilwoche. Tako kot v razredu S pa bo moral voznik zaradi zakonov roke še vedno držati na volanu, saj bo sicer sistem po določenem času prenehal delovati.
Za vedno svetlo noč bodo skrbeli posebni žarometi
Po želji bo lahko lastnik med dodatno opremo izbral napredne LED žaromete nove generacije, pri katerih je snop svetlobe sestavljen kar iz 84 LED manjših žarkov. V vsaki od treh vrst je po 28 diod, ki jih nadzira napredna kamera za prepoznavanje nasproti vozečega prometa in drugih nočnih posebnosti.
Prvič v serijskem avtomobilu bo na voljo komunikacija Car2Car. Tako bo E prek strežnika v realnem času pridobival podatke od drugih bližnjih avtomobilov z isto tehnologijo, če bo E-ju na poti pred njim grozila kakšna nepredvidena nevarnost, denimo poledica, nalet na stoječo kolono ali kaj podobnega. Pasivna varnost bo povzeta po razredu S, vključno z napihljivimi varnostnimi pasovi.
In še ena posebnost - povezljivost z mobilnikom. Po želji bo lahko mobilnik povsem nadomestil ključ, hkrati pa bo tako kot pri novi BMW seriji 7 lastnik na daljavo parkiral avtomobil v tesne luknje.
Črka V se (skoraj) poslavlja
Glede pogonov je mogoče pričakovati zelo varčne agregate. Novost pa je, da se V6 motorji poslavljajo, saj jih bo zaradi zniževanja stroškov nadomestila I6 pokončna postavitev valjev. Novi šestvaljniki si bodo zato ogromno sestavnih delov lahko delili s štirivaljniki. Brez skrbi, v E63 AMG bo še vedno grmel V8. Devetstopenjski avtomatski menjalnik bo pretikal glede na podatke iz navigacije.
Menda naj bi E uporabljal posebno tehnologijo hlajenja notranjih površin, armaturna plošča pa bo skupaj z velikanskim tabličnim zaslonom povzeta po S-u. Adijo, klasični merilniki, torej.
dezurni@zurnal24.si
Mecedes Benz je bil vedno razred zase. Gosposki avto. mesarji in obrtniki pa so vozili BMW in Audi. Še danes je tako