Pri Agenciji za varnost prometa (AVP) so dali v obravnavo predlog novih tarif za opravljanje teoretičnega in praktičnega dela vozniškega izpita. Spremembe so napovedali že pred časom z utemeljitvijo, da doslej s strani države subvencionirana cena ni pokrivala več stroškov, ki jih imajo uslužbenci agencije z izvajanjem izpita. Potem ko je z novim zakonom o voznikih januarja pristojnost določanja višine cene izpita prešlo z ministrstva na infrastrukturo na AVP, so pri agenciji izpolnili napoved in predlagali tarifo, ki bo stopila v veljavo 1. 1. 2018 in bo veljala vsaj naslednja tri leta.
V okviru podajanja pripomb so možni še popravki, a načeloma naj bi se tarife tako za teoretični kot praktični del izpita precej dvignile.
Za teorijo po novem dobrih 42 evrov
Teoretični del vozniškega izpita (poenoteno ne glede na kategorijo) je doslej stal 13,60 evra, po novem bo 24 evrov. Poleg je treba tako kot doslej prišteti stroške dveh upravnih taks, ki ostajaja nespremenjeni (18,10 evra), kar bo skupaj naneslo 42,10 evra (doslej skupaj 31,7 evra). Seveda ta znesek velja tudi za vsak morebiten vnovičen poskus.
Za motor skoraj trikratno povišanje
Potem pa je tu še praktični del izpita, ki se cenovno razlikuje glede na kategorije, ni pa zanj potrebno plačati nobene dodatne takse. Med bistvenimi novostmi je, da bo izpit za kategorijo A (tudi A2) precej dražji od tistega za avto in sicer bo stal 42 evrov (doslej 15,44 evra). Medtem ko bo za kategorije AM (moped), A1 (do 125 ccm), B (avto) in F (traktor) cena po novem 33 evrov (za avto doslej 15,44 evra, za moped in traktor 10 evrov).
Za tovornjak (C) je nova predvidena cena 42 evrov, najdražji pa je praktični del za kategorijo in podkategorije D, ki naj bi stal 85 evrov (doslej 50 evrov).
Subvencije države ne bo več
Na AVP poudarjajo, da pri predlogu novih tarif ne gre za dobičkonosen posel. "Do sedaj cena vozniškega izpita ni bila ovrednotena kot dejanski strošek zagotavljanja opravljanja vozniškega izpita, ampak je bila s strani države 'subvencionirana', saj je pri tem kandidat za voznika poravnal le del nastalih stroškov."
Kot poudarjajo, predlog tarife temelji na povprečnih odhodkih, ki nastajajo z zagotavljanjem opravljanja vozniških izpitov glede na število izpotov v letu 2016 (skupaj za teoretični in praktični del okoli 62 tisoč ocenjevalnih ur).
"Za en teoretični izpit sta potrebni dve ocenjevalni uri (dva ocenjevalca sta eno uro na voljo za vodenje teoretičnega dela izpita), za praktični del izpita kategorije B ena ocenjevalna ura (en ocenjevalec ima na voljo eno uro za izpit). Za kategorijo D pa štiri ocenjevalne ure (dva ocenjevalca imata na voljo dve uri za izpeljavo izpita)."
dezurni@zurnal24.si
še en ukrep inkasantske države, ki naredi vse za varnost, s tem da uporabniki vse plačajo ... ja nič boljšega ... takoj ko je pet nesreče preveč, je treba sprejet nek ukrep, predpis in spet lupit državljane, ki se že… ...prikaži več zdaj vozijo na predpotopnih mopedih v skafandrih ... ja, ampak to ni dovolj varno, mora biti še bolj varno, ker smi smo najbolj varna država
Živimo v kleptokraciji!
Na gauge s Cerarjevo bando!!!!!!! To ni več res! Banda kleptomanska!