Avto
6398 ogledov

Vozili smo izboljšano Toyotino uspešnico

toyota yaris cross
1/30
MatijaJanežič
Na španski Majorki smo prvič sedli v prenovljeni yaris cross, Toyotin predstavnik priljubljenega razreda SUV-B, ki je postal predvsem močnejši in bolj digitaliziran. Strnili smo prve vtise.

Predvsem pa je oblikovno ostal, z izjemo nekaterih podrobnosti, precej enak kot doslej. Ko sem stal pred avtomobilom, sem namreč ugotavljal, da le težko najdem razlike, ki so osredotočene predvsem na nekaj podrobnosti na lučeh in prednjem odbijaču.

toyota yaris cross | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

A to so pri Toyoti naredili namenoma. Pravijo, da želijo z osveženim yarisom crossom nadaljevati uspeh predhodnika, ki so ga samo lansko leto  Evropi prodali v več kot 200.000 primerkih, v svojem segmentu pa je bil celo pri vrhu. Dodajajo, da ga v Evropi izdelujejo za evropske kupce, ki so ga velikokrat pohvalili tudi kot najbolj učinkovit avtomobil med tekmeci.

Glede na to, za kako pomemben model gre, so seveda na njem kljub temu marsikaj spremenili, a se to bolj odraža na drugih ključnih področjih. Prvo je izboljšanje vozniške izkušnje, kar pomeni, da je yaris cross postal še bolje vodljiv, ima dodaten pogonski sklop, izboljšave pa so izvedli tudi na področju zmanjševanja hrupa in vibracij. Yarisu crossu so namenili tudi tehnološke izboljšave, ki se odražajo predvsem v bolj digitaliziranem kokpitu in večjem naboru asistenčnih sistemov, povečali pa tudi možnost izbire opremskih različic.  

toyota yaris cross | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Več opreme

Nova je predvsem različica opreme premiere edition, ki bo na voljo v novi zeleni barvi "urban khaki", ki je v živo zelo blizu olivno zeleni barvi, ki smo jo nekoč poznali pod kratico "SMB" in se avtomobilu v naravi presenetljivo dobro poda. Del opreme so tudi črna 18-palčna rezkana lahka platišča, v notranjosti pa se paket odraža predvsem v enako obarvanih lepotnih dodatkih. Sedeže so osvežili z novimi vzorci tkanin, spodnje dele armaturne plošče in sredinskega grebena pa so obložili z mehkimi materiali, ki bodo malce povečali ugodje voznika in sovoznika.

Poleg premiere edition je v vrhu ponudbe tudi oprema GR sport, ki so ji namenili bolj športni videz, ki se odraža predvsem v rdečih šivih na sedežih in v športno usnje odetem volanskem obroču, športnih 18-palčnih kolesnih platiščih in določenih drugih dodatkih. Na predstavitvi so poudarili, da so malce obdelali tudi volan in podvozje, ki omogočata tudi bolj angažirano vožnjo.

toyota yaris cross | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Čeprav z zanesljivostjo in dobrimi povratnimi informaciji med vožnjo podvozje daje občutek, da bi lahko yaris cross lahko imel tudi pravo športno različico GR, "navadni" yaris, s katerim si yaris cross deli platformo TNGA-B jo ima, po krajši vozni izkušnji z obema različicama lahko povemo, da yaris cross ni športni avtomobil., Je pa avtomobil, ki še naprej zagotavlja za svoj razred solidno prostornost in  udobje in ki bo s svojimi zanesljivimi voznimi lastnostmi gotovo kos zahtevam tako v mestu kot tudi izven njega.

Močnejši motor

Ob osvežitvi so pri Toyoti naslovili tudi tiste potencialne kupce, ki so si v njem želeli več moči. Dosedanjemu hibridnemu pogonu z močjo 115 'konjev', ta ostaja v ponudbi in bo še naprej edini imel tudi možnost štirikolesnega pogona, so dodali še močnejšega 130-'konjskega'.

toyota yaris cross | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Na predstavitvi se je sicer postavilo vprašanje, zakaj se niso denimo odločili za močnejši 160-konjski ali podobno močni pogonski sklop. Toyotin odgovor je bil, da so se za 130 'konjski' sklop odločili predvsem zato, ker zagotavlja dovolj moči za ugodno vožnjo po regionalnih cestah in avtocestah, hkrati pa še vedno ostaja v cenovno ugodnih mejah. Gre torej za kompromis.  

Močnejši hibridni pogonski sklop ima sicer enak 1,5-litrski bencinski motor, več moči pa so mu zagotovili z močnejšim elektromotorjem/generatorjem iz Toyotine pete generacije hibridnega pogona in novim softverom v elektronski enoti za upravljanje moči. S takšno razmeroma majhno spremembo so yarisu crossu zagotovili 12 odstotkov več moči. Zmogljivejši je tudi pomožni elektromotor, ki zagotavlja 30 odstotkov več navora.

toyota yaris cross | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

To se odrazi predvsem v hitrejših pospeških. Yaris cross hybrid 130 namreč 100 kilometrov s časom 10,7 sekunde doseže v pol sekunde hitreje od yarisa crossa hybrid 115, med 80 in 120 kilometri na uro pa z 8,9 sekunde pospešuje 0,4 sekunde hitreje.

Ob tem pa se yaris cross še vedno lahko pohvali z enakim izpustom ogljikovega dioksida, ki je z vrednostmi med 101 do 116 gramov na kilometer med najbolj ugodnimi v segmentu B-SUV. Izpusti so dejansko enaki kot na 115-'konjski' različici. vredno je tudi povedati, da so te vrednosti enake kot na hibridu 115.

toyota yaris cross | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Inženirji so izboljšali tudi nastavitve šasije, kar se je odrazilo, kot pravijo pri Toyoti, v še bolj zabavni vožnji kot doslej ter izboljšanem voznem udobju in občutku na volanu. K temu pripomore tudi boljša izolacija pred hrupom in  vibracijami. Pred hrupom motorja tako kabino ščiti jo dinamični blažilnik na levem nosilcu motorja, resonator na sesalnem vodu in triplastna namesto enoplastne zvočne izolacije kabine. Pred pišem vetra pa kabino izolira debelejše vetrobransko steklo in steklo na bočnih vratih.

Pogonski sklop in zaščita kabine pred njegovim hrupom sta torej precej izboljšana. Kako se to odrazi v vožnji. Kljub vsemu je yaris cross precej visoko nasajen avtomobil, kar se pozna pri precejšnjem nagibanju karoserije. Kljub izboljšavam bodo tisti, ki jim način delovanja pogonskega sklopa, pri katerem se motor vrti v visoke vrtljaje, še vedno malce razočarani, saj se motor gotovo sliši. Predvsem tedaj, ko vozite bolj dinamično in se vrti v visoke vrtljaje. Sicer je povsem kultiviran, ko pa yaris cross vozi električno, kar se predvsem v mestu pogosto zgodi, pa je seveda tih.

toyota yaris cross | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Digitalizacija

Yaris cross je s prenovo dobil tudi bolj digitalizirano notranjost. Ta se odraža predvsem v 12,3-palčnem sklopu digitalnih merilnikov, ki jih je možno precej personalizirati. Osnovne nastavitve so sicer štiri, odvisne od nastavitve dinamike vožnje, vsako pa je možno še dodatno kostumizirati s spremembami prikazov podatkov. Na različicah z nižjo opremo bo zaslon sicer 7-palčni.

Predvsem pa se opazi velik 10,5-palčni zaslon (ali malo manjši 9-palčni) zaslon, ki izstopa na vrhu armaturne plošče. Infotainment vključuje tudi sistem Toyota Smart Connect,  ki vključuje precej novih funkcionalnosti. Tako so na voljo navigacija z aktualnimi podatki, brezžična povezljivost, glasovno upravljanje  s prikazom ukazov na zaslonu in podobno. Na voljo je tudi aplikacija na telefonu MyToyota, ki omogoča precej nastavitev na daljavo, med drugim tudi klimatiziranje avtomobila do dvajset minut pred začetkom vožnje.

toyota yaris cross | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Zadnje ključno področje izboljšav pa so asistenčni in varnostni sistemi, ki so v Toyotah že serijsko zelo obsežni. Na predstavitvi so bile izpostavljene predvsem tri nove pridobitve, ki bodo v avtomobilu na voljo serijsko.

Prvi je "acceleration supresion", ki prepreči pospeševanje avtomobila v primeru nevarnosti nesreče, uporabe pa je predvsem za tiste, ki veliko vozijo po mestih. Drugi je "emergency driving stop system", ki prihaja do izraza, ko se vozniku kaj zgodi in ni odziven. Če namreč ta nekaj časa ne zavija, pospešuje ali zavira, sistem to zazna in ga opozori, če pa se ne odzove na opozorila, pa se avtombil počasi ustavi, prižge štiri utripalke in odklene vrata. Tretji novi sistem pa je "proactive driving assist", ki zagotovi gladko upočasnjevanje avtomobila, ko je to potrebno za varno vožnjo, ko se denimo približuje počasnejšemu vozilu.

toyota yaris cross | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Ti sistemi bodo torej serijski, med doplačilnimi pa je bil izpostavljen predvsem sistem "safe exit assist", ki s pomočjo radarja za zaznavanje objektov v mrtvem kotu zazna kolesarja ali pešca, ki se približuje ustavljenemu avtomobilu in voznika z zvočnim signalom opozori, naj ne odpre vrat.

Toyota yaris cross je po treh letih torej doživel kar precej sprememb. Čeprav te na prvi pogled niso vidne, mu precej izboljšujejo funkcionalnost in ga še naprej delajo za avtomobil, ki je lahko zanimiva izbira za tiste, ki iščejo vsakdanje uporaben in udoben križanec segmenta B-SUV.

dezurni@styria-media.si

toyota yaris cross | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.