Avto
223 ogledov

Vozili smo ateco - prvi Seatov SUV

Seat ateca
1/14
Gregor Prebil
Seat je končno tudi pri nas predstavil prvega od treh napovedanih SUV vozil. Prvi se imenuje ateca. V Sloveniji najcenejši model s trivaljnim bencinskim motorjem in prednjim pogonom stane manj kot 20 tisočakov.

Seat ateca je srednje velik suv, s katerim španska znamka širi svojo ponudbo v najbolj prodajanem oblikovnem razredu ta hip. To je po ibizi, leonu in alhambri četrti steber znamke, saj je količina prodanih modelov mii zanemarljiva. Prihodnjo leto naj bi k nam prišla še "terenska ibiza".

Ni največja v razredu, a ji prostornosti ne gre očitati

S 4,36 metra je ateca za okoli decimeter krajša od renault kadjara ali nissana qashqaija, krajša je tudi od VW tiguana, s katerim si sicer deli platformo, a ima Seatov model bolj odsekan zadek. Temu primerno je nekoliko manjši tudi prtljažnik, ki meri še vedno zajetnih 510 litrov v primeru prednjega pogona in 25 litrov manj v različici s štirikolesnim pogonom. Prtljažno dno je dvojno, naslonjala zadnjih sedežev pa poklopna. Prtljažnik se lahko odpira tudi prostoročno, z migljajem noge pod zadnji odbijač.

Glede same oblike ateca ne prinaša nekih velikih novosti v hišni oblikovalski jezik. Veliko je navezave je na leona, kar pomeni, da ima trapezasto mrežo hladilnika. Pri Seatu so poudarili, da je bil vsak detajl natančno prilagojen in dodatno izpopolnjen, da se natančno prilega novemu športnemu terencu. Je pa svojstvena grafika svetil, ki lahko v kombinaciji z najbogatejšo opremo svetijo v polni led svetlobi. V osnovni različici so led dnevna svetila. Posebnosti atece so svetleče diode v zunanjih ogledalih, ki ob odklepanju vozila osvetlijo predel ob vratih in na tla projicirajo ime modela ateca in njegovo silhueto.

Opremljena z naprednim radarjem

Tudi znotraj je zelo domače, v osnovni opremi je petpalčni zaslon, za doplačilo 6,5- in osempalčna. Seveda ateca povzema vse sladkorčke novodobnih modelov iz koncerna VW, vključno z različno zmogljivimi infotainmenti in asistenčnimi sistemi. Ateca lahko v zastojih speljuje in zavira sama. Asistenca za zastoje v kombinaciji z avtomatskim uravnavanjem razdalje (ACC), ki deluje s pomočjo radarja pri hitrosti pod 60 km/h, omogoča korekture v posege krmiljenja in zavor. Zaviranje in pospeševanje pri aktivnem ACC potekata samodejno.



Funkcija zaviranja v sili opozarja na možnost trčenja, vozilo pa tudi samodejno zavira v kritičnih situacijah (do hitrosti 65 km/h). Prevoznava tudi pešce, ne le stoječa vozila. Pri vožnji po avtocesti sistem front assist s pomočjo radarskih senzorjev vgrajenih v sprednji del vozila, neprestano nadzoruje razdaljo do vozila spredaj, voznika opozarja na razdaljo in po potrebi tudi sam zavira. Nova je asistenca emergency assist - če je voznik določen čas neaktiven, ga sistem najprej skuša spodbuditi k odzivu z optičnim in akustičnim signalom, nato pa še s kratkim zavornim sunkom. Če se voznik še vedno ne odzove, sistem upočasni vozilo do ustavitve in ves čas skrbi, da ostane na svojem voznem pasu.

Nič ne ostane skrito

Med asistenčnimi sistemi najdemo že uvljevljene sisteme, kot so prepoznavanje prometnih znakov, opozorilo na prečni promet, ko zapuščamo parkirišče, napredni parkirni sistem omogoča prepoznavanje praznega parkirnega prostora in polsamodejno parkiranje bočno ali pod kotom 90 stopinj. Vozilo ima lahko vgrajene štiri kamere, ki med obračanjem vozila omogočajo 360-stopinjski pogled na okolico vozila. Ateca pozna tudi že brezžično polnjenje telefonov, Seatov sistem full link podpira tudi sistema Apple Carplay in Android Auto.

Štirje motorji, dva menjalnika in dva pogona

Najmanjši motor v ponudbi je 1,0-litrski bencinski turbo trivaljnik z 85 kilovatov moči (115 KM), v bencinski ponudbi je še 1,4-litrski TSI turbobencinski štirivaljnik z 110 kilovatov moči (150 KM), ki je lahko kombiniran z ročnim ali dvosklopčnim DSG menjalnikom, kot tudi štirikolesnim pogonom.

Na dizelski strani sta 1,6-litrski TDI motor z 85 kilovatov moči (115 KM) z ročnim menjalnikom in prednjim pogonom in 2,0-litrski prisilno polnjeni dizelski TDI motor z 110 kilovatov moči (150 KM), ki je na voljo tudi z ročnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom.

Glavnina prodaje bo pripadla na zmogljivejšem bencinskem motorju, večina kupcev pri nas bo izbrala prednji pogon. Uvoznik načrtuje, da bo ateca sestavljala petino prodaje znamke Seat pri nas. Pravijo, da bi jih prodali še več, če bi jim tovarna namenila večje število vozil. Kljub temu čakalna doba na vozilo ne bi smela biti daljša od treh do štirih mesecev.

grega.prebil@zurnal24.si

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.