Avto
9806 ogledov

Volkswagen "kupil" velikega Teslinega konkurenta

Rivian
1/5
Rivian
Volkswagen je najavil dogovor s Teslinim konkurentom Rivian o tesnem sodelovanju pri razvoju baterijskih vozil. Delnice so ponorele.

Borzna novica dneva, v avtomobilskem svetu pa verjetno kar polletja, je dogovor o velikanskem poslovnem sodelovanju koncerna Volkswagen s podjetjem Rivian. Gre za komaj 15 let staro znamko, ki ima finančno zaledje med drugim v Amazonu. Kljub klasičnim porodnim težavam mladih znamk ji je uspelo ne le obstati, temveč z lastnim razvojem v serijsko proizvodnjo tudi spraviti markantnega pickupa R1T in na njegovi zasnovi razvitega suva R1S. Riviana imajo v tehnološkem smislu danes mnogi za najbolj resnega konkurenta Tesli.

Rivianov bliskoviti razvoj in uspeh nista ostala neopažena, še posebej v napetem obdobju repozicioniranja znamk na globalnem trgu, ki ga na področju električnih vozil diktira tehnični vzpon kitajskih podjetij. A vse skupaj je vzelo velik davek, Rivian doslej še ni objavil dobička, prvo letošnje četrtletje je zaključil z izgubo več kot milijarde evrov, globalno zanimanje za električne avte je trenutno šibko.

Rivian | Avtor: Rivian Rivian

Volkswagen z enim zamahom do zakladnice tehničnega znanja

Volkswagen je v torek objavil, da bo z ameriško znamko ustanovil skupno podjetje, v katero bo vložil kar pet milijard evrov. Že takoj na začetku bodo s svojih bančnih računov prenakazali milijardo, še štiri bodo dodali do leta 2026. Tržna kapitalizacija vrednosti Riviana je bila pred najavo dogovora manj kot devet milijard evrov. Borze so se nemudoma odzvale, delnice Riviana so v torkovem poslovanju skočile za več kot 50 odstotkov, je poročal BBC.

Za Rivian dogovor pomeni rešilni jopič, prek katerega bo lahko nadaljeval z obstojem in nadaljnjim razvojem manjšega in cenejšega suva R2, ki ga napovedujejo za leto 2026. Objavili so že tudi fotografije prihodnjega kompaktnega križanca R3 (na čisto spodnji fotografiji).

Volkswagen bo na drugi strani prek sicer velikanskega vložka prišel do zelo naprednega Rivianovega znanja glede programsko definiranih platform za vozila, ki bodo v naslednjih desetletjih glavno gonilo avtomobilske industrije. Njihova osnovna lastnost je zmožnost kasnejšega spreminjanja in dodajanja funkcionalnosti med življenjsko dobo vozila.

Rivian | Avtor: Rivian Rivian

Vrhovni šef koncerna Volkswagen (in znamke Porsche) Oliver Blume je dogovor komentiral z besedami: "S sodelovanjem bomo v naša vozila lahko hitreje in ceneje uvedli najboljše rešitve. S tem bomo okrepili tehnološki položaj in konkurenčnost."

dezurni@styria-media.si

Rivian | Avtor: Rivian Rivian

Komentarjev 5
  • rd2dmk2 05:50 27.junij 2024.

    hecno je da nemci in nemčija, ki ima v lasti takorekoč vso avto industrijo (AUDI, BMW, Mercedes, Opel, VW , nekoč Rover, itd itd ) ne more skup stopit in se združit vsaj v nekem razvoju. ampak se prodajajo kot ...prikaži več nekoč Angleži. kaj bo ratalo, se pa ve - takokot v angliji in italiji.

  • T_rex 10:45 26.junij 2024.

    cincanje na mestu vse do skupnega potopa 🤦🏻‍♂️

  • Avatar Leon
    Leon 10:32 26.junij 2024.

    VW bo izdeloval program za NATO kot Mercedes tam je denar zagotovljen .