Avto
105 ogledov

Vlada: Cestnine bodo višje

kamera Saša Despot
Vlada je sprejela sklep o zvišanju cestnine za tovorna vozila, katerih največja dovoljena masa presega 3,5 tone. Kot so sporočili po seji vlade, so pri dvigu upoštevali predvsem ekološki vidik, tako bodo vozila, ki bolj onesnažujejo, plačala več. Dars bi po oceni vlade na ta račun v prihodnjem letu zbral do 44 milijonov evrov dodatnih prihodkov.

Vlada je sicer na današnji seji sprejela paket medsebojno povezanih pravnih aktov, ki so potrebni zaradi sprememb na področju cenovne politike cestninjenja tovornih vozil, so pojasnili na uradu za komuniciranje.

Izdala je uredbo o cestninskih cestah in cestnini ter uredbo o določitvi faktorjev prilagoditve višine cestnine za vozila, katerih največja dovoljena masa presega 3,5 tone. Prav tako je sprejela sklep o določitvi višine cestnine za vozila, katerih največja dovoljena masa presega 3,5 tone in podala soglasje k splošnemu aktu o cestninjenju in k ceniku cestnine za uporabo cestninskih cest.

zastoj | Avtor: Saša Despot Saša Despot
"Dejstvo je, da se višina cestnine ni spreminjala že vse od leta 2013, zato se je potrebno s spremembo cenovne politike prilagoditi spremembam v strukturi voznega parka tovornih vozil, ki kljub povečanemu prometu na avtocestah zmanjšujejo prihodke Darsa," so izpostavili.

Na vladi ocenjujejo, da bo Dars v letu 2017 z dvigom osnovne cene na kilometer in zmanjšanjem obstoječih prilagoditvenih faktorjev za EURO emisijske razrede, realiziral do 44 milijonov evrov dodatnih prihodkov od cestninjenja tovornih vozil.

Cestnina, ki vključuje DDV, se za vozila prvega cestninskega razreda (vozilo ali skupina vozil z dvema ali tremi osmi) znižuje za pet odstotkov (iz sedanjih 0,257499 evra na 0,243929 evra za kilometer prevozne razdalje), za vozila drugega cestninskega razreda (vozilo ali skupina vozil z več kot tremi osmi) pa se cestnina zvišuje za 18 odstotkov (iz sedanjih 0,430815 evra na 0,507374 evra za kilometer prevozne razdalje).

tovornjak | Avtor: Saša Despot Saša Despot
S tem sklepom se določa izhodiščna cena cestnine za posamezen cestninski razred, vendar pa bodo lahko vozila, ki so uvrščena v EURO emisijski razred EURO 4 in več, koristila določene popuste pri plačevanju cestnine, saj se z danes sprejeto uredbo o določitvi faktorjev prilagoditve višine cestnine še bolj kot doslej spodbuja uporaba ekološko sprejemljivejših tovornih vozil. Za vozila EURO 4 je prilagoditveni faktor 0,80, kar pomeni popust v višini 20 odstotkov, za EURO 5 faktor 0,70 oz. 30-odstotni popust in za EURO 6 prilagoditveni faktor 0,60, kar pomeni 40-odstotni popust.

Na račun cestnin iz tovornega prometa je sicer Dars lani zbral 188,1 milijona evrov, kar je 50,4 odstotka vseh prihodkov Darsa. V prvih desetih mesecih leta pa je na račun cestnin Dars zbral 160,4 milijona evrov.

S spremembo cenovne politike cestninjenja tovornih vozil je povezana tudi izdaja uredbe o cestninskih cestah in cestnini, ki je z uveljavitvijo zakona o cestninjenju prenehala veljati. Z novelo uredbe je vlada ohranila rešitve cestninjenja tovornih in osebnih vozil, v primerjavi s sedanjo ureditvijo pa razširja možnost preusmeritve prometa na cestninsko cesto zaradi obvoza.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 3
  • jakec1575 22:59 01.december 2016.

    se vec lokalnih cest bo unicenih in se vec mrtvih na lokalnih cestah.

  • romzy2 21:04 01.december 2016.

    Po tej podražitvi cestnine za kamione smo primerljivi z Avstrijo,torej najdražji v Evropi.Po kvaliteti storitev za voznike ,prepustnosti,parkingih,zastojih na cestninskih postajah,vozniški kulturi in ostalem pa spadamo v Albanijo.Za primerjavo,da ne bodo spet vik in krik med vozniki osebnih vozil ...prikaži več kako poceni vozijo kamioni po Sloveniji.-kamion emis.razred Eur6 / 4 ali več osiAvstrija/ 31,29 centa po prev.kmSlovenija/30,44 centa po prev.kmMadžarska/27.58 centa po prev.kmNemčija/ 11,70 centa po prev.km in ostale države,italija,Španija,Francija,Portugal primerljive z Nemčijo,poceni in visok nivo kvalitete potovanja!Pa lep pozdrav sotrpinom v kamionih.