Qashqai je zaradi oblikovne prenove pred časom še vedno v koraku s konkurenco, model 360 pa serijsko prinaša strešne nosilnike in atraktivna 18-palčna platišča, ki v javnosti naredijo dober vtis.
Notranjost zaostaja za zunanjostjo
Tega pa ni čutiti ob vstopu v notranjost, ki jo je zelo načel zob časa, saj se od predstavitve pred šestimi leti bistveno ni spreminjala, le ekran je z vrha preseljen na sredino, s čimer mora voznik še bolj odmikati pogled s ceste pred seboj.
Oprema 360 med drugim vključuje štiri kamere – po ena je v vsakem od dveh vzvratnih ogledal, ena je v maski spredaj, ena pa nad registrsko tablico zadaj. Slika, ki pokriva vse mrtve kote, se projicira na ekranu na dotik, kjer lahko voznik v dveh slikah na ekranu hkrati spremlja dogajanje okoli vozila s ptičje perspektive in s pomočjo črtnih oznak tudi oddaljenost od predmetov za vozilom.
Sistem za nadzor okolice (Around view monitor - AVM), ki z omenjeno opremo prihaja standardno, je priročna in v praksi enostavna rešitev za voznike, ki so manj vešči parkiranja, saj lahko ob previdnem ravnanju z njim preprečimo marsikatero buško in s tem škodo na svojem in drugih vozilih, ampak ....
Ima pa sistem kar nekaj pomanjkljivosti. Slika, ki jo prikazuje le 5-palčen ekran na dotik je slabše kakovosti, v slabem vremenu (dež, sneg), je lahko celo neuporabna, (če se kamera umaže). Voznik se mora takrat zanašati na svoje znanje in čute, saj parkirnih tipal testnik ni imel. V novincu, ki ga pričakujemo v bližnji prihodnosti, bi pričakovali nadgraditev s sistemom samodejnega parkiranja.
Veliko uporabne opreme
Del opreme 360 je komunikacijski sistem Nissan Connect, ki med drugim vključuje uporabno navigacijo, pogrešali smo le prikaz usmerjanja poti na meniju med števci pred voznikom.
Qashqaij je bil zadnja leta med Slovenci priljubljen, tudi zato, ker leta 2007 na trgu še ni bilo veliko konkurence. Zdaj so časi drugi, na cesti je že veliko manjših in cenejših športnih terencev, po katerih bi utegnile posegati mamice in očetje, zato je oprema 360, ki je alternativa najbogatejšemu paketu opreme cenovni kompromis, ki bi utegnil do prihoda novinca pritegniti kupce.
Na kratko o pogonu
Opremo 360 je moč izbrati na treh modelih, dveh dizelskih in enemu bencinskemu. Preizkusili smo najnovejši 1,6-litrski dizelski agregat, v kombinaciji s sistemom start&stop, z dvokolesnim pogonom in ročnim šeststopenjskim menjalnikom.
Novi turbodizel, ki je zamenjava za dvolitrski agregat, se izkaže z dobrimi pospeški, pri čemer mu pomagajo kratka prestavna razmerja ročnega menjalnika, le pri višjih hitrostih mu nekoliko zmanjka sape. Še bolj kot dinamika vožnje zadovolji poraba, ki je vsaj dva litra nižja od pogonskega agregata, ki ga zamenjuje.
Motor je odlična izbira, ki pa nakup precej podraži. V primerjavi z 1,5-litrskim dCi agregatom, ki ima 15 kilovatov manj in tudi nima sistema start&stop, konkretno za 1.700 evrov.
Podatki o vozilu: (Nissan quashqai 360)
Motor: 1.590 cm3, turbo dizelski
Najvišja moč: 96 kW (130 KM) pri 4.000 vrt.
Navor: 320 Nm pri 1.750 vrtljajih
Poraba na testu: 6,5 litra/100 km (mešani cikel), izpust 135 g CO2/km
Mere (v mm) (D x Š x V): 4.330 × 1.780 × 1.615, medosna razdalja 2.630
Prtljažnik: 410
Zmogljivosti: 190 km/h, 10,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena (v evrih): 22.590 (osnovni)/23.700 evrov (testni s popustom)