Avto
19914 ogledov

Velika napaka Nizozemske pri politiki do električnih vozil

Tesla logo Profimedia
Prodaja električnih vozil na Nizozemskem se je sesula čez noč.

Ali se je Nizozemcev podnebna kriza dotaknila tako močno, da raje kupujejo električna vozila in ne vozila z motorji z notranjim zgorevanjem? Decembrska prodaja iz lanskega leta, ko so na Nizozemskem prodali več kot 12 tisoč vozil tesla model3, se je razblinila zgolj mesec pozneje. Po davčnih spremembah januarja ni bilo zanimanja za vtične avtomobile. 

Peugeot 208 Avto Že takoj skoraj 10 tisoč evrov nižja cena za električni peugeot 208

Podjetje za analizo podatkov v avtomobilski industriji JATO Dynamics je objavil zanimivo statistiko za decembrsko prodajo vozil leta 2019 v Evropi. Prvo mesto je pričakovano zasedel VW golf z 30.625 registriranimi modeli. Tudi renault clio na drugem mestu z 27.516 vozili ni bil presenečenje. Zato pa je presenetljivo tretjo mesto po številu registracij decembra lani v Evropi zasedla električna tesla model3 z 22.118 prvih registracij.

Tesla logo | Avtor: Profimedia Profimedia

Nizozemce so najbolj zanimali električni

Zasluge za skok prodaje tesle model 3 gre pripisati odločitvam nizozemskih kupcev avtomobilov. Nizozemska je lani zabeležila rekordno prodajo električnih vozil, prav tesla model 3 pa je bila s skoraj 7-odstotnim deležem vseh registracij najbolj prodajani model v državi za leto 2019. Samo decembra je bilo "registriranih" 12.123 tesel model 3, kar je večja številka kot je znašala skupna prodaja vozil tesla v Nemčiji in Španiji skupaj v celotnem letu 2019. Dobro sta šla v prodajo tudi preostala dva dražja modela S in X. Med desetimi najbolje prodajanimi v deželi tulipanov so bili tudi električni e-tron, hyundau kona, renault zoe in nissan leaf. 

Audi e-tron sportback Avto Leta 2020 bodo električni "stresli" Slovenijo

Že januarja letos je prišel hladen tuš. Registracije iz prvega meseca leta samo potrjujejo, da so trenutno električni avtomobili lahko uspešni le v okolju, kjer zanje ne veljajo običajna pravila igre. Januarja je prodaja električnih avtomobilov dobesedno obstala na mestu. Teslo model 3 je kupilo le 43 kupcev, pri čemer so Nizozemci kupili 43.706 avtomobilov, več kot mesec prej. 

Sprememba zakonodaje

Vzrok za obrat kupcev je posledica sprememb v nizozemski davčni zakonodaji, ki je začela veljati 1. januarja 2020. Električna vozila, ki so bila prej v t. i. davčni oazi, se morajo po novem soočiti z nekoliko strožjo resničnostjo. Lani so kupci električnih plačali štiri odstotni davek, za razliko od 22 odstotkov za avtomobile z motorji z notranjim zgorevanjem, ničelni cestni davek, nižji zasebni davek in številne druge ugodnosti. Decembrska cena tesle model 3 je bila enakovredna običajnemu VW golfu in krati veliko nižja od premijskega BMW serije 3, s katerim primerjajo teslino limuzino. Za "ustavitev" prodaje je bila dovolj odločitev vlade, da se je januarja dvignil dodaten davek iz 4 na 8 odstotkov.

Tesla logo | Avtor: Profimedia Profimedia

Več kot 99-odstotni padec prodaje tesel model 3 januarja (registrirali so jih le 43) pomeni, da je na Nizozemskem po prodaji padla za športne kupeje. Pri čemer velja poudariti, da na Nizozemskem niso ukinili subvencije za električna vozila, le znižali so jih. To je bilo dovolj za ustavitev prodaje električnih vozil v tej državi. Na vrh seznama najbolj prodajanih avtomobilov so se januarja vrnili modeli z motorjem z notranjim zgorevanjem. Volkswagen polo se je uvrstil pred ford focusa in renault clia. 

Nissan Leaf 6 električnih Avto Šest električnih avtov so želeli izprazniti do ničle ... To se je zgodilo ...

Avtoindustrija ne želi vsakodnevnega spreminjanja pravil

Proizvajalci avtomobilov se na takšna nenormalna nihanja in dnevnemu spreminjanje pravil igre v posameznih državah ne morejo pravilno odzvati. Dogajanje na Nizozemskem je dokaz, da se evropski voditelji ne smejo zanašati na ekološko ozaveščenost potrošnikov. Navdušencev, ki kupujejo električne avtomobile iz svojih prepričanj, je premalo, drugi se obnašajo racionalno in ekonomično. To potrjujejo tudi lanski kupci nizozemske Tesle. Električnih vozil niso kupili zato, da bi zmanjšali emisije CO2, ampak zato, ker se jim je to takrat zdelo primerno.

audi e-tron. električni avtomobil Zanimiva izkušnja Avto Z električnim Audijem smo se odpeljali na Vršič in nazaj

Kljub temu Niels van den Hoogen, komercialni direktor lizinške družbe na Nizozemskem, pričakuje, da bo trg električnih vozil na Nizozemskem okreval, število registracij električnih avtomobilov pa se bo proti koncu leta povečevalo. "Davek v višini 8 odstotkov je še vedno bolj zanimiv kot 22 odstotni. Poleg tega je treba računati na politiko mnogih delodajalcev, ki se osredotoča na trajnostno mobilnost in uporabo električnega avtomobila."

Tesla model 3 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Volkswagen ključen igralec za prodor električnih vozil

O težavah pri bolj množičnem preboju električnih vozil na cesto v povezavi z nakupno ceno, smo na Tehnološki konferenci govorili tudi s slovenskim pionirjem na področju električnih vozil Andrejem Pečjakom iz podjetja Metron Institute, ki nam je dejal, da bodo tudi cene električnih vozil v prihodnje take, da bodo zanimive za večji krog kupcev: "Volkswagen je že zelo prilagodil cene. Z dodatnim popustom in slovensko subvencijo v višini 7.500 evrov je bila cena električnega e-up! In dosegom 250 kilometrov nekaj od dobrih 10 tisoč do 12 tisoč evrov, kar pa je povsem primerljivo z bencinskim modelom. E-golf je bil med 18 in 20 tisoč evri, kar je primerljivo z bencinskim. Kot kaže želi VW z masovno proizvodnjo znižati stroške. Na dolgi rok bo električni avto cenejši, saj ima manj vgrajenih delov. Vprašanje pa je, kako hitro bomo to občutili mi, kupci, saj bodo proizvajalci želeli povrniti ogromna vlaganja v razvoj v elektrificirana vozila."

Komentarjev 3
  • stromar 20:05 07.februar 2020.

    Ko bo nizozemska pod morjem, bo davek na BEV 0%, na ostala pa 1000%. Samo zna biti prepozno

  • Snežinko 09:18 07.februar 2020.

    Kdaj bo ljudem končno jasno, da je potrošniku ekologija pomembna še manj kot zadnja dlaka, ki ti visi z riti. Pomemben je samo in izključno samo DENAR. Potrošniku kot tudi “ekološko usmerjenim” politikom, ki višajo zahteve po izpustih samo zato, ...prikaži več sa se avtomobile prodaja, ker drugače se gospodarstvo sesuje. V Nemčiji recimo celotna država sloni na avtomobilih. Če se prodaja ustavi se sesuje ta”velesila” v evropi.

  • NeAnonimni 08:53 07.februar 2020.

    Mogoče smo pa Evropejci tako ekološko ozaveščeni, da si ne želimo iztrošenih baterij v naših gozdovih in vodah.