Pri Toyoti so pred prenovo yarisa kar nekaj časa preživeli s staknjenimi glavami, saj so želeli avtomobil bolj kot doslej približati kupcem. Zato so tudi v veliki meri prisluhnili zunanjim kritikam. Že takoj opazimo spremenjene proporce, ki avtomobil iz doslej enega najmanjših v B-segmentu po novem uvrščajo bližje povprečja razreda. Yaris zdaj v dolžino meri 3,88 metra.
Centimetri se poznajo
Dodatni centimetri se seveda poznajo tudi znotraj, čeprav je bil yaris že zdaj glede tega razmeroma zelo prostoren. Oblika je odslej ukrojena po evropskem okusu, saj so pri Toyoti uvideli, da je yaris v prvi vrsti namenjen evropskemu okusu. Med posebnosti sodi puščičasti sprednji del, gladek prehod v streho (količnik upora 0,28) in trikotne zadnje luči. Znotraj so se merilniki zaradi preglednosti hvalevredno prestavili pred voznika, Japonci tudi niso žrtvovali njihove preglednosti na račun kakšnega hi-tech videza.
Inženirji so upoštevali ugotovitev dosedanjih kupcev, da jim je pomična klop v drugi vrsti sicer všeč, a jo ne premikajo zelo pogosto. Zato je odslej zadnja klop statična, posledično pa naj bi bilo bolj všečno tudi trdno pokrivalo 286-litrskega prtljažnega prostora. Ta ima dvojno dno. Delovno okolje je tipično Toyotino, sicer trda plastika ima delno brušene vzorce. Že serijsko ima avtomobil sedem zračnih zaves in jasno ESC. Med posebnosti avtomobila lahko štejemo za ta razred unikatni infotainment sistem Touch&Go. Na šestpalčnem zaslonu na dotik lahko uporabnik prek modrozobe povezave upravlja s telefonskimi klici in SMS-sporočili. Z njegovega pametnega telefona se lahko na zaslonu prikazujejo celo nekatere aplikacije in denimo e-pošta ter Facebook sporočila. Touch&Go lahko izkoristi tudi navigacijo Google maps s pametnega telefona, a na žalost nima lastne reže za pametno kartico, zato utegne mesečni račun za telefon hitro zasenčiti vse bonbončke, ki jih ponuja sistem. Zaslon sicer služi tudi kot ekran kamere za vzvratno vožnjo.
Pri pogonu večjih razlik z dosedanjo generacijo pravzaprav ni, kar pa ni presenečenje, saj je motorna ponudba še vedno dovolj sveža. Najnižje je 1,0-litrski trivaljnik s 55 kW moči, stopnico višje pa 1,33-litrski bencinar s 73 kW moči. Za ljubitelje dizlov je na voljo 1,4-litrski motor s 66 kW. Dizel bo na voljo tudi z robotiziranim menjalnikom, močnejši bencinar pa z brezstopenjskim menjalnikom.
Uvoznik bo yarisa na to stran Alp pripeljal oktobra. Koliko se bodo cene razlikovale od dosedanjih, še ni znano.
8
ogledov
Večji yaris za mlajše duše
Yaris tretje generacije je glede na spremembe morda manj originalen od obeh predhodnikov, a to ni nujno slabo. Po centimetrih se je močno približal svojim tekmecem, po vgrajeni tehnologiji jih je tudi prehitel. Pri nas oktobra.