Avto
80 ogledov

V XV-ju drugačen pogled na vožnjo

Subaru XV
1/23
Andrej Leban
Subaru XV je križanec na visokih nogah, s katerim je mogoče potovati zelo udobno in zapeljati marsikam.

Subarujev novi kompaktni križanec na svojstven način meri na kupce malih športnih terencev, katerih prodaja še vedno strmo narašča. XV z obliko ni med tistimi, ki so vidni že na daleč, sčasoma pa njegova pojava zleze pod kožo.

Avto je dolg 4,45 metra, kar je malenkost več od impreze, je pa medosna razdalja konkretno daljša. Hkrati je XV od tal dvignjen kar 22 centimetrov, kar se pozna v lahkotnem vstopanju v sicer prostorno notranjost. Vrata v drugi vrsti se odprejo zelo na široko. Preglednosti naprej, ne pa tudi vstran je dobra. Notranjost je tipično po subarujevsko čista, pozna pa se napredek, zlasti pri glavnem informacijskem zaslonu, ki je odslej v barvah, velik in z veliko grafičnimi informacijami, celo o tem, kdaj katero kolo zgublja stik s podlago. Ključ je zastarele oblike, kakršnih smo bili med drugimi znamkami vajeni že kar izpred kar nekaj let.

Avtomobil je po zaslugi majhnega rajdnega kroga okreten tudi v mestni džungli, k čemur pripomore še vzvratna kamera, ne pa tudi senzorji. Prtljažnik z le 380 litri osnove, visokim nakladalnim robom in rolojem pa ni med odlikami avta.

Prepričljivo podvozje

Značilni stalni štirikolesni pogon je porok za zanesljivo lego in oprijem, nagibanja čvrstega, a udobnega podvozja je malo. Med slabosti štejemo le dokaj glasno vožnjo prek krajših neravnin, avtomobil je pri pretiravanju z vrtenjem sicer dobrega neposrednega volana lahko tudi nekoliko podkrmarjen.

Subaru XV | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Za XV pomeni spopad s skorajda zaraščenimi potmi prijeten izziv tako zaradi visoke lege kot s plastiko zaščitene karoserije. Kljub kratki prvi prestavi pa smo pogrešali vsaj elektronsko pomagalo za vožnjo navzdol. Sicer pa sinhroni štirikolesni pogon z razporeditvijo moči v normalnih razmerah 50:50 pušča dovoljuje veliko mero zaupanja v avtomobil. Po potrebi se jasno motorni navor ustrezno prenaša na prednji ali zadnji par koles in tudi na posamezna kolesa.

Kljub vsebini visoka cena

Zaradi svoje bokserske zasnove je dobro znani dvolitrski motor druga posebnost, ki odlikuje subaruje. Po startu je tek motorja miren z značilnim zvokom, potrebuje pa nekaj več časa za ogrevanje, kar se pozna pri delovanju grelne naprave. Je zelo odziven, celo poskočen. Glede na pogon in količnik upora XV pa je bila poraba zelo ugodna, z različno težo noge in ceste smo jo zlahka držali med šestimi in sedmimi litri.

Srednja raven opreme trend je bogata, zato bodo po najvišji posegali le najbolj zahtevni. Je pa že trend od osnovnega paketa dražji za štiri tisoč evrov, zato je bila končna cena testnega vozila z 31.610 evrov visoka.

Podatki o vozilu: Subaru XV 2.0 D AWD trend

Motor: bencinski, turbo, štirivaljni, bokser zasnova
Prostornina: 1.968 ccm
Najvišja moč: 108 kW (147 KM) pri 3.600 vrtljajih na minuto
Najvišji navor: 350 Nm med 1.600 do 2.400 vrtjajev na minuto
Poraba na testu: 6,6 litra/100 km (test – mešani cikel), izpust 146 g CO2/km
Zmogljivosti: 198 km/h, pospešek 9,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 4.450 x 1.780 x 1.570, medosna razdalja: 2.635
Prtljažnik: 380–1.270 litrov
Cena: 31.610 testni

 

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.