Avto
640 ogledov

V hyundaiju ix20 so lahko križanci tako ... mimo

Hyundai ix20
1/21
Saša Despot
Hyundai ix20 je avto, ob katerim se racionalnežem upravičeno zasvetijo oči. Enostaven za vožnjo, a hkrati lahko presenetljivo dinamičen, notranje prilagodljiv ter s ščepcem modernih trendov ob premišljeni izbiri opreme lahko atraktivno nagovarja publiko z in tisto že brez otrok.

Ix20 je prenovo doživel v času, ko vsi govorijo le še o križancih. Zadnji podatki kažejo, da že četrtina novih avtov v Sloveniji sodi v to kategorijo. Ker da so avtomobili tiste vrste bojda prostorni in uporabni in ker da se bolje vidi izza volana, vstopanje pa je tako lahkotno. V redu, ampak vse to praviloma še veliko bolje znajo tudi enoprostorci, pa so poleg agilnejši in cenejši tako ob nakupu kot pri vzdrževanju. Zato bodo manjši enoprostorci gotovo še nekaj časa imeli zvesto publiko med tistimi, ki ne nasedajo zgolj reklamam, temveč v ospredje postavljajo svoje dejanske potrebe. 

Hyundai ix20 me je ob ponovnem snidenju, ki si ga je “zaslužil” zavoljo prenove, zelo prijetno presenetil in mi hitro zlezel pod kožo. Kot avto je zadovoljil večino tistega, kar pričakujem od kompaktnega štirikolesnika. Posodobljena notranjost sicer še ni povsem ukrojena z najmodernejšim trendom znamke , ki ga je s seboj prinesel njegov večji brat tucson, a cenim poskus vizuelnega ugajanja ter dovolj preprosto zasnovo, zaradi katerih so navodila za uporabo v ix20 povsem odveč. Jasni merilniki, hitra ročica menjalnika, upravljanje klime prek dvojne krožnice in drugih dovolj velikih tipk …

Hyundai ix20 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Še najmanj povšeči mi je star dizajn volana z nekaterimi prenizko postavljenimi tipkami. Z odlagališči za ta in oni pripomoček ix20 ne skopari, USB je na dosegu krajšega kabla, uporabljeni materiali in kakovost izdelave so daleč stran od nekdanje zmerljivke za “korejca”. Zmotil me je odebeljen A stebriček, mimo katerega je potrebno v ostrih zavojih in na križiščih kukati z ene in druge strani.

Tudi zadaj dvema in prtljagi zelo piha na dušo

Če je že spredaj vse po pričakovanjih in brez resnih pripomb, je zadaj še za odtenek bolje. Dva odrasla lahko sedita normalno, otroka še toliko bolj. Prostora je dovolj tako za noge kot ramena in glave, vstopanje skozi zadnji par vrat je enostaven. Le peti potnik kljub ravnemu dnu ni posebej zaželjen, o čemer priča čuden preplet njegovega varnostnega pasu s sponkami soseda. Sovoznikov sedež nima isofixa, čeprav bi se zdel v takšnem avtu logična poteza.

Prtljažnik je pravilnih oblik in zato pogoltne zajetne kose prtljage, veliko pa k njegovi uporabnosti pripomoreta pomično sedalo zadnje klopi in nastavljiv naklon hrbtišč. 

Hyundai ix20 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Testni ix20 in cesta sta se odlično ujela. Najprej gre zasluga za to zelo sposobnemu 1,6-litrskemu dizlu in hitremu menjalniku. Svoje pa odigra tudi podvozje. Zelo udobno, a zanesljivo opravi z izboklinami na cesti, ovinke pa zna napasti sila samozavestno, saj je težko doseči mejo, ko bi nos pričel nakazovati nepokorščino. Ob tem je zelo malega nagibanja, čeprav gre za enoprostorca. Takšno vožnjo zmore le peščica B-suvov/križancev! Volan deluje dovolj neposredno, v obratni smeri iz koles proti rokam pa informacije vseeno potekajo preveč anemično.

Ima kamero, tu pa se konča ...

Ix20 v svoji osnovi ni nov avto in to je verjetno osnovni razlog za eno glavnih kritik - pomanjkanje naprednih asistenčnih sistemov. Nekatere znamke sicer medgeneracijsko osnovo izkoristijo tudi za vgradnjo naprednih pomočnikov in varoval, kot so opozarjanje na nevarnost in samodejno zaviranje, samodejno parkiranje in podobno. Pri Hyundaiju pa se žal to ni zgodilo, zato je ix20 to poglavje povečini preskočil. Le dobra kamera za vzvratno vožnjo in kar spodoben nov infotainemnt sistem znata malce popraviti vtis. 

Hyundai ix20 se dobro pelje, ima lahko močan, a varčen motor in veliko opreme za dvig udobja. Notranjost je zelo uporabna, z lahkotnim vstopanjem in prilagajanjem prostora trenutnim potrebam. Njegova zelo močna aduta pa sta po mojem mnenju tudi nerazsipna cena za spodobno raven serijske opreme ter dobri pogoji garancije. Kar dobra podlaga za prijazno in dolgotrajno razmerje med avtom in lastnikom.

Hyundai ix20 1.6 CRDi (HP) premium

Motor:84 kW (115 KM), 260 Nm pri 1.500 vrt./min


Poraba na testu:5,0 l na 100 km, 115 g CO2/km


Zmogljivosti:183 km/h, 11,4 sek 0-100 km/h


Cena:21.460 (testni avto)

AvtoTest


Uporabnost, motor.


Malo napredne varnosti.

Udobje.

Testni avto je imel najvišjo stopnjo opreme premium, zato je bilo notranjega udobja še veliko več. V redu, steklene strehe ne kupi vsakdo, ampak pri ix20 je zelo sodobne izvedbe, saj se kljub velikosti eno krilo popolnoma odpre. Ogrevanje volana morda deluje kot pretiravanje, ampak kdor ga je že imel priliko poskusiti na mrzel dan, se verjetno čudi, da ni bolj razširjeno.

 
Pogon.

V testnem avtu je brnela močnejša izpeljanka 1,6-litrskega dizla s 84 kW. Doplačilo 460 evrov za dodatnih 10 kW je cenejše in zanesljivejše od vsakega tuninga. Za avto s 1.340 kilogrami mase je takšna zaloga dizelske moči v praksi zelo veliko. Manj zahtevni bodo verjetno imeli dovolj močnejšo izpeljanko 1,4-litrskega dizla, ki je cenejša za slabega tisočaka, ali celo 91,5-kilovatnega 1,6-litrskega bencinarja atmosferske zasnove. A vsaj slednji zelo dobre dizlove prožnosti in porabe, ki je na testnem krogu znašala le 5,0 litra, ne bo nikoli ujel.

 
Konkurenti.

Iz leta v leto je tekmecev manj, vse več znamk pa se je besno zagnalo v koncept križancev. Hyundaiju ix20 tako neposredno nasproti stojita predvsem ford B-max in opel meriva, oba s posebnostjo pri odpiranju vrat. Tu je tudi kia venga in še kakšen. Veliko konkurence pa je po pravici ali tudi ne med križanci - renault capture, peugeot 2008 … Zlasti slednji je za to, kar zna, postavil dobro ceno.

 
Vrednost.

Cene za ix20 z osnovno opremo, ki še nima avtomatske klime, se prično pri 13.520 evrih, a je oprema comfort, ki poleg klime doda še tempomat, usnjen volan, alu platišča in parkirne senzorje, skorajda nujno. Še za nekaj več kot tisočaka stane vstopnica za opremo style, ki s številnimi dodatki (tudi ogrevanim volanom) poskrbeti tudi za bolj zahtevne, do naslednje opreme premium (steklena streha, brezstični vstop …) pa je preskok že visok. Testnik z najboljšim motorjem in premium opremo je tako stal zajetnih 21.460 evrov, vendar pa je mogoče 1,4 CRDi HP in opremo comfort dobiti za manj kot 15 tisočakov.

 

Komentarjev 3
  • mojster.edi 21:30 22.junij 2016.

    Dejansko je Hyundaja povozil čas na področju motorjev. Sicer naj bi v kratkem prišli na trg novi motorji, a cene so za nove motorje krepko zasoljene! Moj prejšnji avto je bil Hyunday, na splošno ni slab avto, a ravno motorji ...prikaži veči so tisto kar ne prepriča - odvrne. Trenutno sem lastnik Bmax-a z ecobost trivaljnikom, ki prepriča vsakogar z navorom, pospeški in nizko porabo. Tudi zadnja drsna vrata so ZAKON! Morda bi se odločil tudi za IX20, a le če bi bil motor primerljiv z Fordovim... Bmax pa ima kar nekaj cvetk, ki znajo koga pošteno jeziti, predvsem slab radio, mala vzvratna ogledala, itd...

  • Andrej Leban 12:28 22.junij 2016.

    Pozdravljeni. Ne vem, katero različico ix20 ste vozili pred "parimi leti", očitno ne 1,6 HP dizla. Glede cene je v tekstu večkrat jasno zapisano, kaj kupec dobi za katero opremo. Za številko večji tekmec, ki ga omenjate, tudi lahko brez ...prikaži več "težav" stane 28 tisoč evrov. Andrej Leban

  • francl12 15:38 21.junij 2016.

    sem ga vozil pred parimi leti......avto z dieselskim motorjem je na cesti nepremičnina! Prehitevanje s hitrostjo nad 100 km/h je misija nemogoče! Oceni pa raje nebi 21.000€ pa dajte no - za ta denar dobiš npr. Forda C-maxa, ki je ...prikaži več svetlobna leta pred to nepremičnino. Novinarji raje malo presodite kaj pišete!