Še en član iz klasičnega razreda D se za vedno poslavlja iz evropskih tržišč. Peta generacija mondea bo hkrati tudi zadnja. Razlog je osredotočenje Forda na suve in križance ter elektrifikacijo.
Mondeo je bil leta 1993 prvi Fordov zares globalni model, ki so pod različnimi imeni ponujali na trgih po svetu. V svojih najboljših letih je bil poleg fieste in focusa steber prodaje, leta 2001 so jih na primer v Evropi prodali po 86.500 na leto. Lani je bila ta številka le še 2.400.
Številke so jasne, D razred se krči, konkurenti odpadajo eden za drugim, od vseh prodanih Fordovih avtov pa je bilo lani že 40 odstotov takšnih, ki pripadajo razredu suvov ali križancev.
Da so mondeu šteti dnevi, smo lahko slutili že pred časom, ko so v ZDA ukinili na isti platformi izdelanega taunusa. Zdaj je usoda doletela tudi evropski model.
Ford namerava do leta 2030 elektrificirati celotno svojo ponudbo. Za zdaj ostaja še nejasna usoda modelov fiesta in focus, ki sta edina preostala klasična modela v paleti. V tovarni v Valenciji, kjer so izdelovali mondea, bodo delno prevzeli proizvodnjo motorjev za notranje zgorevanje, hkrati pa se pripravljajo na množično proizvodnjo baterij.
požrešen avto,vse ostalo ok