Avto
46 ogledov

Uporabnost v različnih oblikah

Peugeot expert in ford tourneo
1/12
Andrej Leban
Da imajo tako kot običajni osebni avtomobili tudi kombiji lahko zelo različne karakterje ob enakem številu sedežev in podobni ceni, dokazujeta ford tourneo in peugeot expert.

Zgodi se, da velikemu družinskemu enoprostorcu zmanjka prostora v prtljažniku, še posebej če se hkrati z njim v treh vrstah vozi šest ali sedem oseb. Družinam ne preostane drugega, kot da v tem primeru posežejo po potniških kombijih, ena ciljnih skupin teh vozil so tudi prevozniška podjetja, specializirana za manjše skupine ljudi.

Na trgu je ponudbe kar nekaj, mi smo v precep hkrati vzeli forda tournea in peugoeta experta tepeeja. Oba ponujata kar visoko vrednost glede na ceno, tudi po zaslugi dejstva, da sta na trgu že dolgo.

Medtem ko je expert verjetno že zakorakal v drugo polovico svoje življenjske dobe, je aktualna generacija tournea praktično v zadnjih vzdihljajih, saj v prvi četrtini 2013 k nam že prihaja naslednik. A prav življenjska doba oba potovalnika naredi cenovno še bolj privlačno, saj gre vendarle za segment vozil, kjer ima denar verjetno glavno  besedo.

V tourneu lahko povsem stoje

Oblikovno je prednost na strani nižjega experta, saj je manj škatlast, malce nižja postava in položnejši nos se precej poznata tudi pri rezanju zraka na avtocesti. Na drugi strani je tourneo znotraj prostornejši, zaradi višine namreč omogoča prosto sprehajanje med vrstami, voznik pa lahko vstopi tudi pri zadnjih vratih. Več prostora za potnike je tudi v širino, čeprav se tudi v expertu, ki ima udobnejše sedeže,  ne morejo pritoževati. Drsna vrata na obeh bokih so samoumevna, zadaj sta imela oba dvižna vrata. Ta so pri fordu še posebej težka in zahtevajo precej moči pri zapiranju.

ford tourneo | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Obema je mogoče tretjo vrsto delno zložiti naprej in pri tem pridobiti dodatne litre, še več pa jih je na razpolago, če zadnjo klop povsem vzamemo iz avtomobila. Peugeot je pri tem prijaznejši, saj ima lažji in bolj učinkovit mehanizem sklapljanja, tudi zadnja klop je lažji, v vsakem primeru pa zahteva večje motoviljenje z njima dva človeka. Tourneo je imel tudi priročno doplačljivo stopnico. Tourneo sicer pod črto ponuja do 5.100 litrov, expert pa 3.700 litrov prostora.

Expert precej bolj avtomobiliski

Kdor bo v expertu iskal tovornjakarsko visok položaj za volanom, bo morda razočaran, saj je vanj vstopa in sedi podobno kot v običajnem enoprostorcu. Je pa takšen položaj veliko ugodnejši za rokovanje z vozilom, še posebej ker je tourneo po položaju za volanom manj prilagodljiv. Tourneo ima bolj robusten delovni prostor, kar pride prav pri intenzivni vsakodnevni rabi, v prednosti pred expertom je po raznih predalih, držalih za pijačo in celo priročni mizici. Je pa tudi kvaliteta obdelave pri tourneu za razred slabša, položaj za volanom manj ugoden, nekateri elementi, kot so reže za zrak, pa so znane že iz predprejšnje generacije mondea. Zmoti tudi postavitev stikal za ogrevanje in hlajenje daleč na desno, stran od inuitivnega dosega voznikovih rok.

Peugeot expert in ford tourneo | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Tournea je poganjal 2,2-litrski dizelski motor s 103 kW. Prek šestih prestav ročnega menjalnika moč prenaša na prednji par koles brezkompromisno, glede navora ni nikoli zadrege. Zanimivo je imel tourneo sistem stop&start, standardno vklopljeni eko program pa tudi ni dovoljeval voziti prek hitrosti 110 km/h. Zakaj tako je hitro jasno, če ga izklopimo, saj poraba na avtocesti znotraj omejitev skoči krepko prek 10 litrov, med kombinirano vožnjo se je ustavila pri nekje 9,5 litrih.
Expert je imel kombinacijo 2,0 litrskega dizla s 120 kW in šeststopenjske avtomatike. Lahko rečemo, da je 1.500 evrov dodatka v menjalnik dobro vloženih, saj deluje zelo gladko in precej doda k udobju vožnje. Poraba se je ustavila pri devetih litrih.

Zaradi bližnjega konca velik popust

Tako podvozju tournea kot experta prvenstveno najbolj prija ravnina, pri čemer z luknjami nekoliko mehkeje in manj "dostavniško" opravi peugeot. Hvalevredno je pri obeh standarden ESC sistem.
Limited izdaja pri Fordu že tradicionalno nakazuje konec generacije in s tem najbogatejšo serijsko opremo. Tourneo limited je bil tako s tem motorjem in brez nekaterih dodatkov, kot so parkirni senzorji in eko program, ocenjen na 36.630 evrov, z vsem skupaj še dva tisočaka dražje. A zares izdatni popust v višini več kot 10.000 evrov poskrbi, da je 28.439 evrov vredno premisleka za nekoga, ki potrebuje močno, prostorno in dovolj udobno vozilo za prevoz potnikov, predvsem na krajše in srednje dolge razdalje. Tisti, ki potujejo dlje in dajejo prednost udobju in občutku za volanom, pa bodo morda bolj cenili peugeota, a je dražji in stane v serijski konfiguraciji opreme testnika 34.140 evrov, z dodatki pa 36.740 evrov.

Podatki o vozilih

Peugeot expert tepee
Motor: 1.998 cm3, dizelski, 120 kW (163 KM)
Navor: 320 Nm pri 2.000 vrtlj./min
Poraba na testu: 9,0 litra /100 km (mešani cikel)
Zmogljivosti: 170 km/h, 13,5 sek od 0 do 100 km/h
Cena: 36.740 (testni)

Ford tourneo
Motor: 2.198 cm3, dizelski, 103 kW (140 KM)
Navor: 350 Nm pri 1.450 vrtlj./min
Poraba na testu: 9,5 litra /100 km (mešani cikel)
Zmogljivosti: 162 km/h, pospešek: /
Cena: 28.439 (testni)

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.