Preizkusili smo novo generacijo družinske mazde5 z 1,6-litrskim turbodizelskim motorjem in bogato založeno opremo GTA.
Mazda5 je pravi družinski avtomobil smelega dizajna, ki je značilen za Mazdo, izkoristili pa so vse prednosti, ki jim jih ponuja oblikovanje enoprostorcev v notranjosti. Maska in prednji žarometi v vsem spominjajo na druge Mazdine modele, medtem ko je zadek povsem preoblikovan. Zadnji žarometi, ki se zajedajo globoko v bok, so se z vrha prestavili horizontalno. Bočna silhueta je edinstvena, saj je valovita, kar pa zna povzročiti težave kleparjem ob morebitnih udrtinah ali trkih. Vsi našteti elementi so bili narejeni zaradi čim manjšega upora zraka, koeificient je le 0,3, kar je za družinski avto odličen dosežek. Za dodatno aerodinamiko in bolj športen videz lahko poskrbite z izbiro opreme GTA, ki jo je premogel testnik, ta pa vključuje 17-palčna platišča iz lahke litine, spojler na zadku in plastične pragove. A pozor, tak družinski avtomobil je na cesti zelo nizek, pri kakšnih višjih robnikih utegne nastati težava.
Prostora povsod dovolj
Glavni aduti notranjosti so identični preostalim modelom. To so prostornost, kakovostni materiali in predvsem funkcionalnost. Mazda je v primerjavi s predhodnico v dolžino zrasla za osem centimetrov in zdaj meri 4585 milimetrov, medtem ko je medosna razdalja 2750 milimetrov, kar se najbolj pozna v prostornosti Prostornost, tudi za glavo, pa najbolj občutijo potniki v drugi vrsti, kjer je sredinski sedalni del še bolj odebeljen, zdaj pa je možno v drugo vrsto namestiti tudi tri otroške sedeže, medtem ko sta šesti in sedmi sedež primerna zgolj za otroke.
Funkcionalnost dopolnjuje preprosto spuščanje sedežev v drugi vrsti, ki se jih lahko preuredi v številne kombinacije, kar omogoča prevoz tudi daljših predmetov nenavadnih oblik, mogoče pa jih je premikati vzdolžno ali pa zgolj v različne pozicije nastavljati naklon sedežev. Prtljažnik v osnovi meri 426 litrov, kar je dokaj povprečno, a še vedno dovolj za družino z majhnim otrokom, za tiste z večjimi potrebami pa bi moralo zadostovati 1485 litrov prostornine, kolikor jih dobimo ob podrtju druge in tretje vrste sedežev.
Menjalnik boljši kot motor
Notranjost je narejena po meri voznika. Sredinska plošča je usmerjena proti vozniku, ki bo lažje upravljal z gumbi, ki so zdaj izbočeni. Sedi se dovolj visoko, tudi pri nastavitvi sedeža in volanskega obroča voznik ne bo porabil veliko časa, da bo našel idealen položaj. Usnjeni sedeži v kombinaciji z gretjem so dobri, a prekratki, tudi rahlo privzdignjen položaj ročnega šeststopenjskega menjalnika je pravi. Novi menjalnik je športen in zelo natačnen, vreden le pohvale. Vsaka od prestav je kirurško natančna, tudi kombinacija z 1,6-litrskim turbodizelskim agregatom ni napačna, a na žalost nima močnejše dizelske alternative.
Novi 85-kilovatni agregat je bolj prepričljiv od dvolitrskega predhodnika, a ima svoje napake. Tu ciljamo na lenost pri nizkih vrtljajih, kjer je mogoče čutiti turboluknjo, zato je treba stopalko za plin ob pospeševanju pohoditi močneje. Dizelski štirivaljnik deluje uglajeno tudi pri višjih hitrostih, kjer pa se je izkazalo, da je mazda5 vseeno bolj udoben kot športen avtomobil. Vožnja je prijetna tudi v hitrih ovinkih, kjer ne boste čutili pretiranega nagibanja, prav tako lepo požira neravnine in luknje. Pri mešanem ciklu vožnje (mesto-avtocesta-regionalne ceste) smo na testnem krogu v povprečju porabili 7,6 litra dizelskega goriva na sto prevoženih kilometrov, kar je še vedno preveč za ta razred vozil.
Cena eden od adutov
Cena 26.976 evrov, kolikor stane bogato založena mazda5 z najvišjim paketom opreme GTA, je eden od njenih adutov, če vemo, da za ta denar dobimo električno pomična stranska vrata, sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah, usnjene in ogrevane sedeže, CD-izmenjevalnik, zgoraj naštete lepotne dodatke, parkirna pomagala zadaj, sistem za nadzor stabilnosti DSC, tipala za dež, ksenonske žaromete, tempomat ... Manjkali so zgolj navigacija, samodejni zagon motorja i-stop in zagon motorja brez uporabe ključa.
Podatki o vozilu: (Mazda5 CD 116 GTA)
Motor: 1560 cm3
Vrsta: Štirivaljni turbodizelski
Moč: 85 kW (115 KM) pri 4000 vrt/min
Navor: 270 Nm pri 1750 vrt/min
Poraba: 7,6 litra/100 km (test - mešani cikel), 138 gramov CO2
Zmogljivosti: 180 km/h, 13,7 sekunde od 0–100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.785 x 1.750 x 1.615, medosna razdalja 2.750
Prtljažnik (v litrih): 112– 426– 1.485
Masa: 1.465 kg
Cena: 21.390 € (osnovni dizel)/26.976 € (testni)