Tomas Plonski je eden od ljubiteljev starodobnikov iz nekdanjega vzhodnega bloka. V svoji delavnici v Grefenhajnihenu, omenjeni električar popravlja vozila, ki so jih pred dvema desetletjema proizvajali v Vzhodni Nemčiji, na Češkem in v Sovjetski Zvezi.
"Avtomobili, kot so volge, varburgi in lade, doživljajo renesanso. Zaradi tega so njihove cene višje, kot so bile kdajkoli do zdaj," pravi petdesetletni Plonski, ki je eden zadnjih trgovcev z avtomobili iz vzhodnega bloka. Vsako leto 50 do 60 avtomobilov ob njegovi pomoči zamenja lastnika.
Za škodo octavio iz leta 1961 je treba odšteti kar 12 tisoč evrov. "Vse težje je najti takšne avtomobile, da bi jih obnovil," dodaja Plonski, ki po vsej Nemčiji išče starodobnike, med najbolj redkimi, ki bi bili še uporabni pa so motocikli znamke “simson” in MZ, ki so jih nekdaj izdelovali v Vzhodni Nemčiji.
Plonski v zadnjih letih ne uspe zadovoljiti povpraševanjem kupcev niti pri avtomobilih: "Tisti, ki želijo vložiti denar v “varburg kabriolet 311” tega ne morejo več narediti," pravi strokovnjak. Med proizvajalci so razlike. “Varburg”, “škoda” in “lada” imajo status oldtimerjev, za razliko od “trabanta 601”. Razlog je neuničljiva tehnologija, zaradi česar je avtomobil še danes atraktiven in vsakodnevno uporaben. “Mnogi ga kupujejo za vsakdanjo rabo, predvsem zato ker je cenovno ugoden in zanesljiv, vzdrževanje pa poceni," pojasnjuje Plonski.
117
ogledov
Trabanti in lade dražji kot kdajkoli
Starodobni avtomobili iz Vzhodne Evrope pridobivajo na vrednosti. Njihove cene so v zadnjem času dosegle do zdaj nezabeležen nivo, povpraševanje po njih, predvsem v Nemčiji pa je veliko.