V Las Vegasu v zadnjih letih razstavlja vse več avtomobilskih podjetij. Tako je tudi letos, vendar pa v ospredje vse bolj stopajo zagonska podjetja in tudi pomembni dobavitelji avtomobilski industriji, kot sta Bosch in Delphi Automotive, ki bodo ključna za zagotovitev sistemov za samodejno vožnjo, obliko in vsebino vozil in s tem na transport v prihodnosti.
Medtem pa pri največjem svetovnem proizvajalcu vozil, Toyoti, napovedujejo, da bodo še mnogo let proizvajali vozila, ki jih bo upravljal človek.
Pri Toyoti so prepričani, da bodo še dolga leta izdelovali avtomobile, v katerih bo imeli večji del sistemov pod nadzorom človek in ne računalnik. Japonci menijo, da je vodenje vozila prepustiti računalniku še prenevarno.
Ljudje avtomobilom ne bi odpustili napake
Pri Toyoti menijo, da javnost v ZDA danes tolerira 39 tisoč mrtvih na cestah, večina teh nesreč se zgodi zaradi človeške napake, ne bi pa bili avtomobilskim proizvajalcem pripravljeni odpustiti, če bi bili za smrti odgovorni avtomobili.
Toyota se je s tem odzvala na trditve Tesle Motors in tehnoloških podjetij, kot je Google in tudi drugi, ki že na glas omenjajo skorajšnjo prodajo avtonomnih vozil.
"Prav nobeno od teh podjetij ni niti blizu stopnje 5 pri avtonomni vožnji, ki bi omogočila izdelavo avtomobila brez volana,“ pravi Gill Pratt iz Toyotine raziskovalne ekipe in dodaja: "Še veliko let bo potrebnih, da bodo stroji prevzeli popoln nadzor nad vozili. Treba bo narediti nešteto realnih testov,“ je na sejmu potrošniške elektronike poudaril Pratt in s tem vrgle rokavico praktično vsem avtomobilistom, ki na glas napovedujejo avtonomno vožnjo. Ta se bo razvila v petih fazah, trenutno smo pri drugi, ko avtomobili že omogočajo samostojno vožnjo po avtocestah, vključno s samodejno menjavo voznega pasu, zaviranjem in pospeševanjem. In te faze se bodo držali pri Toyoto, je poudaril Pratt.
Odstotek odločitev, ki jih bodo avtomobilisti prepustili računalniki bo sicer z leti naraščal, do stopnje 3, ko bo moral biti človek pripravljen prevzeti nadzor nad vozilom v kritičnih situacijah.
Pratt meni, da bo to zelo težavno in dodaja, da utegnejo proizvajalci vozil v prihodnosti kar preskočiti stopnjo 3 in predstaviti stopnjo 4 pri avtonomni vožnji, ko bo v vozilu še volan.
Po nekaj mrtvih v hudih nesrečah, ker je autopilot nekaj "spregledal" in po težkih odškodninskih tožbah, bo tale samodejni milni mehurček počil. Če ne bo že prej.
Tega mi ne bomo dočakali, da bi vozila z samodejnim upravljanjem vozila hkrati z "ročnimi" po istih, običajnih cestah, kot jih imamo sedaj. Za samodejni način bodo morali zgraditi posebne ceste ali dosedanje prekvalificirati.
"Dolgo" v konkretnih številkah pomeni 5-20 let (optimistična oz. pesimistična varianta). Avtonomna vozila bodo ukinila stotine tisočih delovnih mest, ki jih poznamo danes (se bodo pa vsekakor odprla nova ampak povsem drugega profila) - vsekakor se je fino začeti pripravljati… ...prikaži več na te stvari. Mi bomo verjetno spet kot ovčke čakali, kaj bo naredih Hanz. Hecno je edino da se Hanz še že danes zelo pospešeno pripravlja na te stvari samo mi tega ne vidimo ;)