Avto
18185 ogledov

V Ljubljano še težje z avtomobilom

Ljubljana Profimedia
Število parkirnih mest v središču Ljubljane se je v zadnjih treh letih zmanjšalo.

Poleg 194.191 vozil, ki jih je bilo leta 2021 registriranih v Ljubljani, svoja parkirna mesta dnevno išče tudi več kot sto tisoč dnevnih migrantov. Z lanskim letom se je zvišala cena parkiranja v prvi coni oziroma centru mesta, kjer je na voljo dvakrat manj parkirnih mest, kot je izdanih dovolilnic. Te torej še ne omogočijo parkiranja, zato lahko iskanje parkirnega mesta v prestolnici nemalokrat predstavlja izziv, tudi izven mestnega središča.

Število parkirnih mest se je sicer v Mestni občini Ljubljana (MOL) od leta 2019 letno povečevalo, in sicer s 13.275 mest na lanskih 16.333. Najbolj se je povečalo število površin v belih conah, torej na mestih, kjer se plačuje parkirnina, in sicer za 2.319. Skupno število teh parkirnih mest danes znaša 9.719, medtem ko je zunanjih parkirišč z modrimi oznakami, s katerimi upravlja javno podjetje Ljubljanska parkirišča in tržnice (LPT), v treh letih 739 več in jih je skupno 5476.

V coni 1 se je število zunanjih parkirišč v zadnjih treh letih zmanjšalo iz 393 na lanskih 355, v belih conah s parkomati pa se je število povečalo s 3672 na 3776. Od tega je 14 mest za invalide na zunanjih parkiriščih, v belih conah pa 57 oziroma 14 več kot pred tremi leti.

Obenem je opaznejši porast števila zunanjih parkirišč v coni 2, kjer je iz skupno 672 parkirnih mest v letu 2019 to število lani naraslo na 1.345, v belih conah pa iz 1.223 na 1.484. Naraslo je tudi skupno število plačljivih parkirišč v coni 3, na sedanjih 9.997.

Število parkirnih mest v garažnih hišah v upravljanju LPT je medtem ostalo enako in znaša 1.138, prav tako se ni spremenilo število parkirišč za invalide, ki jih je 28. Poleg že omenjenih parkirišč v mestu sicer obratuje še vrsta zasebnih parkirišč in garažnih hiš.

Na zasedenost parkirnih mest v centru mesta vpliva tudi dejstvo, da so nekatera odkupila ali najela podjetja za souporabo vozil. Prav tako se v coni 1 nahajajo parkirna mesta, ki so rezervirana za ministrstva in veleposlaništva.

Parkomat na ljubljanskih ulicah | Avtor: S. H. H. S. H. H.

V lanskem letu s prodajo zaslužili skoraj 440 tisoč evrov

MOL je v letu 2020 izdal 5.671 dovolilnic, leto kasneje 6.862 ter lani 7.203. Največje povpraševanje beležita območji B1 in B2. Medtem ko je število izdanih dovolilnic raslo, zaslužek iz prodaje temu ni enakovredno sledil. Leta 2020 je občina s prodajo dovolilnic zaslužila 457.637,16 evra, leto kasneje 428.564,73 evra in do konca lanskega novembra 437.752,20 evra.

Kot so pojasnili na občini, mestni odlok o urejanju prometa v MOL od leta 2021 določa, da je potrebno v ceni izdane dovolilnice upoštevati tudi 22-odstotni davek na dodano vrednost. ''MOL je, namesto da bi strošek DDV prevalila na občane, sama prevzela strošek DDV. Bruto vrednost dovolilnice je ostala enaka, tako da je strošek za prebivalca in upravičenca do dovolilnice ostal enak, prihodek MOL pa se je zmanjšal za višino DDV, ki ga je potrebno odvesti državi. Posledično se to odraža v skupnih prihodkih iz naslova dovolilnic za leti 2021 in 2022,'' so pojasnili na MOL.

V Ljubljani se je obenem s 1.januarjem razširilo območje plačljivega parkiranja. Napovedali so kar sto novih parkomatov na območjih znotraj obvoznice. Občina napoveduje še, da bo možno kmalu plačevati tudi s kreditno oziroma debetno kartico.

Parkirišče P+R Dolgi most | Avtor: J. Z. J. Z.

V gradnji novi P+R parkirišči

Četudi skozi leta število registriranih vozil v Ljubljani in število parkirnih mest naraščata, pri tem ne gre za enakomerno rast. V luči prometne strategije si ljubljanska mestna občina namreč prizadeva upoštevati trajnostne usmeritve, med drugim s spreminjanjem parkirnih mest v mesta za električna vozila.

Cilj prometne politike je obenem razbremeniti mestno središče avtomobilskega prometa. Eden izmed ukrepov je vzpostavitev sistema parkirišč P+R (parkiraj in se pelji) ob mestnih vpadnicah z namenom zmanjšanja avtomobilov v mestnem središču. ''Vzpostavili smo že šest takšnih parkirišč, trenutno zaključujemo sedmega ob Letališki cesti in urejamo osmega v Polju pri trgovini Hofer. Glede na zasedenost parkirišč tipa P+R menimo, da sta najbolj k zmanjšanju obremenitve cest pripomogli parkirišči Dolgi most in Barje, ki sta med vsemi najbolj zasedeni,'' še izpostavljajo na MOL.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 21
  • lojs 17:56 28.januar 2023.

    mesto se širi, gor dol, levo desno, vsi pa z avtomobilom do vsake lukne ... res ste bogi žabarji ... res čudno, da majo po svetu še drugačen način transportiranja najmanj lastne riti ... že koj na dunaju nekaj 100.000 ...prikaži več prebiv. nima sploh vozila ... in še kar živijo, čudno ... tale zoki bolj vas nateguje, bolj ga ljubite ... kaj češ

  • Ljubljancan21 16:38 28.januar 2023.

    Kot ljubljančan podpiram širjenje parkirne cone. Ker to da prideš sedaj domov in na tvojem prkirišču margoli avtomobilov, ki niso od nobenega stanovalca ni normalno, saj tudi jaz ko grem na podeželje ne prkiram kar nekomu na dvorišče! Parkirišča pred ...prikaži več bloki bi morala biti le za prebivalce tistega območja potem bi pa bil župan res oboževan.

  • jakec1575 15:19 28.januar 2023.

    Predlagam vinjeto za v MOL. Oz posebne pasove za avtobus od obvoznice. poseben pas z avtobus lahko koristi tudi avto s 4 ali 3 potniki. tisti, ki so sami bel pas.