Najbolj vroč električni avtomobil na svetu je prav gotovo tesla model 3. Potem ko so pri Tesli premagali hude ovire v proizvodnji, sedaj dobesedno bruhajo svoj najugodnejši električni avto med kupce.
Končno je na vrsto prišla tudi (Zahodna) Evropa, te dni so konfiguratorji v posameznih državah namreč razkrili, koliko bo model 3 stal tostran Atlantika, prve dobave pa se bodo zgodile že kmalu po novem letu.
O objavljenih cenah za zdaj poročajo iz Nemčije, Francije, Norveške, Nizozemske, Švedske in Španije, pa tudi Avstrije, od koder k nam prihaja večina tesel, ki se vozijo po naših cestah.
Evropi so za pokušino ponudili dve različici. Long range AWD ima 74 kWh baterijo in doseg po WLTP ciklu 544 kilometrov. Najvišja hitrost je 233 km/h, pospešek pa 4,8 sekunde do 100 km/h.
Druga različica je Performance AWD in ima prav tako dvojni električni motor s še izboljšanimi športnimi zmogljivostmi, saj pospeši do 100 km/h v pičlih 3,5 sekunde. Ob enaki bateriji je doseg te različice 530 km. To je še vedno občutno več od nekaterih evropskih konkurentov (jaguar i-pace 470 km, audi e-tron 400 km ...)
Evropski modeli 3 bodo imeli v primerjavi s tistimi za ameriški trg drugačen električni priključek CSS combo, ki v Evropi prevladuje. Tesla je že obljubil, da bo ustrezno prilagodil tudi svoje hitre polnilnice.
In koliko bo stal?
V Nemčiji bo za model 3 v osnovni različici treba plačati 57.900 evrov, medtem ko bo izpeljanka Performance stala 68.600 evrov. V to ceno niso vključene subvencije.
V Avstriji so cene nekaj višje, tako bo model 3 stal najmanj 58.300 evrov, Perfomance pa 69.100 evrov. V to ceno ni vključena subvencija za električna vozila. Slovenska država za električni avto primakne 7.500 evrov.
Podobne vrednosti razkriva nizozemski konfigurator, poroča Electrek.co.
Gre za prvo serijo, namenjeno Evropejcem, cene naj bi veljale le do konca letošnjega leta, dobava pa bi se zgodila že v mesecu februarju.
Tesla ni sporočil, koliko Evropejcev je vnaprej vplačalo 1.000 evrov pologa za nakup modela 3, znana je le globalna številka, ki pravi, da se je v vrsto za avto, ki ga še niso videli v živo in otipali, postavilo kar 450 tisoč ljudi.
Vsi avtomobili imajo opcijo naprednih asistentov iz modela S, v vsakem je že tudi vgrajena celotna instalacija za zmogljivo polavtonomno vožnjo. Za njeno aktivacijo pa je potrebno doplačati 5.300 evrov. Standardna so 18-palčna platišča, na voljo je pet različnih barv.
dezurni@zurnal24.si
Kje je zdaj tistih 30000€, kot je bilo obljubljeno? Razumem, da je ta z kar nekaj opreme pa vseeno bi lahko dali na voljo najcenejso varianto.