Toyoto smo dolga leta povezovali s konservativnim in nekonfliktnim dizajnom. Vse do leta 2014, ko je na avtomobilskem salonu v Parizu zablestel koncept C-HR. Dve leti pozneje je postal serijski križanec. Toyota je s C-HR stopila močno izven okvirjev, na trg je ponudila drzen avto, SUV s kupejevsko usločeno streho, ki je, zanimivo, postal hit tudi med slovenskimi vozniki v zrelih letih.
C-HR je z obliko tako izstopal, da aktualna generacija, ki se uradno poslavlja, še danes na cesti deluje kot avantgarda. Toyotin poskus je uspel. Kljub temu, da ima Toyota v svoji modelni paleti zelo uspešno in podobno veliko corollo cross, zdaj sledi druga generacija C-HR. Na predstavitvi nam je direktor Toyote za Slovenijo Gregor Mauko dejal, da gre za dobro premišljeno potezo in, da corolla cross kupcev ne bo izgubljala na račun C-HR. Novinec nagovarja drugo vrsto voznikov, predvsem tiste, ki bi radi izstopali in se tega ne bojijo pokazati. Tudi drugo generacijo je Toyota razvila v Evropi in izključno za Evropo. Tudi v drugem dejanju zgodbe ima C-HR značaj "konceptnega avtomobila".
Zanimiva dvobarvna karoserija
Če številne nove modele pogosto primerjamo z oblikovalskimi dosežki drugih znamk in modelov, pa je C-HR oblikovno zelo Toyota in prav tako kot izvirnik zelo izstopajoč. Dimenzijsko je v primerjavi s prvim C-HR ostal skoraj enak, dolžina in medosna razdalja ostajata nespremenjeni. Kljub temu pa so inženirji v notranjosti zagotovili več prostora, tudi na račun tega, da je malenkost širši.
Druga generacija je morda oblikovno še drznejša in nekatere prvine črpa iz prve električne toyote bZ4X, navsezadnje ji je elektrifikacija zelo blizu. Izstopajo predvsem dnevne luči v obliki črke C ter dvobarvni prednji odbijač. Spektakularen element je osvetljeni napis C-HR, ki je del diode, ki povezuje zadnje luči, enako velja za zanimivo oblikovan strešni spojler, ki je eden od številnih elementov aerodinamične učinkovitosti. Zelo vpadljiva je dvobarvna obdelava karoserije. Celoten zadnji del je črn, vključno s stebrički, pokrovom in odbijačem. Zdi se, kot bi bil C-HR izdelan iz dveh delov, ki se natančno ujemata. Kolesa že serijsko merijo 17 palcev, lahko pa jih povečate do največ 20 palcev.
Izboljšano počutje predaj in na zadnji klopi
Notranjost je moderna, kljub temu, da armaturna plošča ohranja kar nekaj stikal. Po zagotovilih japonskih oblikovalcev ponuja še višjo raven zaznane kakovosti. To lahko potrdimo tudi sami. Materiali so zelo kakovostni, čeprav je še vedno veliko za Toyoto znane črnine, ki pa so jo pri nekaterih opremah razbili s kontrastnimi šivi in tudi ambientalno osvetlitvijo, ki izboljša počutje in kakovost potovanja v mraku ali temi. Uporabniki lahko notranjost osvetlijo v 64 ambientalnih barvah in programirajo 24 odtenkov, ki se spreminjajo vsako uro. Tudi Toyota uporablja tehniko recikliranja. Kot primer omenimo tkanino sedežev, ki je rezultat predelave PET plastenk. Pravijo tudi, da je usnje neživalskega izvora, zanimivi detajli so plastične obloge (na zunanjosti in v kabini), ki jih niso barvali in na ta način pri proizvodnji komponent prepolovili izpuste CO2.
Za udobje voznika in sopotnika spredaj je zelo dobro poskrbljeno. Čeprav je to kompakten SUV, se bo večina ljudi namestila udobno. Rezerve so še pri nastavljivosti volana in vozniškega sedeža. Želeli bi si še bolj športno in nizko sedenje. Zato pa je odličen nov volan, ki je odebeljen in pripomore pri dinamičnem značaju vozila. Tudi na zadnjih sedežih je počutje močno izboljšano. Če je bil v predhodniku občutek zelo utesnjen, je zdaj prostora bistveno več. Malo ga še manjka predvsem za kolena visokoraslih potnikov. Bolje je s prostorom nad glavo, kjer je po novem ogromna sončna streha. Tudi stranka okna so večja, kar povečuje vtis zračnosti, prav tako pa je na račun razširitve vozila več prostora za ramena na zunanjih sedežih.
Pri C-HR so kritike do zdaj letele tudi na odlagalne površine in predale. Teh je zdaj veliko in so predvsem uporabni. Pod armaturno ploščo je posebno mesto za brezžično polnjenje telefona, tudi nad predalom pred sopotnikom je uporabna polička, veliko prostora za shranjevanje je pod naslonjalom med obema sedežema. Prtljažnik ne ponuja rekordnih podatkov, vseeno pa je s 388 litri bolj radodaren kot pri predhodniku.
Prvi vtisi
Mestna vožnja je naravni habitat Toyote C-HR, saj lahko hibridni pogon večino časa preživi z električnim motorjem, bencinski se ne bo vklopil. Dobrodošla je dodatna moč 2,0-litrskega motorja, ki še izboljša pospešek, a tudi 1,8-litrski hibrid ob povečani moči obeta veliko. Začetni »udarec« elektromotorja pripomore k temu, da je C-HR zelo živahen. Ob odločnem pospešku ali vožnji v klanec navzgor je motor še vedno glasen, večino časa, ko boste »jadrali« ali vozili s konstantno hitrostjo pa ga ne boste slišali. Poraba goriva je zagotovo eden od adutov vozila, ne glede na to, katerega hibrida izberete. Močnejši se po porabi brez težav kosa tudi z dizli, prav zato boste dizla zaman iskali v ponudbi. Pri avtocestnih hitrostih je toyota C-HR udobna križarka, brez pretiranega piša vetra ali hrupa pnevmatik. Na velikih 19-palčnih platiščih iz lahke zlitine je bila kakovost vožnje pohvalna, tudi po slabem asfaltu se pelje dovolj udobno, predvsem pa bodo zadovoljni z njim tudi tisti, ki se radi peljejo bolj športno, saj je občutek pod prsti na volanu zelo dober, tudi podvozje je dovolj zmogljivo.
Digitalna kabina, a ohranja pomembna stikala
Velik napredek je bil narejen na področju multimedijskih sistemov, področje, kjer smo stari C-HR kritizirali. Na armaturni plošči je 12,3-palčni digitalni kokpit, ki omogoča prikaz najrazličnejših informacij o vožnji, enako velik je osrednji in proti vozniku obrnjen zaslon, na vetrobranskem steklu pa se izrisujejo podatki projekcijskega zaslona. Tako Apple CarPlay in Android Auto je mogoče uporabljati brezžično. Za kupce, ki želijo bolj tradicionalen občutek, so fizični gumbi za nadzor klimatske naprave dobrodošli, splošen občutek pa je, da je vse v avtomobilu zelo enostavno za uporabo.
Novost je digitalni ključ, pa tudi aplikacija MyT za daljinsko upravljanje funkcij vozila, kot je klimatska naprava ali posodabljanje programske opreme po zraku.
Nove toyote C-HR pri Euro NCAP še niso testirali. Glede na to, da je odhajajoči model prejel vseh pet zvezdic s posebno navdušujočo 95-odstotno oceno za zaščito odraslih potnikov, je malo verjetno, da bo novi model v primerjavi s svojim predhodnikom izgubil kakšno zvezdico. Zlasti zaradi izboljšane ponudbe asistenčne tehnologije. Komplet Safety Sense novega C-HR zdaj 'vidi' dlje od avtomobila, kar izboljša sposobnost odzivanja na morebitne težave in na primer učinkovitejšega samodejnega pritiskanja zavor, da bi se izognili prometni nesreči. Med vožnjo se je izkazalo, da je večina teh sistemov dobro integriranih in voznika ne motijo.
Vse hibridne električne različice imajo prednosti preoblikovanih komponent za boljše delovanje, izboljšano učinkovitost in manjšo težo. Nova zmogljiva li-Ion baterija, nameščena pod zadnjim sedežem, je kompaktnejša in tehta 1,5 kilograma manj kot njena predhodnica, vendar zagotavlja 14 odstotkov večjo moč. Na novo razvita enota za krmiljenje moči prispeva k učinkovitosti goriva z izboljšanim hlajenjem in nižjimi električnimi izgubami, hkrati pa deluje pri višji frekvenci za zmanjšanje hrupa v kabini. Nov menjalnik je zaradi uporabe novih materialov 15 odstotkov lažji, hkrati pa je moči več, odvisno od pogonskega sklopa.
Hibridi še bolj športni
Toyota je za C-HR pripravila štiri elektrificirane pogone. Osnova je 1.8 hybrid 140 (103 kW), za tiste, ki se radi vozijo še bolj dinamično je na voljo 2.0 hybrid (145 kW/197 kW). Oba uporabljata visoko učinkovit atmosferski 4-valjni Dynamic Force z Atkinsonovim ciklom. Različica dvolitrskega hibrida je lahko opremljena s štirikolesnim pogonom AWD-i, ki na zadnji osi dodaja kompakten električni motor-generator, moč pa pri tem ostaja enaka. Štirikolesna različica v različnih razmerah na cesti zagotavlja boljši oprijem in stabilnost, natančnejše zavijanje in večjo samozavest pri vožnji na spolzkih površinah.
Na vrhu motorne ponudbe je priključni hibrid 2.0 PHEV (164 kW/223 KM), ki pa v Slovenijo prihaja februarja prihodnje leto. Uradni podatki o ceni bodo znani kasneje, večja baterija s kapaciteto 13,8 kilovatne ure in toplotno črpalko pa omogoča električni doseg 66 kilometrov (WLTP). Tudi zato si pri Toyoti nadejajo, da bo C-HR v priključno-hibridni izvedenki uspešen, saj bo z njim mogoče večino dnevnih potreb po vožnji narediti na elektriko, uradna poraba bencina je 0,9 litra na 100 kilometrov, v zrak izpusti 19 gramov CO2 na prevoženi kilometer. Pospešek od 0 do 100 km/h je 7,4 sekunde. Prav tako z njim ne bo stresna vožnja na dolge razdalje in iskane polnilnic, saj je v pomoč bencinski motor.
Ob pogledu na tehnične podatke je razvidno, da je »največji zmagovalec« 1.8 hybrid, ki naj bi v Sloveniji predstavljal 60 odstotkov prodaje in je imel do zdaj moč le 90 kW. Pri Toyoti so izpostavili, da so izboljšali kritizirani efekt CVT menjalnika pri hibridih. Za tišjo vožnjo so se vrtljaji motorja med vožnjo po avtocesti zmanjšali za do 500 vrtljajev na minuto, kar pomaga k boljšemu zvočnemu udobju.
Dodatne ugodnosti za prve kupce
Pri nas se je predprodaja že začela, znane so tudi cene, ki se začnejo pri 30.490 evrih za osnovno hibridno izvedbo s paketom opreme C-enter, dvolitrski hibrid z bogatejšo opremo C-lub stane 36.340 evrov. Dodatnih 750 evrov je možno privarčevati z nakupom preko financiranja, prvi kupci vozila pa bodo deležni še za dodatnih 500 evrov ugodnosti.
Pod črto
Tako kot predhodnik, bo C-HR privlačen zaradi svojega »kul« izstopajočega dizajna in učinkovitega hibridnega pogona. Izpostaviti velja še pametno zasnovano notranjostjo in dobre vozne manire. Zato je C-HR avtomobil, ki ga je enostavno priporočiti v segmentu, ki je še vedno eden najbolj konkurenčnih.
Tudi rahlo hrupen pogonski sklop ob nizki porabi goriva ne pokvari prvega vtisa, saj se oddolži z impresivno učinkovitostjo. Na prvih testnih vožnjah po zavitih cestah španskega otoka smo z dvolitrskim hibridom s štirikolesnim pogonom brez težav dosegli povprečje 4,5 litra na 100 kilometrov.
Uredu avto... samo glede na slike potniki zadaj ne bojo vidl ven ali pa zelo malo.