Dansko podjetje CeramicSpeed je predstavilo koncept za pogon koles, ki bi znal v prihodnjih letih oziroma desetletjih povsem nadomestiti dosedanji prenos prek verige.
Koncept, poimenovan Driven, temelji na uporabi neposredne povezave med pedali in zadnjim kolesom prek pogonske gredi. Ideja seveda ni nova, takšne domislice se pojavljajo že vse od 19. stoletja, pri motornih kolesih je gred tudi precej razširjena, a vsaj pri kolesih se je klasična veriga doslej vedno izkazala kot najbolj učinkovit in najmanj zapleten, četudi hkrati tudi najbolj umazan pristop. Čistejša alternativa verigi je sicer gumijasti pas, ki pa ima številne druge omejitve.
Zakaj je Driven drugačen? Predvsem, ker je glede učinkovitosti posekal vse dosedanje klasične sisteme, saj zmore skoraj v popolnosti prenesti moč mišic na zadnje kolo. Doslej najbolj učinkovit serijski pogonski sistem na kolesu je bil Shimano Dura Ace z okoli 97 odstotki izkoristka. A kaj se skriva v dveh odstotkih razlike, priča podatek, da je pri poganjanju koncepta Driven kar 49 odstotkov manj trenja.
Gred iz ogljikovih vlaken je na pogonski "zobnik" nameščena pod kotom 90 stopinj. Tako spredaj kot zadaj so nameščeni ležaji z izredno nizkim trenjem. Zadnji pogonski ležaji so povezani s prestavnimi zobniki. Prestav na konceptu, ki so ga predstavili na nedavnem sejmu Eurobike v Nemčiji, je bilo 13, a proizvajalec trdi, da jih je mogoče dodati še precej več. Prav tako je predvidena možnost uporabe elektrificiranega prestavljanja.
Seveda koncept, ki so ga razvili v sodelovanju s tehničnim oddelkom univerze v ameriški zvezni državi Kolorado, poraja še številna vprašanja. Dejstvo je tudi, da bi v serijski proizvodni zahteval določene spremembe pri izdelavi kolesarskih okvirjev, čeprav po drugi strani precej poenostavlja zadnji menjalnik. A pri CeramicSpeedu so prepričani, da ima ogromne potenciale in da bi lahko v prihodnjih letih poganjal ne le dirkalna kolesa, temveč tudi električna, gorska in mestna kolesa. Tako bi se lahko enkrat za vselej znebili verige in vsega, kar je povezano z njo.
Koncept je dobitnik ene od glavnih nagrad na največjem kolesarskem sejmu na svetu Eurobike.
dezurni@zurnal24.si
Kot princip zanimivo, kot jih je bilo že veliko. Nima pa nobene prihodnosti - mogoče za otroška kolesa.
To je sistem kardanskega zgloba ,ki se pri motociklih ni obnesel . Morda nekoč ,nekje ...........