Avto
213 ogledov

Tisti zraven bodo v C4 picasso uživali

TZAVTO, citroën c4 picasso, 05. 12. 2013, avtor: Andrej Leban
1/14
TZAVTO, citroën c4 picasso, 05. 12. 2013, avtor: Andrej Leban
Citroën C4 picasso je s stališča družinske uporabnosti vrhunski enoprostorec s polno malho tehnoloških trikov. Pravzaprav je to avtomobil, kjer imajo sopotniki prednost.

Druga generacija C4 picassoja (tretja, če prištejemo zraven še xsaro picasso) ima sposobnost navduševanja na veliko področjih. Začne že z izvirno obliko, v kateri je uspelo oblikovalcem nadaljevati jasno kontiuniteto s predhodnikoma, hkrati pa predvsem zaradi nosu z dvodelnimi glavnimi svetili daje vtis naprednosti. Prav tako oblika ne deluje, kot da bo že jutri zastarela in se zanjo na cesti ne bo zmenil nihče več. Ogromno je steklenih površin, vetrobransko steklo se vedno razprostira visoko nad svod, kar v sončnem vremenu pomeni hitro segrevanje notranjosti in tudi motečo svetlobo. K sreči so tu posebni paneli, s katerimi je mogoče zakriti dobršen del stekla. Zaradi razdeljenega A-stebrička in kratkega nosu je preglednost iz avtomobila zelo dobra.

Če bi bilo manevriranje na parkiriščih za voznika ali voznico le pretrd oreh, zna avto parkirati ali odpeljati s tesnega prostora sam, kar je dokazoval sicer zelo bogato založen testnik z vrhunsko opremo exclusive. 

Z videzom prevzame tudi prilagodljiva armaturna plošča z dvema velikanskima zaslonoma. Po tej plati C4 picasso marsikaterega tekmeca prehiteva za desetletje. A ne nujno tudi v ergonomiji. Lep in čist videz je namreč še več gumbov preselil na volanski obroč (tam jih je zdaj 16!), hkrati "manjši" zaslon na dotik pušča mešane občutke glede intuicije in varnosti za uporabo med vožnjo. Takrat ne pomaga kaj dosti, da si lahko za ozadje izberete poljubno fotografijo vas ali vaše družine, saj je potrebno že za spremembo nastavitev temperature kar nekaj časa pogled usmeriti s ceste, pritiskanje po zaslonu med stopinjami pa hitro obudi skomine po kakšni vrtljivi klasiki. 

Ampak, da, videz podajanja informacij je lep, na vsake toliko časa pa si je mogoče med tremi možnostmi izbrati tudi drugačno shemo videza merilnikov. Oprema exclusive, kot jo je imelo testno vozilo, je resnično bogata in na trenutke že kar bahava: pozna brezstični vstop v vozilo, nadzor nad vozili v mrtvem kotu, elektrificirana zadnja vrata, usnje krog in krog, elektrificirane prednje sedeže s funkcijo masaže, zadnje luči v 3D LED osvetlitvi ... 

Citroën C4 picasso 115 HDi exclusive avtomat

Motor:1.560 cm3, dizelski, 84 kW (115 KM) pri 3.600 vrt., 270–285 Nm pri 1.750 vrtljajih


Poraba na testu:5,8 litra/100 km, izpust 105 g CO2/km


Zmogljivosti:189 km/h, 11,8 sekunde od 0 do 100 km/h


Cena:od 29.830 evrov (testnik 34.820 evrov)

AvtoTest


Nastop, prilagodljivost, počutje v avtu.


Glasen prek lukenj, davek futurizma, nima AEB.

Udobje.

Stopnjuje se odvisno od posega v denarnico. Biksenonski žarometi (920 €), usnje (2.640 €), fiksna steklena streha (810 €), napredni hi-fi (660 €) ... Resnica je, da je tudi brez teh dodatkov zelo udoben, že druga oprema na ceniku (seduction) nudi vso bistveno udobje.

 
Pogon.

1,6-litrski dizel je strel v polno. Tih, prožen, dovolj močan za namen avtomobila. In varčen. Eden od boljših motorjev te prostornine ta hip. Menjalnik je bolj povprečen, v testnem vozilu se je prav nemarno zatikal, verjetno zaradi (manjše) napake na vzvodu. Na vsak način pa ima ročni prednost pred robotiziranim.

 
Konkurenti.

Ni jih malo in nekateri so zelo talentirani: renault scénic, ford C-max, VW touran, toyota verso ... Med njimi je kar veliko razlik; nekateri dajejo prednost prilagodljivosti, drugi bolj poudarjajo napredno varnost in vozne lastnosti.

 
Vrednost.

Osnovna se začne pri 18.810 evrih (neakcijska cena, 120 VTi attraction), testni e-HDi 115 exclusive pa šele pri 29.830 evrih, kar je denimo več kot sedem tisočakov nad najbolje serijsko opremljenim C-maxom. Vmes je seveda ogromno dodatne opreme, ki jo C4 picasso premore, pri fordu in drugih pa je morda ni niti na seznamu doplačil. Testnikova cena pa je za ta razred vozil vseeno že kar pregrešna. A če glavne besede ne bo imel oče in ker so popusti takorekoč zagotovljeni ...

 

 

Med novostmi v Citroënovi ponudbi je "aktivni regulator hitrosti". A to ni radarski tempomat v pravem pomenu besede, saj vozila pred sabo spremlja le prek kamere in je zato precej manj natančen in tudi zanesljiv. Če bo na avtocesti pred picassa nenadoma "skočilo" drugo vozilo, bo sistem zagnal le vik in krik ter se izklopil, ne bo pa samodejno zaviral. Tudi sicer ni sledu o kakšnem sistemu za samodejno zaviranje AEB, kar je ob vsej nudeni napredni opremi v tem sila modernem enoprostorcu vsaj čudno. Pojavil se je tudi dvom v obstojnost materialov, saj je kromirana prevleka na delu sredinske konzole v testnem vozilu na enem mestu že zacvetela.

Predvsem MPV

Sopotniki? Uživancija. Sovoznikov sedež pri tej opremi pozna celo poseben elektronsko gnan počivalnik za noge. Zadnji trije sedeži so povsem enakih mer in pomični v vse smeri, tako da lahko na njih zlahka potujejo tudi trije odrasli. Prtljažnika je odvisno od postavitve zadnjih sedežev za najmanj 537 litrov, naslonjala padejo v ravno dno. Veliko je odlagališč oziroma že kar "shramb," tako da avtomobilu ne gre zameriti preveč, da je v primerjavi s prejšnjo generacijo izgubil velike predale na armaturki pred voznikom in sopotnikom. Pohvaliti velja, da je to avtomobil z dokazano najboljšo zaščito za otroke po letošnjih testih Euro NCAP-a. 

Citroën C4 picasso | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Pravzaprav ima še najbolj povprečno vlogo v picassu voznik. Pridevnik "čoln" se avtu sicer ne poda več; vseeno pa sta nagibanje v ovinkih in pokimavanje med vožnjo še vedno nadpovprečno prisotna. To nikakor ne pomeni, da beži iz linije, lega je zanesljiva, volan natančen, neravnine pobira pravzaprav kar na trdo. Pa vendar ... Marsikateri tekmec zna vozniku med ovinki pričarati večji nasmeh na obraz. A francoz se odkrito noče obnašati po receptu kombilimuzin. Ne, C4 picasso je tipični enoprostorec in na to je ponosen.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.