Carrera panamericana je bila zelo zahtevna dirka, na kateri so v petdesetih letih prejšnjega stoletja tekmovali le najbolj pogumni med pogumnimi dirkači tistega časa.
Nič čudnega torej, da je carrera panamericana pustila pečat tudi v imenih z avtomobilizmom povezanih izdelkov, pa naj bodo to ure heuer carrera ali pa športna avtomobila porsche 911 carrera in porsche panamera. Malce skromnejši prispevek pa je k temu dal tudi Volkswagen, ki je na zgodovinski dirki pustil pečat s hrošči, ki so jih navdušenci predelovali v sipinske buggyje. In v tem primeru ne gre za športno predelavo že izumrlega volkswagna beetla, ampak za volkswagen caddyju panamericana.
Pri Volkswagnu, oziroma njegovem oddelku za gospodarska vozila, so se že pred časom spomnili, da bi slovito ime carrera panamericane uporabili za poimenovanje malce bolj pustolovskih različic svojega transporterja oziroma multivana. V prejšnji generaciji so mu tako malce povišali oddaljenost od tal in mu namenili malce bolj terenski videz, ker je bil multivan že tako vedno na voljo s štirikolesnim pogonom, pa je bil seveda tudi multivan panamericana lahko opremljen z njim. Nastal je torej avtomobil za urbane pustolovce, ki so ga seveda takoj vzljubili.
Po multivanovem zgledu
Pri Volkswagnu so njegovo slavo dodobra izkoristili in nekomu se je očitno utrnila misel: »Zakaj pa ne bi različice panamericana namenili tudi manjšemu caddyju?« Nastal je caddy panamericana, ki je po zgledu večjega multivana tudi dobil terenski videz s plastičnimi zaščitnimi oblogami brez bleščečih kromastih dodatkov in z več črnine ter nekaj druge opreme. Vendar pa mu podvozja niso bolj dvignili od tal in tudi štirikolesnega pogona ne more imeti. Torej ostaja predvsem polepšan navadni caddy.
Vendar pa ni povsem tako. Morda caddy panamericana razen videza in malce bolje zaščitene karoserijske pločevina nima ravno dodatnih terenskih zmogljivosti, vendar pa je z od tal precej oddaljenim dnom in prevozniško robustno karoserijo, navsezadnje je na voljo tudi kot lahki gospodarski furgon, že v osnovi precej robusten avtomobil s katerim se lahko brez skrbi podate marsikam.
Nekaj dodatne vrednosti pa ponuja tudi v notranjosti. Pri tem nimam v mislih le aluminijastih pedalov, okrasnih letev na pragovih, multifunkcijskega volana, zatemnjenih stekel in podobnih dodatkov. Predvsem imam v mislih ergonomske sedeže, ki lepo oprimejo in podprejo telesa in poskrbijo za udobje tudi med dolgimi vožnjami. Poleg tega pa so tudi prijetno dvobarvni, kar zelo poživi sicer precej temno sivo notranjost caddyja.
Soliden prevoznik
Tako kot vsi drugi caddyji pa je caddy panamericana predvsem prostoren avtomobil, ki lastniku ponudi tudi precej prevozniških zmogljivosti. Te postanejo zares velikanske potem, ko iz avtomobila vzamete drugo sedežno klop, saj dosegajo celo poltretji kubični meter. Žal je pri tem nujen pomočnik, saj je klop zelo težka in tudi nerodna. Poleg tega morate računati na to, da je večina tovornega prostora sicer ravna, tik za voznikovim in sovoznikovim sedežem pa se strmo spusti navzdol. S tem caddy izrazito pokaže, da so avtomobili njegove vrste postali večnamenska vozila, ki morajo po eni strani zagotavljati udobje za potnike in dobre vozne lastnosti, po drugi strani pa še vedno ostajajo tudi prevozniki tovora.
In ko gre za vozne lastnosti, so pri caddyju zares dobre za njegovo vrsto avtomobila in segajo že v območje limuzin in karavanov. K temu pa gotovo veliko pripomore tudi pogonska tehnika, preskušeni 2,0-litrski turbodizelski motor z močjo 90 kilovatov, ki ugodno sodeluje s prav tako že dodobra preskušenim 7-stopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko in poskrbi za solidne zmogljivosti. Tudi poraba goriva je z okrog šestimi litri na 100 kilometrov povsem solidna.
Volkswagen caddy panamericana torej ni ravno dirkalnik za grobe mehiške ceste petdesetih let prejšnjega stoletja, gotovo pa bi lahko služil kot spremljevalno vozilo na kakšni od sodobnih avtomobilskih dirk. Vsekakor pa lahko avaturistično naravnanemu vozniku ali družini z aktivnim življenjskim slogom suvereno služi kot spremljevalec na njihovih poteh.
VW caddy panamericana DSG 2.0 TDI 90kW/123KM
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1.968 ccm
Največja moč: 90 kW (123 KM) pri 2.750-4.250 vrtljajih
Največji navor: 320 Nm pri 1.600-2.500 vrtljajih
Zmogljivosti: 186 km/h, 11,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.500 x 1.855 x 1.832, medosna razdalja 2.755
Prtljažnik (v litrih): 191-2.556
Poraba: 5,2 l/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 137 g/km
Cena v evrih: 40.076
Bolana cena
Za psa peljat na sprehod?
Apsolutno predrag!