Avto > Testi
15171 ogledov

Vse je bilo jasno v petih minutah

Audi Q5 Sportback
1/36
Saša Despot Audi Q5 Sportback
Q5 z oznako sportback označuje, da ima kupejevski zadek. Preizkusili smo ga v priljubljeni kombinaciji z dvolitrskim prisilno polnjenim štirivaljnim dizelskim agregatom in znamenitim štirikolesnim pogonom quattro.

Danes se trend SUV vozil seli proti SUV vozilom s kupejevskim zadkom. Trend, ki ga je resno začel prvi BMW X6 (če ne štejemo ssangyong actyona ), se je uveljavil tako rekoč v vseh velikostnih razredih. Ne le v razredu premijskih vozil, zelo je razširjen tudi med volumenskimi modeli.

Audi Q5 Sportback | Avtor: Saša Despot Audi Q5 Sportback Saša Despot

Audi Q4 e-tron Avto Audi nove dobe na testu

Nič drugače kot glavna tekmeca BMW X4 in Mercedes-Benz GLC coupé, tudi Q5 sportback stavi na čustva kupcev. Izgled je zelo pomemben, Audi pa bolj kot na agresivnost stavi na eleganco in tehnično dovršenost. V primerjavi s predhodnikom so na zadku nove OLED luči, ki so dodatno povezane s kromiranim trakom. Veliko je aluminija, streha (strešne sami so na voljo za doplačilo, pri Q5 so serijske), pa se proti zadku začne športno spuščati s sredinskih stebrov. Višina sportbacka je enaka običajnemu Q5, tudi širina, v dolžino pa meri slab centimeter več. Tudi medosna razdalja (2.820 mm) se ni spremenila.

Audi Q5 Sportback | Avtor: Saša Despot Audi Q5 Sportback Saša Despot

Družinski SUV

Povezanost kupeja in nepraktičnosti v tem razredu vozil ni. Čeprav je prtljažnik nekoliko manjši kot pri klasičnem Q5, pa je za zadnjimi električno pomičnimi vrati široka odprtina s 510 litrov prostora (10 litrov manj kot pri Q5), oziroma 1480 litrov, ko so podrti sedeži v drugi vrsti (40 litrov manj kot pri Q5). Torej gre za družinski avto.

Audi Q5 Sportback | Avtor: Saša Despot Audi Q5 Sportback Saša Despot

Audi Q8 e-tron in Q8 e-tron sportback Avto Svetovna novost: Kralj e-prstanov še izboljšan

Eleganca se nadaljuje tudi v kabini, ki je uporabna, prostorna, z dodatki, kot so usnjeni sedeži in materiali prijetni na oko in dotik. Ob sicer dragih doplačilih je lahko tudi zelo razkošna in seveda tehnološka.

Kabina je sicer identična kot v klasičnem Q5, kar pomeni, da ima 12,3-palčni virtualni kokpit, pa tudi 10,1-palčni zaslon za prikaz informacij in zabavnih vsebin, na voljo je tudi velik in informativen barvni head-up zaslon. Voznik lahko številne nastavitve vozila shrani v individualnih uporabniških profilih in jih prek spleta prenese na portal za stranke myAudi. Vsak uporabnik jih lahko nato prikliče v vseh za to pripravljenih Audijevih modelih. Tudi Q5 sportback lahko na primer izkorišča prednosti kolektivne inteligence Audijevih vozil. Informacije o lokalnih nevarnostih opozarjajo voznika na vozila v okvari, nezgode, zastoje, poledico in meglo. Spletne informacije o prometnih znakih prikazujejo aktualna in začasno veljavne omejitve hitrosti. Storitev On-Street Parking pomaga vozniku najti prosto parkirno mesto ob robu ceste in prikaže dodatne informacije, kot so cene ali omejitve "dovoljene za stanovalce". Aplikacija myAudi poveže avto s pametnim telefonom uporabnika.

Audi Q5 Sportback | Avtor: Saša Despot Audi Q5 Sportback Saša Despot

Udoben in varčen

Udobna in široka sprednja sedeža v praksi dobro opravljata nalogo oprijema telesa v predelu stegen in trupa. Najti udoben položaj v Q5 sportbacku ni niti najmanjša težava, saj so omogočene nastavljive na več načinov in ustrezajo različnim postavam voznikov. Tudi zadaj je položaj sedenja za povprečnega Evropejca zelo ugoden in udoben, kupejevsko padajoča streha pa bistveno ne vpliva na prostor nad glavo na zadnji klopi. Tudi pred koleni ostane dovolj prostora.

Audi Q5 Sportback | Avtor: Saša Despot Audi Q5 Sportback Saša Despot

Markus Duesmann Šef Audija Avto Šef Audija: Energetska kriza? Uvedimo nedelje brez avtomobila!

Dizelski motor v Q5 dobite v dveh prostorninah in štirih stopnjah moči. Osnovo predstavlja dvolitrski TDI s 120 kW, nad njim pa je preizkušena različica s 150 kW, ki je tudi osnovni motor za sportbacka. Gre za neko kompromisno izbiro med ugodno porabo goriva in močjo. Pospešek od 0 do 100 km/h je v 7,6 sekunde, največja hitrost 222 km/h, za seboj pa lahko vlečete prikolico, težko 2,4 tone. Raven učinkovitosti zvišuje blagi hibridni sistem, pri katerem zagonski alternator med zaviranjem del zavorne moči kot električno energijo shrani v litij-ionsko baterijo. Poleg tega lahko Q5 sportback jadra z izključenim motorjem. Sistem start-stop se vključi že, ko se hitrost zmanjša na 22 km/h.

Audi Q5 Sportback | Avtor: Saša Despot Audi Q5 Sportback Saša Despot

V večini primerov to v praksi drži. Ko je treba hitro speljati z mesta, se za odličnega izkaže tudi samodejni dvosklopčni 7-stopenjski menjalnik. Menjalnik dobro izkorišča moč motorja in ga ne potiska nepotrebno v visoke vrtljaje. To pomeni, da do velikih hitrosti ne moti voznika, pospešuje zelo zvezno, brez vibracij in tresljajev. Pri tem je treba posebej omeniti hrupnost štirivaljnika, ki je na vrhunski ravni. Hkrati pa je kljub veliki moči porabo s predvidljivo in ekološko vožnjo brzdati celo na okoli 5,5 l/100 km, kar je odličen rezultat za SUV, še posebej v tem velikostnem razredu. V povprečju pa smo z njim porabili 7,2 l/100 km.

Audi Q5 Sportback | Avtor: Saša Despot Audi Q5 Sportback Saša Despot

Bolj maratonec kot sprinter

Vožnja je zelo domača. Tisti, ki je že vozil audija, bo z »njim na ti « v petih minutah. Q5 Sportback ne razočara niti pri vožnji – na osnovnih 18" platiščih neravnine požira brez zatikanja, topih udarcev ali prenašanja neprijetnih impulzov v kabino. Za to vam ni treba skrbeti. Udobje med vožnjo se dobro ujema s splošno kakovostno zvočno izolacijo, tako da lahko potujete popolnoma mirno in udobno. Sistem quattro serijsko poganja sprednji kolesi, po potrebi se priključi zadnja. V zavojih je sportback predvidljiv in stabilen, ne beži iz ovinka in se ne nagiba preveč. To sicer ni avto za dirkanje, je okreten, a hitra vožnja ne prinaša presežkov. Če pa iščete udoben avto, za dolga potovanja v miru in udobju, je prava izbira. To je res pravi maratonec.

Audi Q5 Sportback | Avtor: Saša Despot Audi Q5 Sportback Saša Despot

Stanislav Menard Avto Slovenec ima v garaži tri kronske dragulje iz Ingolstadta

Pri vožnji se lahko zanesete še na aktivni sistem za ohranjanje voznega pasu, ki deluje med 65 in 210 km/h, branje prometnih znakov, ki se le redko zmede, ali prilagodljivi tempomat, za katerega se vsekakor splača odšteti denar v paketu ali posebej. Dobra naložba je tudi parkirna kamera. Med vzvratno vožnjo se ne vidi veliko, parkirni senzorji pa oviro prepoznajo že, ko je daleč od vozila. Tradicionalno je treba pohvaliti LED žaromete s pametnimi funkcijami.

Audi Q5 Sportback | Avtor: Saša Despot Audi Q5 Sportback Saša Despot

Tudi premijska cena

Q5 Sportback je uspel združiti elegantno silhueto s praktičnostjo, a ima tudi dobra dva tisočaka višjo ceno kot klasični Q5. Dvolitrski TDI se v močnejši različici pelje več kot spodobno. Osnovna cena testirane različice je dobrih 52 tisočakov. Doplačila za funkcionalno opremo pa poženejo končno ceno v višave.

Končni račun je seveda lahko precej zajeten, že perverzno drag, a to je danes cena nakupa premijskega vozila. Naš testni primerek je na primer stal dobrih 80 tisočakov.

Audi Q5 Sportback | Avtor: Saša Despot Audi Q5 Sportback Saša Despot
Audi Q5 Sportback | Avtor: Saša Despot Audi Q5 Sportback Saša Despot
Audi Q5 Sportback | Avtor: Saša Despot Audi Q5 Sportback Saša Despot

Komentarjev 2
  • Avatar Dodoman
    Dodoman 11:56 11.februar 2023.

    Cena ju tudi malo zglajzana

  • puys 08:33 11.februar 2023.

    Jajks, izgleda kot neki citroeen, ostajam na a4 karavanu.