Avto > Testi
76 ogledov

V BMW serije 7 smo gledali EP v nogometu in telovadili

bmw 740 Ld
1/43
Anže Petkovšek
Po "klasičnem“ BMW 730d smo se družili še z različico s podaljšanim medosjem 740Ld s serijskim štirikolensim pogonom xDrive. Da gre za največji možni luksuz v ponudbi bavarskega proizvajalca vozil pove že cena. Testnik z vso dodatno opremo stane več kot 171 tisoč evrov. Za ta denar dobite športen avtomobil, ki ponuja udobje dnevne sobe, pa še welness in telovadnico.

Testni BMW 740Ld je imel praktično vse, kar nam Münhenčani danes lahko in znajo ponuditi. Hrati pa nam ponuja vpogled v to, kaj bo na voljo, verjetno že kmalu, tudi v najmanjših avtomobilih z modro-belim propelerjem na maski motorja.

Serija 7 je bila dolga leta v senci elegantnejšega in bolj prefinjenega mercedes-benza razreda S, a so se karte s prihodom bavarske limuzine lani premešale. A nekaj velja. BMW serije 7 bo še vedno izbira tistih, ki radi sedijo za volanom, kot tudi tistih, ki sedijo na zadnjem desnem sedežu. In prav tem je namenjena podaljšana različica, ki v dolžino meri 523 centimetrov - bogatim poslovnežen v takem avtomobilu prav gotovo ni dolgčas, saj je potovanje enako kot prvemu razredu na potniškem letalu.

bmw 740 Ld | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

bmw 740 Ld | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

 

 

 

 

 

 

Že na pogled odstopa, a pravo razkošje sledi, ko vstopimo v kabino

Za razliko od mercedesa razreda S lahko sedmico nemudoma ločimo od manjših modelov BMW, serije 5 ali serije 3. O obliki smo že pisali, podaljšana različica pa razen večje dolžine in oznak Ld ne prinaša bistvenih sprememb v primerjavi s krajšo sedmico.

Bistvo se skriva v potovalni kabini, kjer je poudarek na luksuzu, najboljših materialih in predvsem tehnologijah, ki jih v manjših BMW limuzinah ni mogoče dobiti. Vozilo je imelo za dobrih 52 tisoč evrov dodatne opreme. Naj naštejem le najdražje dodatke: ekskluzivni salon stane skoraj 15 tisoč evrov, panoramska streha 2.500 evrov, M sport paket dobrih šest tisoč evrov, prilagoldjive led luči stanejo dva tisočaka, 2.600 evrov morate doplačati za sistem, ki v temi prepoznava pešce in vam jih prikazuje na osrednjem zaslonu, 1.500 evrov pa boste doplačali, če boste želeli v vozilu gledati TV program. Gremo od začetka. Izpostavljamo pet stvari, zaradi česar si bomo zapomnili druženje s testnim BMW serije 7.

bmw 740 Ld | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Sedeži, v katerih tudi telovadimo

Glavni v seriji 7 s podaljšanim medosjem je potnik na desnem sedežu- zadaj! Ta je deležen največjega možnega udobja. A pozor, največji minus avtomobila je še vedno, kljub daljšemu medosju, centimetrska prostornost za kolena. BMW serije 7 s klasično medosno razdaljjo se za takšen tip limuzine zdi utesnjen, saj za kolena zadaj ne ponuja nič več prostora kot škoda superb na primer. „Dobro, s podaljšanim medosjem je težava rešena,“ sem si rekel. Tak je bil tudi vtis, ko sem se s svojimi 178 centimetri v višino vsedel na zadnji sedež – prostora na pretek. „Tako bi se pa dalo potovati,“ sem si mislil. Ja, dokler se vanj ni vsedel možakar, ki v višino meri skoraj dva metra in tehta dobrih 130 kilogramov. Komaj je zlezel na in z zadnjega sedeža. Ni bilo videti, da je užival v udobju. No, za Kitajce, ki posegajo po tovrstnih vozilih s podaljšanim medosjem, bo prostora več kot na pretek. Tako kot tudi za nas, povprečno visoke in tudi tiste nekoliko višje in ne pretežke. Nam avtomobil ponuja udobje enako kot letenje v prvem razredu z najbolj sodobnimi letali.

bmw 740 Ld | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
bmw 740 Ld | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek


Sopotnik spredaj in voznik lahko uživata v masaži vseh mogočih predelov hrbta, ramen in zadnjice. Ko sem imel v pisarni vsega dovolj, sem se za 15 minut vsedel v avtomobil in si privoščil „wellness“. A na zadnjem sedežu. Testnik je imel za dodatnih, skoraj 15 tisočakov, vgrajen ekskluzivni „salon“. S pomočjo konzole, digitalne tablice, ima potnik na zadnjem desnem sedežu pod nadzorom vse, razen zavore in volana. Med drugim lahko sopotnikov sedež spredaj s pritiskom na stikalo „predela“ v počivalnik za noge. Na zadnjem sedežu jih lahko takrat povsem iztegnemo. Tudi zadaj se je možno masirati, nič slabše kot na dragih masažnih stolih. Izpostavljam ventialcijo sedežev, ki v vročih dneh prija, omogočih je tudi več stopenj ogrevanja primernega za hladnejši čas. Sedeža spredaj in zadaj so oblečeni v vrhunsko prešito usnje, ki ne poskrbi le za vizualni vtis, ampak gre za veliko prijetnejše in mehko usnje, kot sem ga vajen iz drugih, ne prav poceni vozil.

BMW 740 Ld | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
bmw 740 Ld | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek


Posebej bi izpostavil program telovadbe v vozilu. S pomočjo digitalne tablice na zadnjih sedežih lahko izberemo program vitalnost - "aktivni program, ki sprošča in regenerira mišice ter pritiska na diske hrbtenice na dolgih potovanjih". Program potnika vzpodbuja, da izboljša držo in krepi hrbnte mišice. Med vajami lahko na digitalnem zaslonu potnik spremlja učinkovitost vadbe. Če vaje izvaja pravilno, prejme zvezdice. Ali deluje? Deluje! Pa še zabavali smo se.

Še to, ko želi voznik voziti bolj športno, lahko s pomočjo električnih nastavitev sedež v popolnosti objame njegovo telo in ga tudi v ostrih ovinkih povsem zadrži na mestu.

Vozna dinamika

BMW serije 7 ni le potovalnik, ampak je lahko pravi športi avtomobil. Glavni BMW dizajner Domagoj Đukec mi je ob intervjuju ob prvi predstavitvi sedmice namignil, da BMW sedmica stezo v Nurburgringu odpelje skoraj minuto hitreje, kot mercedes razreda S. Slednjega še nisem vozil, zato tudi ne morem delati primerjav.

bmw 740 Ld | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek


Vrstni turbodizelski šestvaljnik s prostornino 2993 kubičnih centimetrov zmore "le" 235 kilovatov moči (320 KM), ki jih doseže pri 4.000 vrtljajih v minuti. Pri pospeševanju se pozna, da so pri BMW maso vozila v primerjavi s predhodnikom znižali kar za 130 kilogramov, kot se pozna tudi to, da je to strukturno povsem drugačen avtomobil. Zdaj je struktura karoserije s karbonsko zasnovo - to je prevzeta tehnologija iz razvoja avtomobilov BMW i. Za nameček je 680 Nm navora dosegljivih že globoko pod mejo 2.000 vrtljajev, zato je speljevanje z avtomobilom sunkovito (5,3 sekunde od 0 do 100 km/h je dovolj zgovoren podatek), pri tem pa mu je v pomoč že znani in večkrat hvaljeni osemstopenjski samodejni steptronic menjalnik (premium konkurenca po mojem mnenju še vedno ni izdelala boljšega menjalnika). Predvsem pa se velika limuzina, ki bi ji kot "dom“ pripisali avtocesto, enako dobro počuti tudi med ovinki. Sedmico je možno kljub dolžini preko petih metrov, peljati kot petico.

bmw 740 Ld | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

bmw 740 Ld | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Osnovna specifikacija vključuje zračno vzmetenje dveh prem s samodejnim samoizravnavanjem in elektronski nadzor blažilnikov. To dela čudeže. Vozniku so v pomoč elektromehanski stabilizatorji, ki zmanjšujejo nagibanje vozila pri vožnji v ovinku, aktivni sistem nadzora šasije pa prilagodi odzivnost blažilnikov vdrtinam in izboklinam na cesti. To pomeni izjemno bliskovito vožnjo brez nagibanja tudi v hitrih ali pa počasnejših, bolj zavitih ovinkih. Pa še to, če izberemo režim udobje, ali sport, je razlika zares velikanska. Naj omenim še stalen štirikolesni pogon. Lahko bi kupcem pustili izbiro in jim omogočili, da izberejo tudi zgolj pogon za zadnji kolesni par. Zakaj je to mogoče storiti pri modelu 730d, pri 740Ld pa ne? Res je dober pripomoček za varnost, a hkrati doda nekaj kilogramov, deset mesecev na leto pa ga vozniki ne bodo uporabljali. Pa še podraži vozilo.

Zasloni, vključno s Touch Command

Voznikovo okolje je povsem digitalno. Poleg velikega deljivega digitalnega zaslona spredaj, na katerem se prikazujejo podatki zabavno-informacijskega sistema, vključno s podatki profesionalne navvigacije, ter velikega barvnega head-up zaslona, me je najbolj navdušil Touch Command. Poleg dveh ločenih 10-palčnih zaslonov na vzglavnikih prednjih sedežev, ki omogočata spremljanje podatkov o vozilu, filmov ali TV programa, ima potnik zadaj na voljo digitalno tablico, prek katere se potniki z wi-fi povezavo povežejo z infotainmenteom vozila.

bmw 740 Ld | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Delovanje sistema je povsem enostavno. Vtipkaš geslo in prevzameš nadzor nad upravljanjem z audio sistemom, navigacijo, podrediš si klimatski sistem, spremljaš lahko celo to, za koliko kilometrov goriva je še v posodi za gorivo, ali pa med vožnjo brskaš po spletu in se kratkočasiš, ali pa čas preživljaš učinkovito – za službene potrebe. Na ta način se zadnji prostor spremeni v pisarno, saj je zadnjima potnikoma na voljo vse od pisalne mizice do hlajenega prostora za pijačo, različnih priključkov za elektronske naprave. Telefon je možno polniti brezžično, v za to namenjenem prostoru. Uporabno in funkcionalno!

BMW 740 Ld | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

BMW 740 Ld | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

 

 

 

 

 

Pa še to, tehnologija vgrajena v testno vozilo je omogočala tudi spremljanje cele vrste slovenskih TV programov, celo v HD tehnologiji. Celo daljinski upravljalec je priložen avtomobilu. Eno od tekem evropskega prvenstva v nogometu smo si tako v miru ogledali kar v sedmici.

Parkiranje na daljavo

Poleg vseh možnih pogledov na okolico vozila, ki jih omogoča združitev štirih kamer na vozilu, vključno s 360 stopinjskim pogledom s ptičje perspektive, ali pogledom spredaj, da z dolgim nosom vozila ne nasedemo na bankini, je posebnost vozila daljinsko parkiranje. To pomeni, da lahko med parkiranjem naravnost, na primer na ozkem parkirnem mestu v garažni hiši, na parkirišču ali v garaži, avtomobil postavimo pred parkirni prostor, izstopimo iz vozila in ga na daljavo, s pomočjo pametnega ključa, ki služi tudi za zagon motorja, varno pospravimo na parkirno mesto. Priznam, sprva me je bilo strah preizkusiti, ali bo vozilo res samo zapeljalo na parkrini prostor. Predvsem zato, ker sem s ključem na daljavo upravljal stroj vreden preko 170 tisočakov.

BMW 740 Ld | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

BMW 740 Ld | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

 

 

 

 

 

A sistem deluje in to povsem enostavno. Z velikim ključem z ekranom na sredini, najprej prižgemo motor avtomobila. Nato s pomočjo jasnih navodil na zaslonu ključa po korakih vodimo vozilo do varnega parkiranja. S prsti po drsniku povlečemo naprej, ali nazaj, odvisno, ali želimo vozilo zapeljati v, ali z parkirnega boksa. In avto se premakne. V vsakem trenutku, ko prst umaknemo s ključa, se avto ustavi. Odličen pripomoček za ozka parkirišča. Ko bo znal parkirati še pod kotom 90 stopinj? Ah verjetno bomo že prej kar pred vhodom v stavbo izstopili iz vozila, avto pa bo sam poiskal prazen parkirni prostor in tudi parkiral. Že zelo kmalu pravijo BMW in tudi drugi strokovnjaki.

Upravljanje s kretnjami

Očitno bomo v prihodnjih avtomobilih vse bolj mahali. Pravzaprav to ni več znanstvena fantastika, saj smo v testniku s kretnjami prstov že upravljali z zabavno informacijskim sistemom. Podobno kot se to že leta počne na igračkarskih konzolah Xbox ali PS3/4. Če je BMW ponudil ta sistem v sedmici, ga bo slej kot prej tudi v svojih najcenejših vozilih. Vprašanje časa pa je, kdaj bo na voljo tudi v bolj ljudskih avtomobilskih znamkah. Na testu sem se raje posluževal volanske tipke ali vmesnika med sedežema, saj je tako upravljanje lažje in manj zamudno, kot z vrtenjem prsta. Ampak tudi tako gre in deluje.

Z vrtenjem prsta v bližini 3D senzorja, ki prepoznava koliko prstov uporabljamo, ali morebiti združujemo palec in kazalec oziroma ju širimo  vsaksebi … smo lahko v hipu, brez dotikanja ekrana, jakost zvoka znižali ali zvišali. Na ta način smo upravljali tudi s klimatskim sistemom, ali pa sprejemali ali zavrnili telefonski klic.

BMW 740 Ld | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban


Malo za šalo. 171 tisoč evrov je še vedno manj, kot bi vas stal stanovanje, welness in avto skupaj. Za v tolažbo pa, ne vem, koliko Slovencev si bo privoščilo tako razvajanje v vozilu, verjetno pa jih lahko preštejemo na prste ene roke. Če sploh.

Podatki o vozilu: (BMW 740Ld M sport)
Motor: šestvaljni, vrstni turbodizelski
Prostornina: 2.993 cm3
Najvišja moč: 235 kW (320 KM) pri 4.000 vrtljajih na min.
Navor: 680 Nm od 1.750 do 2.250 vrtljajih na min.
Poraba na testu: 8,2 litra/100 km (mešani cikel), izpust 132 g CO2/km
Zmogljivosti: 250 km/h, 5,3 sekund od 0 do 100 km/h
Mere (D x V x Š) (v mm): 5.238 x 1.485 x 1.902, medosna razdalja 3.210
Prtljažnik (v litrih): 515
Cena (v evrih): 118.700 (osnovni)/ 171.154 evrov (testni z dodatki)

Plusi: Videz, vozne lastnosti, delovanje multimedije, udobje, edinstvene tehnologije;

Minusi: Velikost prtljažnika, dvometrašem zadaj še vedno ni udobno, cena;

Komentarjev 2
  • 89943da6c76f273b8ff347bd3224d5d4e3bf388c 14:58 05.avgust 2016.

    Tako dragi avtomobili so za tiste, ki so prevec nezni, da bi se lahko peljali v obicajnem avtu. Nezna ritka in uboge kosti pac naredijo svoje ...

  • jakec1575 11:34 03.avgust 2016.

    tole vrtenje z roko za glasnost je cista neumnost. prvic zmanjsujes varnost med voznjo in drugic s tipko na volanu so 3x hitrejsi. gadgeti za budale.