Avto > Testi
14324 ogledov

Tukaj je BMW, ki smo ga nestrpno čakali, in bili smo navdušeni

BMW M2
1/43
Saša Despot BMW M2
Najnovejši BMW-jev športni M kupe, BMW M2, je boljši in zmogljivejši kot kdaj koli prej. Zahvaljujoč trilitrskemu šestvaljnemu motorju in pogonu na zadnji kolesi izpolni najskrivnejše sanje tistih, ki hrepenijo po vonju bencinarjev in lovljenju zadka.

Če BMW M2 opišemo na kratko, je to čistokrvni bencinski stroj za zabavo, ki vozniku na razpolago ponuja 460 konjev in to v osnovi za dobrih 76 tisoč evrov.

BMW M2 | Avtor: Saša Despot BMW M2 Saša Despot

Zahvaljujoč trilitrskemu šestvaljnemu motorju in pogonu na zadnji kolesi lahko novi BMW M2 izpolni najskrivnejše sanje vseh tistih voznikov, ki hrepenijo po vonju bencina in lovljenju zadka. Sploh z izklopljeno elektroniko, kar priporočamo samo na dirkališčih. To ni avto za vsakogar, saj zahteva kar nekaj vozniškega znanja in spretnosti za volanom, kljub temu pa se je z vklopljenimi elektronskimi pomagali izkazal za zelo zanesljivega in stabilnega. Na vozne lastnosti lahko pomembno vplivamo z izbiro pnevmatik in drugih dodatnih varnostnih pripomočkov. Testni avto je imel vse in tudi zato je bilo navdušenje še toliko večje.

BMW M2 | Avtor: Saša Despot BMW M2 Saša Despot

"K...a je lep"

BMW M2 s posebno svetlo modro pastelno že na prvi pogled močno izstopa. Prav tako mi je v oči padlo, kako velik je, zato bi ga lahko kdo zamenjal tudi za M3 - a oblikovno sta si zelo različna. V primeru M2 gre za skoraj 4,6 metra dolg dvovratni štirisedežni kupe. Med generacijami se je podaljšal za deset centimetrov, hkrati pa se je razširil za 3,3 cm. Zato pomislek o M3.

BMW M2 | Avtor: Saša Despot BMW M2 Saša Despot

Pohvalno je pod pokrovom ostal bencinski šestvaljnik z dvojnim turbopolnilnikom in prostornino treh litrov. Njegova največja moč se je povečala za 50 konjskih moči na skupno 460 KM (338 kW). Vsa moč se prenaša izključno na zadnji kolesi, kar pomeni le eno - veliko zabave - za tistega, ki obvlada športno vožnjo. V M2 je na željo lastnikom BMW M modelov še vedno možna dirkaška romantika z ročnim menjalnikom, v našem primeru pa se je moč na zadnji kolesi prenašala s pomočjo osemstopenjskega samodejnega menjalnika. Zanimivo, za ročni menjalnik je potrebno doplačilo, pri BMW pa to odločitev pojasnjujejo, da je tako zaradi stroškov razvoja in maloserijske proizvodnje, ki pomenita dodatne stroške.

BMW M2 | Avtor: Saša Despot BMW M2 Saša Despot

Poleg mer se je močno spremenil tudi videz, ki je v primerjavi z BMW serije 2 coupé bistveno bolj agresiven. Dizajn pa tudi barva testnega vozila sta delila mnenja, toliko pozornosti neodvisne javnosti smo res redko pozorni v testnih avtomobilih. Otroci pred šolo so "noreli", ko so ga videli, tudi na semaforjih smo videli veliko dvignjenih palcev, kar le potrjuje dejstvo, da smo tudi Slovenci še vedno "močno mahnjeni" na avtomobile. Še posebej velja izpostaviti srečanje z mamo blizu šestdesetih let, ki je skakala okli avtomobila, ki sem ga parkiral pred trgovino. "K... je lep. Ups. To moram poslati možu," mi je dejala, ko me je prosila, če ga lahko posname. Na srečo, kot smo pri BMW M vajeni, cilj pogosto opravičuje sredstva. Pri snovanju avtomobila je pomembno vlogo igrala funkcionalnost, v tem primeru optimalna aerodinamika in velike ledvičke za hlajenje, ko je motor močno obremenjen med športno vožnjo.

BMW M2 | Avtor: Saša Despot BMW M2 Saša Despot

Prav tako spodnji sesalni kanali, značilni za modele M, ki so skoraj pravokotne oblike, zagotavljajo učinkovito hlajenje motorja in zavor. Spremenjene dimenzije avtomobila so povezane tudi s širokimi blatniki in razširjenimi stranskimi pragovi, kar ustvarja zares mišičast videz. Silhueta je impresivna tudi zaradi dolgega pokrova pokrovom motorja, kratkimi previsi in nazaj pomaknjeno kabino. Strešna linija se postopoma spušča od B-stebrička in prehaja v kratek pokrov prtljažnika z diskretnim spojlerjem, pika na i sta dva para izpušnih konic, nameščenih proti sredini zadka.

BMW M2 | Avtor: Saša Despot BMW M2 Saša Despot

Nič manj niso vpadljivi žarometi s temnimi elementi, ki so na zunanjih robovih karoserije in se zgledujejo po modelih BMW 02, uporabljajo pa tehnologijo full-LED za kratke in dolge luči. Opcijsko so na voljo prilagodljivi LED žarometi.Prvič do zdaj je ena od možnosti M karbonska streho, ki zmanjša težo avtomobila za približno šest kilogramov. Streha zniža težišče in prispeva k boljši  vodljivosti.

BMW M2 | Avtor: Saša Despot BMW M2 Saša Despot

V rdeče območje

Srce vozila je trilitrski vrstni šestvaljnik s tehnologijo M TwinPower Turbo, ki je zasnovan za obratovanje pri visoki vrtilni frekvenci. Največja moč 338 kW (460 KM) za 66 kW (90 KM) presega moč osnovnega agregata pri predhodniku. Izpostaviti velja takojšnji odziv in linearen razvoj moči v zgornje območje vrtljajev motorja. Največji navor je 550 Nm, največja vrtilna frekvenca motorja pa 7200 vrt./min.

BMW M2 | Avtor: Saša Despot BMW M2 Saša Despot

To je izjemno zabaven in zmogljiv avtomobil v ovinkih, navduši tudi z driftanjem, ampak tisto, kar res prepriča je moč, ki je na voljo v vsakem trenutku. Rad se zavrti vse do rdečega območja 7.200 vrtljajev, pri tem pa nikoli ne popušča, hkrati pa navduši tudi z "renčanjem", ki ga oddaja skozi štiri izpušne cevi.

BMW M2 | Avtor: Saša Despot BMW M2 Saša Despot

Z avtomatiko je M2 celo hitrejši kot z ročnim menjalnikom. Do 100 km/h pospeši v 4,1 sekunde, dve desetinki hitreje, zaradi širokega razpona največjega navora pa je pripravljen na strel skoraj kadarkoli in ne glede na izbrani način vožnje. Pritiski na sedež so osupljivi. Čeprav to znajo danes že številni električni avtomobili, pa je velika razlika - opojni zvok motorja in pripravljenost na pospešek, ko igla merilnika hitrosti preseže 200 km/h. Tega pri elektriki ni.

BMW M2 | Avtor: Saša Despot BMW M2 Saša Despot

Hvalimo osemstopenjski samodejni menjalnik M Steptronic Drivelogic, ki neverjetno hitro obvlada večkratno prestavljanje navzdol. Nastavite lahko tri načine delovanja. A tu se ne ustavi, saj so na voljo še trije načini za vzmetenje, dva za učinek zavornega sistema, trije za krmiljenje .... Tako se lahko M2 iz razmeroma udobnega kupeja s presenetljivo mehkim vzmetenjem spremeni v zver na dirkalni stezi, s katerim lahko tudi za driftarje.

BMW M2 | Avtor: Saša Despot BMW M2 Saša Despot

52-litrska posoda je lahko zelo hitro prazna. Uradno številko 9,7 litra bencina na 100 km je težko doseči, na našem testu se je povprečna poraba ustalila pri 12,5 litra bencina na 100 kilometrov, lahko pa je ob športni vožnji tudi veliko večja. Nasprotno, cena M2 ni tako šokantna. Vsaj ne v dneh, ko so cene avtomobilov skokovito rasle in mali električni avtomobili s ceno sežejo prek 40 tisočakov, večji pa stanejo toliko kot M2 - 76 tisočakov v osnovi, z dodatki v našem primeru je stal nekaj več kot 93 tisoč evrov.
Po drugi strani pa je M2 danes lahko preudarna naložba. V času elektrifikacije zna biti takšen M2 v prihodnosti »vroča roba.«

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 4
  • ico8 00:01 12.februar 2024.

    Grse ze skoraj ni mogoce! Dacia je prava lepotica proti temu kupu skupaj zmetane plastike. Fuj…

  • SlavkoKrizman 11:00 11.februar 2024.

    Kdo izbira tako zanič barvo notranjosti....

  • Toma 08:57 11.februar 2024.

    Ima blatnike z izolir trakom zalepljene?