Prav nič čudnega ne bi bilo, če tretje generacije razreda B ne bi nikoli doživeli. Kompaktni enoprostorci so na račun križancev in suvov tako zelo izven prodajnega trenda, da z njimi vztraja le še malokateri ljudski proizvajalec. In ljudstvu so menda namenjeni, mar ne? Pa je BMW pred nekaj leti vseeno presenetil in pripeljal na trg serijo 2 active tourer ter podaljšano različico gran tourer. Zdaj sledi še novi mercedes B. Zanimivo, da bosta dva premijska proizvajalca morda kmalu ostala glavna prodajalca teh družinskih avtomobilov. Očitno se znajo prilagoditi tudi s cenami.
In mercedes B je vsekakor vreden pozornosti. Priznam, da je na izkušnjo močno vplivala dodatna opremljenost testnega avtomobila, ki je tudi s ceno posledično segel v nebo, a že osnovni B je dokaz, kako zelo všečen, privlačen, napreden in seveda uporaben avto je lahko "enoprostorec". Oblikovno gre za fuzijo še povsem svežega razreda A in videzom družinskega avtomobila. Morda malce manj dinamično, zato pa bolj elegantno, še vedno pa tudi kompaktno in zelo mladostno. Pogled skozi odprta prednja vrata v notranjost je že znan, saj so iz razreda A dobesedno prekopirali armaturno ploščo. In s tem ni popolnoma nič slabega, kajti voznika poleg udobnih sedežev iz mikrovlaken pričaka moderen ambient elegantno povezanih oblik, materialov in tehnike, ob dodatkih brušenega aluminija celo s pridihom športnosti.
Dva velika in v en element povezana LED zaslona MBUX sistema skrbita dobesedno za vse informacije in želje, za dodatek je imel avto vgrajen še napredno zvočno upravljanje in iskanje informacij. "Hej Mercedes …!" Ob vzpostavljeni podatkovni povezavi lahko takšen asistent poleg klasičnih nastavitev (klima, radio itd.) nudi tudi informacije o vremenu ter nekaterih POI točkah v navigaciji.
Za modernim volanom, vzetim neposredno iz luksuzne serije S, se človek ne more počutiti slabo, kako pa kaj ostali trije potniki? B sodi v razred kompaktnih enoprostorcev, zato je glede prostornosti v ospredju vodilo "ravno prav." Ni razkošen, ni pa niti majhen. Ne za noge, ne za ramena. Prtljažnik nudi 445 litrov ličnega prostora. Precejšen adut bo prihajajoča opcija, ko bo mogoče naročiti vzdolžno premično klop in bo takrat avto še bolj prilagodljiv za vsakodnevne potrebe. Glede odlagališč B ni nič posebnega, iskanje lukenj v dnu avta, kot smo vajeni pri francoskih težkokategornikih, ne obrodi sadov. "Ravno prav."
Od tu dalje je vse, kar je zapisano, stvar doplačil. In pri B-ju ima kupec proste roke kot verjetno v nobenem drugem enoprostorcu. Začne se pri športnem videzu AMG zunanjega in notranjega paketa, zaradi katerega se avto prelevi v daleč opaznega nabriteža, še posebej na 19-palčnih platiščih. Nadaljuje z vrhunskimi matričnimi LED žarometi, ki mu jih lahko zavidajo dvakrat ali trikrat dražji avti. Ali pa z wellnessom, ki vključuje funkcijo barvne terapije prek ambientalne razsvetljave in kinetične sedeže za sproščanje telesa na daljši poti.
Kaj pa obogatena resničnost navigacijske naprave, ki na živi sliki iz prednje kamere riše črte za zavijanje? Morda nežno in zanesljivo delujoči radarski tempomat? Napredni asistent avtomatskega parkiranja tipa "pritisni in pozabi", ko ni potrebno več niti pritiskati na zavoro? Ogromno, res ogromno možnosti, zaradi katerih en B ne more biti enak drugemu B-ju. In noben drug enoprostorec ne more biti podoben B-ju.
Testni B je pustil zelo dober vtis tudi pri vožnji. Pričakoval sem, da bo ta zaradi velikih koles in znižanega podvozja malce trša, kljub temu pa je avto pokazal veliko mero udobja na neravninah in se izkazal za odličnega tako na avtocestah kot med mestnim vijuganjem.
Lega v ovinkih je pravzaprav športna, z le malo nagibanja, kar gre zasluga črkam A, M in G. Verjetno bo le malo kupcev izbralo dvolitrskega dizla z vrha ponudbe, kot ga je imel testnik, čeprav bi z njim iz avta dokončno potegnili vse njegove agilne sposobnosti in ga ohranili prvinsko Mercedesovega. Močni dizel ga lahkotno premakne z mesta, ima več kot dovolj navora za vmesna pospeševanja in je hkrati tudi zelo varčen. Seveda pa je tudi znatno dražji od Renaultovega 1,5 litrskega motorja, ki ga najdemo v različici B 180 d.
Zatesnjenost pred hrupom motorja in s ceste je nadpovprečna, kot se lahko od zvezde pač pričakuje. Devetstopenjska serijska avtomatika je zelo dobra, Mercedes ima enega najboljših menjalnikov na svetu glede uglajenosti in predvidljivosti pretikanja.
Kaj zapisati za konec? Enoprostorci so bili še nedolgo nazaj tako zelo konfekcijski. Z B-jem pa je enoprostorec lahko prav prijetna, napredna, moderna, opazna in uporabna avantgarda. Žal pa to v tako obširno zasnovanem paketu, kot ga je imel testni avto, ne more biti poceni. Mogoče se je sicer marsičesa znebiti in sprejeti nekaj kompromisov, a takrat B izgubi tudi velik del karakterja.
Podatki o vozilu (mercedes B 220 d)
Motor: 1.950 cm3, turbodizel
Moč: 140 kW (190 KM) pri 3.800 vrt/min.
Navor: 400 Nm pri 1.600 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.419 × 1.796 × 1.562, medosna razdalja 2.729
Prtljažnik (v litrih): 445 - 1.530
Poraba na testu: 5,9 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 116 g/km
Zmogljivosti: 234 km/h, 7,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 33.670 (osnovni), 54.155 (testni)
Konkurenti: BMW serija 2 active tourer, VW golf sportsvan, citroën C4 spacetourer, renault scenic ...
PLUSI: videz, vrhunci tehnologije, udobje, vožnja, poraba.
MINUSI: eksponiranje cene.