Mazda šele gradi svojo SUV družino. Do prihoda manjšega CX-3 je edini Mazdin adut CX-5, ki pa se lahko v marsičem kosa, ali pa je pred konkurenčnimi modeli.
To, da so Japonci veliki tradicionalisti, je dobro znano. Tudi zato se pogosto oklepajo uveljavljenih rutin. A imajo svoj način razmišljanja – na dolgi rok -, kar se v avtomobilizmu včasih pozna tudi z zamudo. Tisto, kar predstavijo, velja za dobro, zanesljivo. To je marsikdaj prednost pred konkurenco, ki bi rada imela čim prej tisto, kar je tisti hip aktualno.
Pametna zasnova, sicer "zaspane“ notranjosti
Oblikovalski jezik je povzet po družinskih modelih, zato z obliko niso mogli zgrešiti. Gre za zelo eleganten športni terenec, ki je s kompaktnimi merami presenetljivo okreten, kljub visokemu težišču tudi med ovinki.
Tako kot sem pograjal pri drugih mazdinih modelih zunanje razgibanosti in elegance oblikovalcem ni uspelo prenesti v notranjost. Vse preveč je črnine, ekran na dotik je uporabniku manj prijazen, kot je bolje pregleden samostoječ zaslon, ki smo ga spoznali v mazdi 3. Če jim notranji dizajn ne gre najbolje od rok, pa znajo Japonci dobro premisliti, in tudi narediti uporaben avtomobil.
Kombinacija zmogljivega 2,2-litrskega turbodizla in odzivnega samodejnega menjalnika je posrečena in tudi štirikolesnega pogona. Avto je agilen in okreten, navora je dovolj za hitre pospeške. Meni osebno je kombinacija pogonskega sklopa bolj všeč kot kombinacija bencinsko gnanega agregata in samodejnega menjalnika. S samodejnim menjalnikom je sicer avtomobil nekaj bolj potraten, predvsem na avtocesti, a je udobje tisto, ki klub dva tisočaka višji ceni na dolgi rok prevlada.
Motor:2.191 ccm, 110 kW (150 KM), 380 Nm pri 1.800 vrt/min
Poraba na testu:6,9 l/100 km (kombiniran cikel), 144 g CO2
Zmogljivosti:194 km/h, 10,6 sek 0-100 km/h
Cena:22.990 € (osnovni) / 33.340 € (testni)
AvtoTest
Udobje, oprema, pogonski sklop, poraba;
Monotona notranjost, ekran na dotik;
Glede prostornosti je med vodilnimi v razredu. Udobje povečujejo pametne rešitve, kot so tiste v prtljažniku omenjene zgoraj v članku. Japonci sicer ne ponujajo masažo sedežev, kot to znajo Francozi. Najmanj udobno je dotikanje ekrana, ki je vgrajen a armaturno ploščo, kar ni najbolj všečno. Je pa zato vmesnik za upravljanje z multimedijo po vzoru na premium proizvajalce odlična rešitev. Kakovost izdelave se pozna na dobri izoliranosti, tudi pri avtocestni vožnji je hrupa res malo, za nameček sta izredno tiha tudi dizelski motor in samodejni menjalnik.
Vozilo, ki je proti nekaterim glavnim konkurentom pravi velikan, tehta zgolj dobro tono in pol, kar se pozna tako na okretnosti, kot v dinamiki vožnje. Kombinacija zmogljivega turbodizla in samodejnega menjalnika je dovolj športna in hkrati udobna. Pogonski sklop je dovolj uglajen in zmogljiv, da si ne bi izbral še zmogljivejše različice enako prostornega agregata. Povprečna poraba je bila 6,9 litra, kar je zelo zadovoljivo, z ročnim menjalnikom bi se dalo privarčevati še kakšen deciliter. Na avtocesti gre računati še z vsaj pol litra višjo porabo, ob dinamični vožnji poskoči na dobrih osem litrov.
Veliko jih je. Kia sportage in hyundai ix35, pa volkswagen tiguan, honda CR-V, ford kuga … Mazda nima obširnega nabora agregatov in menjalnikov, a so tisti, ki so na ceniku dobri. Njeni aduti so prostornost, vozna dinamika in zanesljivost, kjer je v vrhu v številnih raziskavah. Zmogljiv štirikolesni pogon je lahko jeziček na tehtnici v primerjavi s konkurenti. Osnovna garancija je sicer krajša kot pri korejskih konkurentih. CX-5 je v vrhu tudi v ponudbi asistenčnih sistemov, tudi zavira samodejno, dober je radarski tempomat. Honda bo sicer v CR-V ponudila še naprednejši radarski tempomat, qashqai ponuja sistem kamer, ki na ekranu prikazujejo 360-stopinjsko sliko okoli vozila.
Cene se začnejo pri 22.990 evrih za osnovno opremljen bencinski model s pogonom na prednji kolesi. Z 110-kilovatnim turbodizlom in samodejnim šeststopenjskim menjalnikom ter štirikolesim pogonom (+ dva tisoč evrov v primerjavi s pogonom spredaj) opremo attraction, ki prinaša vse pomembne dobrote, razen navigacijske naprave. Tudi zelo dobre in priporočljive biksenonske žaromete, funkcijo samodejnega izklopa dolgih luči, ko vožnjo ponoči naredi udobnejšo, ter z dobrim naborom asistenčnih sistemov, je končnih 33.340 evrov še zmeraj zmernih za dobro opremljen in zmogljiv športni terenec.