Renault koleos je povsem nekaj drugega od čudno oblikovanega suva, s katerim so se Franozi prvič podali v avanturo med križanci. Ponuja dobro razmerje med ceno in dobljenim, veliko napredne tehnike, nadstandardno opremo, a nad vsem tudi nismo bili navdušeni.
Nova generacija Renault koleosa, razen terenske oblike in višjega težišča, nima prav nič skupnega s predhodnikom. To je postal mogočen SUV z atraktivnim videzom in oblilico prostora kabini, ki ne bo pustila ravnodušnih tudi malo bolj razvajenih družin.
Ne zatiskajmo si oči. Terenci so tu in so hit, a vseeno zaradi slabše izkoriščenosti notranjega prostora, predvsem na zadnji klopi in v prtljažniku, enoprostorci še ostajajo na trgu. Po drugi strani pa enoprostorce napadajo t. i. veliki enoprostorci, ki smo jim včasih rekli kar kombiji, ponujajo pa prostora za osem ali devet potnikov. A slednji so manj okretni v mestih, za parkiranje pa potrebujemo več kot pet metrska parkirišča, tudi nadstrešek pred hišo mora biti višji. Suvi kljub mogočnim postavam pridejo pod nadstrešek, pa še sosedje so ljubosumni, kar je idealno za slovenskega lastnika športnega terenca.
Tudi za bolj zahtevne
In tudi koleos, z obrazom atraktivnega talismana, je prav tak. S predhodnikom so prekinili vse stične točke. Prvo generacijo koleosa smo pozabili že v času, ko se je prodajala. Renault jo je predstavil že pred desetletjem, ko so SUV vozila šele dobro začela pohod v Evropi. Prvi koleos v Evropi in Sloveniji ni bil pretirano uspešen. Oblikovno ni izstopal, ne, ko govorimo o zunanji ali notranji obliki. Zdaj je narejen na plaftofmi talismana in espaca, kar pomeni, da ima vse, kar imajo najmodernejši in najbolj prestižni Renaultovi modeli. Tak je bil tudi testni avtomobil. Pod motornim pokrovom je imel najbolj zmogljiv dvolitrski dizelski motor, samodejni menjalnik, štirikolesni pogon in vrhunec, kar zadeva opremljenost, oprema initial paris.
Velik adut koleosa med Slovenci utegne biti prav oblika, kar smo pravzaprav ugotovili tako pri meganu, kot talismanu. S 4,67 metra v dolžino, 19-palčnimi kolesi, velikimi svetili in LED zavihkom ter sploščeno masko z velikim logotipom, visokimi boki in zadkom, ki ga prav tako zaključujejo sedaj za Renault že značilne vodoravne luči, ki se na sredini petih vrat skoraj dotikajo, je njegov nastop na cesti zares impozanten.
Prostornost z velikim P
Koleos skuša delovati športno dinamično, hkrati pa zaradi dolge medosne razdalje v kabini razvaja s prostornostjo. Enako velja za številne predale in odlagališča, povsod jih je dovolj. Pohvali se lahko z 2,71 metra medosne razdalje, kar pomeni, da imajo potniki v drugi vrsti le težko še kje več prostora za noge in kolena. Pa še zadnja klop je drsno pomična. Na žalost ne ponuja treh ločenih sedežev v drugi vrsti, niti, za razliko od sorodnega nissan x-traila dveh sedežev v prtljažniku. Koleos je le petsedežnik, več udobja kot tisti na sredini bosta tako deležna potnika ob vratih zadaj. Ob podiranju zadnje klopi dobimo ravno dno. Prtljažnika je vsaj 579 litrov, kar je veliko za ta razred vozil, ni pa rekordno velik. S podiranjem klopi je volumna malenkost pod 1.800 litrov. Za vsak primer, če bi potrebovali „dostavnik“.
Je pa zato prtljažnik razmeroma plitek, kar ne bo razveselilo tistih mamic z vozički. Vrata prtljažnika so električno pomična, a sistem deluje nekoliko prepočasno. Da je avvto namenjen zahtevnejšim uporabnikom, priča tudi elektronsko gnana vlečna kljuka, kar je novost za znamko.
Pohvalno se tako kot pri sorodnem nissanu X-trailu zelo na široko odpirajo vrata, medtem ko je v notranjosti to tipični renault z digitaliziranimi merilniki, ki omogočajo veliko personaliziranih nastavitev, športnim volanom in osrednjo konzolo z velikim zaslonom na dodik, ki je del sistema R-link.
Na žalost je koleos malce manj radodaren glede asistenčnih sistemov, saj za zdaj pozna le eno kamero (X-trail ima 360-stopinjski pogled), nima še niti radarskega tempomata. Prepoznava pa lahko mrtvi kot, opozarja na nevarnost in samodejno zavira pri nižjih hitrostih, opozarja na držanje voznega pasu in na utrujenost voznika ter pomaga pri parkiranju. Sistemi so med testom delovali brezhibno, želeli bi si le nekaj boljšo sliko kamere, predvsem ponoči in v slabem vremenu.
Opema initial paris prepriča z nadstandardnimi materiali za ta razred vozil, vključno z ventiliranimi prednjimi sedeži, kar smo se kar nekako navadili še v toplejših mesecih, ko smo preizkušali koleosa. Razvaja tudi BOSE zvoke, ki se po kabini razlega iz 12 zvočnikov. Ta je do izraza prišel tudi pri vožnji po avtocesti, saj je koleos dobro zvočno izoliran avtomobil.
Udobje pred športnostjo
Dvolitrski turbodizelski motor s 130 kilovatov moči je bogat z navorom, kar pomeni razmeroma hiter premik digitalne igle merilnika hitrosti z mirovanja proti številki 100 km/h. Suvereno držo na cesti še izboljšuje štirikolesni pogon, moč pa se na vsa kolesa prenaša s pomočjo brezstopenjskega samodejnega menjalnik x-tronic, ki ga sicer tako kot motor poznamo iz Nissanove motorne palete. Zanimivo je, da so se v koleosa odločili vgraditi CVT menjalnik, ki s stališča udobja, zveznega pospeševanja in predvsem hrupa ni vedno najboljša rešitev, a so Renaultvi inženirji elektornika menjalnika nastavili tako dobro, da je prestavljanje nezaznavno in udobno. Le pri preganjanju v kakšen strmejši klanec ali pri zelo hitri vožnji, bi si želel klasični samodejni menjalnik. Aja, poraba goriva je bila v povprečju skoraj devet litrov, lahko bi bil bolj ekonomičen.
Čeprav pri terenski vožnji do hitrosti 40 km/h pomaga tudi sredinska zaporo diferenciala, pa je to klasični potovalnik in mestni avtomobil, ki ponuja udobno požiranje neravnin, premagovanje visokih robnikov in predvsem dobro preglednost.
Kaj pa cena. Za 38.900 evrov, kolikor pri Renaultu cenijo testno vozilo z najbolj luksuzno opremo initial paris, kupec dobi zelo veliko avtomobila. Zamerimo mu nekaj površnosti, škripanje usnja ali kakšnega črička v predalu, kar pa ob dobrem videzu in pogonski kombinaciji, tehniki in prostornosti ne sme biti razlog, da se ob pogledu na konkurenčnega kodiaqa, x-traila ali kakšnega drugega srednje velikega športnega terenca ne obrnete tudi proti koleosu.
Podatki o vozilu: Renault koleos Energy dCi 175 CVT 4WD (Inital Paris)
Motor: 1.995 cm3, štirivaljni, turbo dizelski
Največja moč: 130 kW (175 KM) pri 3.750 vrt/min.
Navor: 380 Nm pri 2.000 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.673× 1.843 × 1.678, medosna razdalja 2.705.
Prtljažnik (v litrih): 498/1706
Poraba na testu: 8,8 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust 156 g CO2/km.
Zmogljivosti: 201 km/h, 9,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: od 26.900 € (osnovni), 38.900 € (testni)
Plusi: videz, udobje, prostornost, uporabnost, razmerje med ceno in dobljenim;
Minusi: ponekod končna obdelava (črički in škripanje usnja), vidljivost na zaslon multimedijskega sistema.
Sem videval te kvaziterence zadnje dneve ob sneženju. Ljudje kupujejo te kante in ker ni denarja si naročijo sprednji pogon, potem pa vozijo kot da imajo najmanj Landroverja 4x4. Katastrofa!!!!