Avto > Testi
5560 ogledov

Preskusili smo najbolj športni clio ta hip

Renault Clio Hybrid Alpine Esprit
1/26
Saša Despot Renault Clio Hybrid Alpine Esprit
Renault clio je lani doživel medgeneracijsko prenovo, ki mu je prinesla marsikaj novega, med drugim tudi novi športni paket esprit alpine.

Paket esprit alpine smo prvič lahko videli na renaultu australu, pozneje pa se je počasi selil tudi na druge modele, kakršna sta megane conquest ali captur. Na koncu pa ga je dovil tudi clio. In kaj prinaša clio, ki se v celoti imenuje renault clio esprit alpine E-tech full hybrid 145?

Renault Clio Hybrid Alpine Esprit | Avtor: Saša Despot Renault Clio Hybrid Alpine Esprit Saša Despot

Predvsem veliko športnega videza, ki izhaja iz 17-palčnih litih platišč črne barve z brušenimi predeli, športneje oblikovanih sedežev, bolj športnega odbijača s kromirano letvico, napisov esprit apline na zunanjosti in našitkov v notranjosti, kjer so tudi pedali kovinskega videza in obloge iz recikliranih materialov ter obvezni našitek v obliki francoske zastave na armaturni plošči. Omenimo še značilno modro barvo karoserije, ki pa ni obvezen del opreme esprit alpine.

Znani hibrid

To se vidi, kar pa se ne vidi, je malce trše podvozje, ki poskrbi za boljše vozne lastnosti in malo trše udobje, adaptivni radar, ki poskrbi tudi za ustavljanje in speljevanje v zastojih, pomoč pri vožnji na avtocesti in pomoč pri parkiranju. Omenili bi lahko še pogonski sklop, ki pa je že znan in dodobra preskušen že v cliu pred prenovo in nekaterih drugih avtomobilih.

Renault Clio Hybrid Alpine Esprit | Avtor: Saša Despot Renault Clio Hybrid Alpine Esprit Saša Despot

Pogonski sklop s polnim imenom E-tech full hybrid 145 je morda res znan in preskušen, a to ni nič slabega. Prav nasprotno, bi lahko rekli, saj je precej učinkovit. Razpolaga s sistemsko močjo 105 kilovatov in dejansko veliko večino časa shaja z zgolj 36 kilovati moči, ki jih razvija pogonski elektromotor. Ta je namreč glavni vir pogonske moči.

Sestave pogona verjetno ni treba posebej pojasnjevati, saj jo vsi, ki sledijo razvoju evropske avtomobilske ponudbe gotovo že poznajo. A še enkrat povejmo, da gre za kombinacijo 1,6-litrskega bencinskega štirivaljnika in dveh elektromotorjev ter štiristopenjskega sekvenčnega menjalnika brez sklopke.

Renault Clio Hybrid Alpine Esprit | Avtor: Saša Despot Renault Clio Hybrid Alpine Esprit Saša Despot

Bencinski motor ima podrejeno vlogo, saj pri pogonu sodeluje zgolj takrat, ko lahko deluje v optimalnih vrtljajih, denimo med vožnjo  pri konstantnih hitrostih na avtocesti ali regionalnih, ko je s kolesi povezan z neposrednim prenosom, ali ko proizvaja elektriko, ki dopolnjuje tisto, ki jo avtomobil pridobi z rekuperacijo zavorne energije. Pomaga pa tudi pri hitrih pospeševanjih.

Sicer za večino pospeškov med vožnjo skrbi glavni elektromotor, ki avtomobila poganja tudi ko speljemo ali pa ko peljemo vzvratno, saj je tudi vzvratna prestava električna. Tu je še sekundarni elektromotor, ki opravlja vlogo klasičnega alternatorja za pomožne naprave in zagon bencinskega motorja, vendar pa malenkostno sodeluje tudi pri pogonu, kjer skrbi predvsem za zgladitev prehodov med prestavami.

Renault Clio Hybrid Alpine Esprit | Avtor: Saša Despot Renault Clio Hybrid Alpine Esprit Saša Despot

Električna vožnja

Clio E-tech je bil torej zasnovan predvsem z električno vožnjo v mislih in se v večini voznih scenarijev tak tudi obnaša. Ko se namreč vozite po mestnih ulicah ali celo na ovinkastih cestah, namreč hitro ugotovite, da je električne vožnje res veliko. In to celo ob dejstvu, da baterija pod dnom prtljažnika razpolaga s precej skromno kapaciteto 1,2 kilovatne ure.

Poleg tega lahko izberete tudi vozni program B (kar je okrajšava za »baterija«), ko je rekuperacije med zaviranjem še več in s tem tudi električne vožnje. Z malo preudarnosti lahko do neke mere posnemate tudi vožnjo zgolj s pedalom plina, a na koncu je treba vedno uporabiti tudi zavorni pedal. Sistem sicer deluje popolnoma samostojno, z izjemo stikala EV, s katerim avtomobil, če je na voljo dovolj elektrike, lahko prisilite v električno vožnjo.  

Renault Clio Hybrid Alpine Esprit | Avtor: Saša Despot Renault Clio Hybrid Alpine Esprit Saša Despot

Kljub temu, da s paketom esprit alpine navaja na športnost in je dejansko tudi najmočnejši clio, ni niti blizu tistega, kar so nekoč denimo ponujali clii RS, williams ali 16V. Kljub temu pa mu hibridni pogonski sklop zagotavlja veliko živahnosti, ki se poleg tega ne odraža v preveliki porabi goriva, saj je ta solidno ugodna in se giblje med petimi in šestimi litri.

Digitalizirana kabina

Tako kot druge različice, je tudi najbolje opremljeni clio popolnoma digitaliziran, le da je tokrat osrednji zaslon največji in seveda pokončen. Za njegovo delovanje seveda skrbi Renaultov učinkoviti sistem easy link, ki deluje na osnov Googla in se skoraj samodejno povezuje z obema operacijskima sistemoma telefonov, za dober občutek pa poskrbijo tudi fizična stikala za urejanje klime in glavnih funkcionalnosti avtomobila.

Renault Clio Hybrid Alpine Esprit | Avtor: Saša Despot Renault Clio Hybrid Alpine Esprit Saša Despot

Clio je torej s prenovo in novi  športnim paketom esprit alpine kar precej pridobil, ravno dovolj, da še naprej deluje sveže. Veliko pa je ostalo tudi znanega, kar je za avtomobil iz njegovega segmenta dobro. Solidna je tudi njegova cena, saj kot dobro opremljeni renault clio esprit alpine E-tech full hybrid 145 stane 28.570. To sicer ni prav malo, a za takšen avtomobil gotovo povsem sprejemljivo. Sicer pa lahko clia kupite že za 17.740 evrov, le da je v tem primeru opreme manj, motor pa je tudi skromnejši.

dezurni@styria-media.si

Renault Clio Hybrid Alpine Esprit | Avtor: Saša Despot Renault Clio Hybrid Alpine Esprit Saša Despot

Renault clio esprit alpine E-tech full hybrid 145

Motor: hibridni, štirivaljni, 1.598 ccm + 2 x elektromotor

Največja moč: 105 kW (69 kW + 36 kW (+ 15 kW))

Največji navor: 148 + 250 (+ 50) Nm

Zmogljivosti: 180 km/h, 9,3 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.053 x 1.798 x 1.440, medosna razdalja 2.583

Prtljažnik (v litrih): 301 – 1.069

Poraba: 4,1-5,1 litra/100 km, izpusti CO2: 96-114 g/km (kombinirani cikel WLTP).

Cena v evrih: 28.570

Renault Clio Hybrid Alpine Esprit | Avtor: Saša Despot Renault Clio Hybrid Alpine Esprit Saša Despot
 

Komentarjev 1
  • slavauk22 23:14 11.julij 2024.

    boljše to kot kitajsko sranje :) sem kupil Brivnik REMINGTON narejeno na kitajskem , po enem mesecu crknila baterija :)