Toyota želi z najnovejšimi izdelki ciljati tudi na čustva kupcev vozil. To velja tudi za corollo, ki je oblikovana dinamično, a se za njo, sploh v beli barvi, ljudje ne obračajo kot naprimer za kakšnim peugeotom 308. Corolla je tiha mravljica, ki pa velja za preverjeno, zanesljivo in v zgodovini avtomobilizma najbolj prodajano vozilo vseh časov. Poleg zanesljivosti je njen največji adut preizkušen in v petih generacijah nadgrajevan hibridni pogon, ki so ga Toyotini inženirji izpilili do te mere, da nas znova in znova preseneti. Če so pred več kot četrt stoletja, ko so vsi še verjeli v dizelske motorje, pri Toyoti izjavili, da je prihodnost hibridni pogon, lahko danes zapišemo, da so imeli prav in to lahko podkrepimo s podatki s testa, ki so zelo zanimivi.
Velik moč, a majhna poraba bencina
Tokrat smo preizkusili najbolj zmogljivo hibridno karavansko corollo. Sistemska moč je 144 kW (196 KM). Moč na sprednji kolesi prenaša planetni menjalnik CVT. CVT je kratica za besedno zvezo, ki bi jo lahko iz angleščine prevedli kot "kontinuirano variabilni menjalniki", bolj pogosto pa za takšen menjalnik uporabljamo izraz brezstopenjski menjalnik ali neskončnostopenjski menjalnik, kar bolj točno opiše njegovo naravo, saj dejansko ni mogoče prešteti njegovih prestavnih razmerij.
Pri zagonu pomaga elektromotor, ki avtomobilu dovaja potreben navor, hkrati pa zaradi uporabe električne energije varčuje z bencinom. Prav tako elektromotor podpira zgorevalno enoto tudi ob močnejšem pritisku na stopalko za plin kar bencinski motor pripelje v višje vrtljaje in vozilo je takoj pripravljeno na pospeševanje. Vse to je mogoče nadzorovati z izbiro enega izmed načinov vožnje eco, normal in sport.
Toyota corolla touring sports z močnejšim hibridnim sistemom od 0 do 100 km/h pospeši v 7,7 sekunde in doseže največjo hitrost 180 km/h. Vsekakor ne bo eno hitrejših vozil na avtocesti, kar niti ni njena prioriteta, pri 130 km/h križari zelo mirno in uglajeno, takrat ni moteč niti menjalnik, ki se glasneje oglaša le ob naglem pospeševanju in vožnji v strmejši klanec. Pa še to le takrat, ko pospešujemo, ko spustimo nogo s stopalke za plin mirno jadra tudi po avtocesti. Zelo dobro se pelje tudi med ovinki, podvozje je dovolj trdo in kos tudi hitrim ovinkom.
Kljub številčni konjenici pod motornim pokrovom ima karavan zares ugodno porabo bencina. Poraba na relaciji Kamnik Ljubljana je bila 3,4 l/100 km, v mestni gneči je bila poraba nekoliko višja, 4,4 l/100 km, pri avtocestni hitrosti ima motor z notranjim zgorevanjem več dela, poraba pa se dvigne nad šest litrov. Kombinirana poraba je bila 4,4 l/100 kilometrov, zato corolli težko štejem v minus majhno posodo za gorivo.
Pravi družinski avto
Corolla tako zunaj kot tudi v kabini ne prinaša estetskih presežkov. Prevladuje črnina, a tudi zaznavna kakovost. Želeli bi si nekaj več prostora nad glavami in pred koleni na zadnji klopi, spredaj pa se sedi zelo udobno. Po drugi strani ima prtljažni prostor prostornino 581 litrov in po zlaganju naslonov zadnjih sedežev do 1.591 litrov. Naslonjala je mogoče zložiti tudi s pomočjo vzvodov v prtljažniku, zaradi dvojnega dna pa po zlaganju nastane ravna površina.
Infozabavni zaslon na dotik je ohranil fizične gumbe, analogno pa se upravlja klimatsko napravo in ogrevanje. Želeli bi več prostora za shranjevanje raznih malenkosti, sploh med sedežema. Poleg prostora za brezžično polnjenje mobilnega telefona in dveh držal za manjši plastenki je vozniku in sopotniku spredaj na voljo le skromen odlagalni prostor v naslonu za roke. Digitalna instrumentna plošča ponuja vrsto uporabnih podatkov za voznika. Pohvalimo lahko še volanski obroč, ki je eleganten, z lepo nameščenimi gumbi in ravno prav debelim robom.
Cena s popustom za preizkušano karavansko corollo (corolla touring sports Sol 2.0 hibrid (HEV) 4x2) je bila 31.330 evrov, kar je ob zares bogati serijski opremi za varnosti in udobje in eni najbolj radodarnih garancij, še eden od adutov Toyotinega družinskega karavana.
Karjolo wagon, hibrid s 184 KM l.2020, imamo pri bajti - predhodnik tega iz prispevka. Veliko sem vozil na relaciji Kamnik - Domžale - Kranj, poraba pa podobna kot avtor navaja za relacijo Kamnik - Ljubljana. 2x mi je ratalo,… ...prikaži več na odseku Slovenj Gradec do avtoceste v Arji vasi, doseči porabo pod neverjetne 3l, največkrat pa med 3.2 - 3.5l, v obratni smeri pa do litra več. Avto ima 47.000 km in dolgoročno povprečje 5.2l. Za relacijo in mesto je pogon super, za avtocesto pa da najti bolj ekonomične.
Je sicer bila v ozjem izboru, a osnovna za cca21k. Rocna klima, halogenski zarometi... Pa je gladko zmagala prostornejsa octavija 1.0 tsi, 6p rocni. Z full led lucmi in celo dinamicnimi smerokazi zadaj, dig displayem, podvozjem za slabse terene in… ...prikaži večn dvignjena za +1.5cm, kar mi je zelo pomembno, saj so vsi avti zelo nizki. Predpripravo za kljuko, brisalec zadaj, android.... za okroglih 20k kar je prevladalo.(dodatno sem dokupil le ozko rezervo iz odpada in dvigalko z orodjem in dal 200eur)
Sredinjska konzola je obupna, moje mnenje, verjetno je komu všeč :) Avte zadnje čase delajo zlatarji, očitno bom še nekaj časa imel porabo 9l ker ni za novega :)