Mitsubishi je lani na ceste pripeljal prenovljeni eclipse cross. Ko je eclipse cross pred štirimi leti prvič zapeljal na evropske ceste, je s svojo kombinacijo kupeja in SUV-ja po eni strani vzbudil veliko pričakovanj in zanimanja. In enako velja zdaj, ko štirikolesni pogon ponuja v priključni-hibridni izvedenki. Kaj lahko pričakujemo od te kombinacije na Žurnal24 preizkušamo na podaljšanem testu. Preizkusili ga bomo na vseh terenih, tudi na poligonu terenske vožnje, poslali ga bomo na kamelje grbe, nagnili ga bomo, preizkusili bomo vstopne in izstopne kote na zahtevnih klancih. Zanima nas, kako se bo moč prenašala na kolesa, kakšen vpliv ima na terensko vožnjo električni pogon.
Pričakovanja so velika, saj je hibridni pogon znan iz večjega brata outlanderja PHEV, ki se je dokazal s svojo učinkovitostjo. Sestavljajo ga bencinski štirivaljnik 2.4 MiVEC, ki deluje v skladu z bolj ugodnim Atkinsonovim ciklusom, ter dva elektromotorja, po en na vsaki premi. Omenimo še, da tako motorizirani eclipse cross lahko vleče prikolico z maso do 1.500 kilogramov.
Vedno občutek, da se vozimo na elektriko
Prvi vtisi nad pogonom so odlični, saj je, tudi, ko je baterija skoraj izpraznjena, občutek, da vozimo električni avtomobil. Pogonski sklop lahko deluje kot vzporedni ali zaporedni hibrid, ko gre za razporejanje delovnih dolžnosti med bencinskim motorjem in elektromotorjema, deluje bolj kot električni avtomobil s podaljševalnikom dosega (torej kot zaporedni hibrid), kar pomeni, da vedno, ko je v bateriji kaj elektrike, daje prednost električnemu pogonu.
Če bi med vožnjo izven mesta radi prihranili nekaj elektrike za tišje vožnje v urbanem okolju, morate namesto običajnega hibridnega programa 'normal', ki moč med elementi hibridnega sklopa razporeja povsem samodejno v skladu s potrebami, uporabiti program 'save', ki je, kot pravi njegov naziv, namenjen ohranjanju nivoja elektrike v bateriji. Lahko pa uporabite tudi način 'charge', ki omogoča prisilno polnjenje baterije med vožnjo, kar pomeni, da bencinski motor in elektromotor prevzameta vlogo generatorja elektrike, s katero lahko napolnite baterijo.
Velika sistemska moč
Moči je tudi v primeru uporabe zgolj elektromotorjev v načinu 'EV' več kot dovolj, prav tako pa so dobri tudi občutki med pospeševanjem, saj elektromotor na prednji premi razvija stalno moč 25 in največjo 60 kilovatov, tisti na zadnji pa stalnih 30 in največ 70 kilovatov moči. Bolj zanimiva sta podatka o navoru, ki ga je spredaj za 137, zadaj pa 195 njutonmetrov. Kompleksni sistem, katerega prednost je popolna neodvisnost treh motorjev in generatorja, prinaša veliko sistemsko moč 138 kW in pogon na obeh oseh.
Elektrika v polni bateriji s kapaciteto 13,8 kilovatne ure sicer v teoriji zadostuje za vožnjo do 57 kilometrov, a je doseg zelo odvisen od vremenskih razmer.
Bolj podrobno o tem izjemno zanimivem avtomobilu pa v naslednjih zgodbah. Posvetili se bomo tudi polnjenju baterije in stroškovni primerjavi z bencinskimi avtomobili. Baterijo lahko poceni in enostavno ter počasi čez noč polnite kar na domači hišni vtičnici, in če se v službo vozite v 20 kilometrov oddaljen kraj, lahko večino tedenskih voženj naredite skoraj brezplačno. To je smisel priključno-hibridnega pogona, ki pa na drugi strani zahteva drugačen način uporabe vozila.