Na kratko testno vožnjo sem zapeljal prenovljeno karavansko šestico, ki je po prodajnih številkah precej v ospredju pred klasično limuzino. Čeprav sta od prihoda zadnje generacije k nam minili le dve leti, pa se je vmes na avtomobilskem področju zgodilo že veliko novega, v množično uporabo so denimo prišli veliki zasloni na dotik v obliki tablic, tekmeci v želji po izstopanju v že tako usihajočem razredu velikih karavanov dodajo vedno nove tehnične pripomočke.
Mazda je glede na videno ponovno uspela ujeti glavnino vetra v jadra šestice, saj je s hitrim odgovorom na zahteve dokazala, da je trenutno kljub relativni majhnosti ena najbolj vsestransko naprednih znamk na trgu. Ob zunanjem pogledu in primerjavi nove in dosedanje mazde6 sem sicer lahko le skomignil z rameni, saj so spremembe res detajlne. Podroben pogled pa razkrije manjše meglenke, nekoliko drugačno oblikovanost nosu in strešne antene … Pri najboljših paketih opreme so na voljo tudi prilagodljivi polni LED žarometi, ki vse bolj izrivajo biksenonsko tehnologijo.
Občutneje dodelana pa je mazda6 v notranjosti. Kljub znanemu okolju lahko le pohvalim subtilne spremembe, ki so dvignili prag občutka kvalitetne izdelave in uporabnosti. Poleg delne prenove merilnikov so nove in kvalitetnejše tudi tipke za upravljanje klimatske naprave, tista za uravnavanje glasnosti audio naprave se je po “audijevsko” zmanjšala in preselila na osrednjo konzolo. Tam je zaradi po novem vedno električne parkirne zavore več prostora za drobnarije.
Še bolj kot 2,2-litrski dizel, ki je sicer že dobro znan spremljevalec novodobnih mazd, me je zanimala precejšnja novost, ki jo je s seboj prinesla opcija štirikolesnega pogona, s čimer se mazda6 pridružuje ne tako široki paleti vozil AWD v tem segmentu.
Pogon je povzet po tistem iz modela CX-5 in deluje po principu visko sklopke. Šestico sem skušal (nadzorovano in na varnem teritoriju) večkrat vreči iz težišča, a mi to nikakor ni uspevalo, avtomobil je hipno odgovoril s protiukrepi. Nos kljub znakom napora, ki so se slišali izpod prednjih koles, ni in ni želel popustiti, saj mu je zadnji kolesni par priskočil na pomoč vedno, ko je šlo za nohte, tako da se je avto obdržal v smeri, ki jo je črtal sicer odlični volanski mehanizem. Med mirnejšo vožnjo ostane v spominu dobra zvočna zatesnjenost, a tudi malce trdo pobiranje ceste s strani podvozja.
Motor kot tak je s 110 kW logična izbira, saj je hkrati dovolj zmogljiv in tudi najbolj varčen med dizli, pa čeprav sem pričakoval še malce nižje številke. Tudi dokaj obotavljiv je v nizkih vrtljajih, nakar dobro vleče.
Iz druge vrste
Mazda6 ve, kje ji je mesto. Po prostornosti, nekaterih drugih prvinah in zaželenosti med Slovenci jo je oziroma jo bo še naprej težko postavljati ob bok denimo VW passatu, ki je v zadnji generaciji resnično naredil velik preskok naprej. A morda je prav to čar posebnežev, ki svojih najboljših lastnosti ne razkrivajo vehementno v promocijskem besedilu, ampak na bolj intimen način, vozniku osebno. Mazda6 je v tem pogledu odlična.
andrej.leban@zurnal24.si