Avto > Testi
13703 ogledov

Ne glejte na splet za rabljeno

Mazda CX-3
1/28
Žurnal24
So avtomobili in znamke, ki so jim lastniki zvesti. Velikokrat ostanejo v družini. Tudi zato je ponudba pri rabljenih skopa in nič kaj bistveno bolj ugodna, kot, če greste v salon po nov avto. Enega takih primerkov smo imeli na testu.

Najmanjšega Mazdinega crossoverja večina že pozna oziroma vsaj ve za kateri model gre, ko pelje mimo. Kljub temu pa pred dobrim letom predstavljeni suv še vedno obrne marsikatero glavo, tudi zaradi roadsterskega nosu in s tem neznačilne oblike. 

Pa to sploh ni slabo, da ne bo pomote. Mazda oz. njeni oblikovalci so namreč s CX-3 zadeli žebelj neposredno na glavico in to dokazujejo tako prodajne številke kot zanimanje mimoidočih za ta model. 

Wojciech Halarewicz, podpredsednik za komunikacije pri Mazdi Motor Europe Avto Mazda ima usodo v svojih rokah

Če bi bili še pred leti osupli nad tako izvirno in nadpovprečno nastopaško podobo, pa je ta v poplavi B-suvov danes nujna, da znamka in model vsaj malce izstopata. No, to mazdi s CX-3 vsekakor uspeva, pa najsi bo to zaradi visoke ramenske linije in ozkih steklenih lin, prepletajočih se valovitih linij ali roadstersko dolgega nosu in proti zadku pomaknjene kabine. Piko na i v primeru paketa revolution pomenijo še dvobarvna platišča velikosti 18 palcev ter dvojni par izpušnih cevi, ki pa je serijski tudi pri manj založenih paketih opreme.

Mazda CX-3 | Avtor: Žurnal24 Žurnal24
Mazda CX-3 | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Prednje luči so v polni LED tehnologiji videti odlično in tako tudi svetijo. Roko na srce na druge nikakor ne bi pristali, nekoliko manj posrečena pa se zdi oblika meglenk, ki nas niso prepričale. Delujejo preveč japonsko ali kot derivat oblikovalskega jezika izpred deset in več let.

mazda 6 Tukaj je Avto Mazda uvaja hibrid med dizlom in bencinarjem

Notranjost prinaša značilno Mazdino ureditev, opazovalec pa hitro najde sorodstvene vezi z mazdo2, manj teh pa žal z večjo in cenovno izenačeno mazdo3. Tako so merilniki malenkost manj bogati kot pri prej omenjeni, enako velja za prostorsko radodarnost prednjih sedežev. Tudi stikala klimatske naprave bi si želeli v digitalni tehniki, saj je z vrtljivim gumbom malce čudno iskati nastavitev auto, ki pomeni avtomatiko. Drugače sta ergonomija in končna izdelava na pričakovano visokem nivoju, malenkost slabše se odrežejo materiali, kjer nas ni prepričala kakovost delno usnjenega oblazinjenja na sedežih. Ta deluje preveč umetno oziroma „skajasto“ pa tudi napeto ni najbolj, kar se lahko na dolgi rok izraža v večji nagubanosti. Še vedno v osnovi ne premore sredinskega naslonjala za roke spredaj, ki pa vam ga v poprodaji le (lahko) ponudijo. 

Mazda CX-3 | Avtor: Žurnal24 Žurnal24
Mazda CX-3 | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Glede opreme revolution CX-3 res pozitivno izstopa, saj poleg prej omenjenih LED luči, dobite tudi ogrevana prednja sedeža, projekcijo pred voznika, pametni ključ in tipko za zagon, za le 500 evrov pa tudi tovarniško navigacijo. Tudi uporabniški vmesnik na podaljšku sredinske konzole še vedno velja za impresiven in v segmentu netipičen dodatek, rokovanje pa je vključno z občutljivostjo na dotik zaslona v mirujočem stanju skoraj popolno. Manj pa to velja za menije, ki zahtevajo malce navajanja, predvsem radijske naprave. 

Mazda CX-5 Če bi vedela ... Avto Mazda CX-5 presenetila in šokirala

V primerjavi s premium konkurenco je bolj prisoten piš vetra, ki je najbolj izrazit pri vožnji po avtocesti pri hitrostih nad 130 km/h. 
Večini bo CX-3 odličen sopotnik, prvo za dve osebi – par, kasneje pa tudi ko bo ta dobil (prvi) naraščaj. Družinska uporaben CX-3 sicer je, vendar le ob enem otroku, ko 350-litrski osnovni prtljažnik še zmore zadostiti potrebam, ko (prvi) otrok malce odraste ali pride ša kakšen pa bo par primoran v salon po večje vozilo.  

Mazda CX-3 | Avtor: Žurnal24 Žurnal24
Mazda CX-3 | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Poleg zmogljivega podvozja in krmilnega mehanizma, ki daje vozniku dovolj informacij o dogajanju pod kolesi, pa se je na tokratnem testu izkazala tudi dizelska pogonska opcija. Ta se, kljub nič kaj pretresljivi moči in navoru na papirju, v praksi izkaže za povsem dovolj zmogljivega, (med)pospeški pa so glede na suv zasnovo že, kar impresivni. Podvozje tako daje občutek, da bi preneslo še občutno več moči, v to sliko pa lepo sovpada hiter in natančen šest stopenjski ročni menjalnik z značilno kratko prestavno ročico. Presenetila nas je tudi poraba plinskega olja, ki se je na testu zaustavila pri dobrih petih litrih, pa nismo vozili po polžje. Končno povprečje pa tudi s 5,6 litra ni prav nič od muh. 

Mazda CX-3 | Avtor: Žurnal24 Žurnal24
Mazda CX-3 | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Mazda6 Šestica Avto Mazda6 med serijsko opremo dodala zrelo eleganco

Cenovno tako opremljen in gnan suv, četudi v B-segmentu, ne more biti poceni, ne nazadnje pa gre še za Mazdo, ki prav tako imajo svojo ceno (in drži vrednost). Na spletu boste težko našli rabljeno CX-3 za bistveno bolj ugodno ceno kot stane nova s popustom.
Tako se osnovna cena malce nad 22 tisočaki ne zdi pretirana z dodatki pa tudi 23 tisoč za tako prikupen in celostno kakovosten avto ni veliko oz. preveč. Je pa res, da upoštevajoč popuste, CX-3 ne glede na to, kakšnega boste zapeljali v garažo, še vedno ne bo (med) najcenejši(mi).

Podatki o vozilu: (Mazda CX-3 CD105 revolution)
Motor: 1.499 cm3, štirivaljni turbodizelski 
Moč: 78 kW (105 KM) pri 4.000 vrt/min. 
Navor: 270 Nm med 1.600 in 2.500 vrt./min. 
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.275 × 1.765 × 1.535, medosna razdalja 2.570
Prtljažnik (v litrih): 350 
Poraba na testu: 5,6 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 105 g/km 
Zmogljivosti: 177 km/h,10,1 sekunde od 0 do 100 km/h 
Cena v evrih: od 22.090 (osnovna)/ 23.040 evrov (testni)

Konkurenti: VW T-roc, seat arona, honda HR-V. 

PLUSI: Izgled, materiali in oprema, motor in menjalnik, poraba

MINUSI: še vedno brez naslonjala za roke, piš vetra v notranjosti, preglednost nazaj.

Mazda CX-3 | Avtor: Žurnal24 Žurnal24
Mazda CX-3 | Avtor: Žurnal24 Žurnal24
Mazda CX-3 | Avtor: Žurnal24 Žurnal24
Mazda CX-3 | Avtor: Žurnal24 Žurnal24
Mazda CX-3 | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Komentarjev 2
  • milan63 10:14 26.avgust 2018.

    to kar ti praviš je zame minus dizl za kratke razdalje glede tega pati praviš navadni menjalni pri golfu er ne bo več navadnega menjalnika automatika je zame zakon

  • Avatar praufo
    praufo 08:03 26.avgust 2018.

    še dobr da ma ročni menjalnik, to šteje pri slovencu, no pa da je dizel, vse ostalo je nepomembno