Avto > Testi
8741 ogledov

Modri rolls-royce je ustavil življenje v Portorožu

Rolls-royce dawn
1/43
Saša Despot
Žurnalu24 je v roke zašel ključ rolls-royce dawna. Z njim smo ustavili življenje v Portorožu.

V času, ko se nam zdijo avti tako podobni drug drugemu, tako vsakdanje predvidljivi v komolčkanju, kateri ima več gedžetov, več "konjev", več naravovarstvene note, katerih je nenazadnje več na cesti, je rolls-royce videti kot iz nekega drugega sveta. Prav fascinantno ga je ugledati na periferiji izven finančnih prestolnic, med katere slovenska mesta z okoliškimi cestami gotovo ne spadajo.

Pravi privilegij pa je, ko te pri Rolls-Roycu osebno povabijo, da zjutraj pohiti v Portorož, kjer te čaka ključ njihovega modela rolls-royce dawn, velikega štirisedežnega kabrioleta. Vrni jim ga enkrat do večera, vse ostalo vmes temelji na džentelmenskem zaupanju.

1/43
Saša Despot

Tam je stal pred menoj, v nebeško modri in svilnato mehki barvi, s skulpturo leteče gospe nad značilnimi navpičnimi letvicami vstopišč zraka in z ročno potegnjeno srebrno bočno črto mimo neskončno dolgega motornega pokrova, prek “samomorilskih” vrat in močnih bokov do nežno spuščenega gosposkega zadka. Seveda z vsemi emblemi RR na velikanskih 21-palčnih platiščih vedno postavljenimi pokončno, tudi med vožnjo. Tam je bil ne zato, da bi ga vozil, temveč zato, da bi ga doživel.

Rolls-royce dawn | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Namenjen za posebej dragocene trenutke

Dawn je eden izmed trenutno štirih znamkinih modelov in najmlajši, če izvzamemo komaj pred dobrim mesecem predstavljenega novega phantoma. Z dawnom želijo pri Rolls-Roycu nagovoriti mlajšo klientelo in seveda ljubitelje odprte strehe. Marsikdaj mu je namenjen status drugega rollsa pri hiši oziroma “dopustniškega” rollsa, pa naj se sliši pri avtu, zlahka vrednem pol milijona evrov in več, to še tako bogokletno. A logika je jasna - če sta limuzini, kraljevski phantom ali malo manjši ghost namenjena prevozu “na delo” s poklicnim šoferjem za volanom nekje v Londonu, Frankfurtu, Moskvi ali New Yorku, potem je dawn parkiran v garaži rezidence na Azurni obali, Floridi, Črnem morju ali Majorki.

Zato, da lahko v njem vsi na krovu doživijo drget mravljincev ob sončnem vzhodu, da dopoldan preživijo med tihim križarjenjem po markantnih obalnih cestah, da po kosilu v restavraciji z vsaj kakšno Michelinovo zvezdico povsem brez naprezanja zavijejo še na galo prireditev in se zvečer z razpeto streho v tišini, ki je lahko skorajda na ravni knjižnice, vrnejo v domačo rezidenco. Ne, dawn ni avto za športne užitke, prav nasprotno. Njegovi lastniki imajo za potešitev tovrstnih želja v garaži gotovo še kakšen drug avto kakšne druge znamke.

16 dni in en četrt

Dawn je “motorno vozilo”, v katerem bi zlahka zapravil ves dan samo za odkrivanje številnih detajlov, rešitev in posebnosti, zaradi katerih je tako drugačen. 400 ur so vložili vanj v velikanski delavnici v britanskem Goodwoodu mojstri, ki so ga ročno in v skladu z željami stranke sestavljali košček za koščkom. 400 ur za vsak avto! Za primerjavo, twingota v Revozu bruhnejo s tekočega traku že po približno osmih urah. V rollsu se vidi, kam je šel ves vloženi čas - v perfekcionistično, a še vedno s človeškimi rokami sestavljeno podvozje in pogon vključno z dvanajstvaljnim srcem. V fantastično prelivanje raznovrstnih materijalov, skupaj z do zadnjega šiva dodelanim oblazinjenjem in oblogami.

V nanos posebne barve, med katero lahko po želji stranke vmešajo zdrobljene diamante, in tudi že omenjeno bočno srebrno linijo. Zanjo je zadolžen le en mojster, ki jo od začetka do konca potegne s čopičem ob pomoči natančnega očesa in mirne roke ter brez vsakega drugega pripomočka. Za vsak avto si samo on vzame po tri ure. Bojda je mojster tako dragocen za znamko, da ga sploh ne spustijo na samostojni dopust.

Rolls-royce dawn | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Zgolj ena izmed številnih pik na i so tla v avtomobilu. Tam kjer v vašem cliotu, golfu, audiju ali BMW-ju najdete tepih za noge (morda celo gumijastega), vas v rollsu pričaka kožuh ovce. Posebej vzgojene, da je njena dlaka za časa življenja postala čim gostejša. Da vas bo volna med križarjenjem grela v stopala ali pa hladila, saj gre vendar za prvovrsten naravni izolacijski material. Pritisk na gumb, ki se ob odprtih vratih razkrije v robu karoserije, pa ima za posledico pojav ročaja velikega dežnika. Rollsi brezkompromisno služijo vse do hišnega praga ali portala stolpnice.

Kakšna nora tišina!

Dawn je v osnovi kabriolet in to za potnike eden najprostornejših pod soncem. Eno osnovnih počel pri snovanju 5,3 metra dolgega avta je namreč bilo, da morata tudi zadnja potnika doživeti vso za znamko značilno udobje, zato je prostora za prvima sedežema ogromno. Posebnost je že samo vstopanje “na krov”, ki prek vrat s tečaji, nameščenimi zadaj, bolj spominja na vstop na palubo športnega čolna.

Posebej so se pri dawnu potrudili pri razvoju zložljive strehi, ki jo mehanizem praktično neslišno sestavi in razstavi v 20 sekundah. Zaradi večslojnosti in posebnega načina gladke obdelave je dawn z zaprto streho med vožnjo celo tišji od wraitha, kupejevskega brata s trdo streho!

Ne verjamete? Naredil sem test, pri 130 km/h sem med vožnjo izmeril hrupnost v notranjosti - 64 decibelov! To je na ravni običajnega pogovora med dvema osebama v mirnem okolju. Ko se boste z vašim avtom peljali po avtocesti s takšno hitrostjo, bo zvok v notranjosti skoraj gotovo presegal 70 decibelov, pri dizlih bo okoli 75 decibelov. Pri tem je treba vedeti, da vsakih 10 dodatnih decibelov pravzaprav pomeni desetkrat močnejši zvok! Pa poskušajte takrat šepetati in se razumeti, če lahko. V dawnu lahko. Z lahkoto.

A cena? 279 tisoč evrov brez davkov. Navigacija je v tej postavki serijsko vključena, ročno izrisana bočna črta še ne. Za stranko, ki bi si želela namestiti slovensko registrsko označbo, pa ga slovenski DDV, DMV in državna mojstrovina, t. i. davek na luksuz, brez vsakršnih dodatnih opcij podražijo na reci in piši 501 tisočak ...

Nastavili so ga že oni in vam celo prihranili prstne odtise

Morda bo koga pogled na razmeroma preprosto zasnovo notranjosti presenetil, a vse je v skladu s filozofijo brezskrbnosti. Čim manj gumbov in nastavitev, čim manj postavljanja voznika pred odločitve, ki kopičijo stres, ne pa ga odpravljajo. Menjalnik nudi vozniku le dve možnosti - naprej in nazaj, vse ostalo dogovarjanje med osmimi prestavami opravi avto sam. Temperature se ne nastavlja stopenjsko po polovičkah stopinje, ampak s preprostimi drsniki - toplo ali hladno. Seveda pa za vsakega potnika in za zgornji in spodnji del telesa posebej.

Rolls-royce dawn celo nima zaslona na dotik! Ker se na njih zgolj kopičijo sledi prstnih odtisov. Zato voznik med različnimi nastavitvami vrhunske, ampak res vrhunske in samodejno prilagodljive audio naprave, navigacije in telefonije krmari le prek vrtljivega gumba, po katerem lahko tudi piše. In prav pri tovrstnih rešitvah dawn še najbolj kaže sorodstvene vezi z materjo oziroma z vozili znamke BMW, saj vmesnik in nastavitve zelo spominjajo na iDrive. Tudi nekaj stikal je pobranih iz BMW-jev, kot so SOS tipka ali tipka za zapiranje prtljažnika.

Prava žalitev za Britance pa bi bila, da bi znamka, ki smo jo vedno povezovali tudi z izdelavo (letalskih) motorjev, uporabila nemški V12 agregat. "Nikakor, to je vse naše lastne izdelave," je našo insinuacijo o BMW-jevem motorju iz modela 760i nemudoma zatrl Frank Tiemann, eden izmed vsega okoli 1.400 zaposlenih pri Rolls Roycu, ki nas je pred predajo ključev vpeljal v svet drugačnega pogleda na izdelavo motoriziranih kočij.

Rolls-royce dawn | Avtor: Saša Despot Saša Despot

"Več moči, več moči!"

Že vžig dvanajstih valjev je nekaj posebnega, saj se po pritisku na gumb najprej zališi rezek zvok zaganjalnika, čemur kake pol sekunde kasneje sledi prehod v nenavadno tih drget izpod pokrova. Nobene drame, nobenega bobnenja, zgolj zavedanje, da je vse pripravljeno na odhod. O tem priča tudi levi, klasično oblikovani merilnik, ki nadomešča motorne vrtljaje in se ob zagonu zavrti do številke 100 odstotkov. Ta vrednost ponazarja 420 kilovatov (563 KM), ki kot kakšna vojska služabnikov čaka na migljaj gospoda za volanom. In tudi ko sem na ravnini ta migljaj storil ter pohodil plin do konca, in ko je skoraj 2,6 tone težek avto sunil močno naprej, je 6,6-litrski biturbo imel na zalogi še vedno po 30, 40 odstotkov "služabnikov"! Po drugi strani je bilo avtu popolnoma vseeno, po kakšni podlagi je peljal, na kakšen tip luknje ali grbine je naletelo eno izmed koles. Vse, kar gostje na krovu dawna čutijo, je narahlo pozibavanje. Leteča preproga. Impresivno. Umetniško. Gosposko. Ultraluksuzno.

Portorož se je ustavil

Ni treba posebej omenjati, da je bil dawn zadnjih nekaj dni glavna atrakcija v Portorožu. Kjerkoli se je pojavil, mimo katerekoli promenade je drsel, se je zdelo, kot da je svet okoli njega otrpnil. Da so se pešci ustavili, da je natakarjem s pladnji v rokah zastal korak, da so še psi na povodcu začudeno gledali, kaj je zadelo njihove gospodarje. Voznik glasnega maserati ghiblija je zavrl in strmel. Številni so mrzlično brskali po žepih za mobilnikom.

Mimo je peljal rolls-royce dawn. In takšnega sončnega vzhoda človek zlepa ne podoživi.

andrej.leban@zurnal24.si

Rolls-royce dawn | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Rolls-royce dawn | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Rolls-royce dawn | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Rolls-royce dawn | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Rolls-royce dawn | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Komentarjev 3
  • Pepe007 08:38 18.oktober 2017.

    Pogrešam podatek, če pade pod Žlenderja (torej 50 gramov C02).