Mini je pred kratkim predstavil posebno različico mini seven, ki je zasnovan na cooperju, posebna različica, ki daje poudarek atraktivnejšemu retro videzu pa je na voljo tako za trivratne model cooper, cooper D in cooper S. Slednjega smo preizkusili tudi mi.
Mini je že sam po sebi posebnež, v različici seven pa je posebnež svoje vrste posebnež. To je vidno že na prvi pogled. Pri Miniju so mu namenili edinstveno modro barvno kombinacijo s srebrno streho s strešnim oknom in srebrnimi vzvratnimi ogledali, črtami po karoseriji, ter mu dodali še aerodinamične elemente, kot je zajeten strešni spojler. Napis 7 najdemo še na karoseriji, pragovih ... Mini cooper S je že tako ali tako igračka za velike, mini seven pa je zaradi retro dodatkov še bolj poseben in izstopajoč. Tudi zaradi unikatnih 17-palčnih platišč, ki jih je možno nadgraditi s še palec večjimi. Prav spadal bi pod mojo naslednjo novoletno jelko, sem si mislil, ko sem z občutkom vožnje gokarda pod zadnjico in prsti, ki so tesno objemali volanski obroč in pritiskali na velike obvolanske ročice s katerimi menjamo prestave samodejnega menjalnika, švigal med ovinki proti izviru Kamniške Bistrice.
Drag nasmešek na obrazu
Znotraj so me razvajali usnjeni sedeži (ogrevani) z zdaj že znamenitimi in dobro vidnimi logotipi angleške zastave, najmanj 6,5-palčni zaslon s satelitsko navigacijo, takoj sem oapzil športen volan s podpisom JCW, ki sicer pripada najbolj zmogljivemu miniju. Vse je narejeno z občutkom za lepoto, na eno strani deluje zelo retro, na drugi pa moderno, tako kot vsi miniji. Vse je bilo vredu dokler ... Nisem začel seštevati in odštevati, ceno namreč. Že klasični mini ni poceni, paket mini seven chill pa vrednotijo na skoraj 4.000 tisočake, seveda bi imel tudi panoramsko strešno okno (960 evrov), pa samodejni menjalnik steptronic (1952 evrov), sistem za povezljivost, ki stane skoraj dva tisočaka. S še nekaterimi drugimi dodatki za varnost in udobje je cena iz osnovnih 26.200 evrov poskočila na 43.376 evrov. Veliko, pa čeprav mi je avto prav pri vsaki vožnji prilimal nasmešek na obraz, ki se ni izbrisal niti potem, ko sem končal z vijuganjem.
Za očete in hčerke
Zasluga gre tudi že večkrat preizkušenemu dvolitrskemu bencinskemu twin-turbu, ki je fantastično hiter stroj, vso moč voznik s potiskom v zadnjico začudi v nekaj sekundah, zaradi enega najbolj natančnih krmilnih mehanizmov, togega vzmetenja in nizkega težišča, pa kot na gokard stezi skačemo iz ovinka v ovinek, pospeševanje iz ovinka pa je naravnost fantastično, pojemki ob zaviranju pa siloviti. Poraba goriva pri več kot 43 tisoč evrih ni prvotnega pomena, lahko pa računate, da boste porabili med osmimi in devetimi litri bencina, pa tudi več, če se boste zapodili na kakšno gorko cesto.
In, čeprav imam dva majhna otroka in je mini seven le trivratni ter kot tak manj prijeten tudi za prevoz otrok in vstavljanje otroških avtomobilskih sedežev, me to ni motilo. Še posebej, ker miniji vedno narišejo nasmeh na obraz tudi štiriletni hčerki, ki pravi: "Oči, spet imamo minija"! Za sobotni izlet pa je dovolj velik tudi 211-litrski prtljažnik.
Podatki o vozilu: (Mini cooper S seven)
Motor: 1.998 cm3, turbo bencinski, štirivaljni
Moč: 141 kW (192 KM) pri 5.000 - 6.000 vrt/min.
Navor: 280 Nm pri 1.350 - 4.600 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 3.850 × 1.727 × 1.414, medosna razdalja 2.495
Prtljažnik (v litrih): 211-731
Poraba na testu: 8,5 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 136 g/km
Zmogljivosti: 235 km/h, 6,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 17.600/26.200/43.376 (osnovni mini one/testni osnovni/testni z dodatki)
Plusi: Užitek v vožnji, izkušnja, pospeški, lega na cesti, zaviralna moč, izgled;
Minusi: Cena, draga doplačila;