Mazda CX-80 je avto, s katerim znamka pokriva trg večjih suvov oziroma nagovarja vse tiste, ki potrebujejo dodaten prostor za potnike in prtljago. A Japonci niso zgolj stisnili dveh dodatnih sedežev v podaljšan prtljažnik in se začeli hvaliti s povsem novim modelom, temveč so se zadeve lotili precej bolj temeljito. Tako kot smo od Mazde vedno vajeni.
XL različica za evropske ceste
Mazda CX-80 je model, ki so ga razvili z mislijo na Evropo in tukajšnja parkirišča. Na nekaterih drugih pomembnih trgih z bolj ravnimi in širšimi cestami namreč ta segment pokrivajo že z XXL različico CX-90. Model CX-80 pa je ostal pod 'Jadrolinija' mejo petih metrov dolžine, čeprav dobesedno le za mišjo dlako.
Mazdo CX-80 smo imeli že priložnost podrobneje spoznati na mednarodni predstavitvi, a zdaj je čas za najpomembnejši test - nagovarjanje slovenskih kupcev, ki potrebujejo ali razmišljajo o podobno velikem vozilu.
Ni skrivnost, da imajo pri znamki v mislih tudi takšne konkurente, kot so sedemsedežne različice BMW X5 ali mercedes-benz GLE, od katerih pa je lahko japonka tudi za tretjino cenejša. Cenovno bližje pa je na primer nekoliko krajši korejski dvojec hyundai santa fe in kia sorento. Trg v Sloveniji še posebej med fizičnimi kupci ni velik, vseeno želijo pri uvozniku prepričati kakih 40 kupcev letno.
Na zunaj je CX-80 zelo podoben petsedežnemu bratu CX-60, s čimer ni čisto nič narobe oziroma je kvečjemu pohvala - odločen in hkrati elegantno gladek videz s subtilnimi detajli, ki jih dodatno v bolj športno ali bolj luksuzno smer usmerjajo različice homura in takumi. Odet je lahko v devet različnih barv, dve med njimi sta povsem novi.
Najbolj je za CX-80 pomemben zadnji del. Od manjšega CX-80 je avto daljši za 25 centimetrov na 4,99 metra, enako podaljšana je tudi medosna razdalja, ki zdaj meri razkošnih 3,12 metra. Prav pogled na medosje zares pade v oči in deluje kot kakšna podaljšana različica nemških limuzin.
Če kdo še vedno ne bo razločeval modela CX-80 od CX-60, mu je lahko v pomoč dejstvo, da so pri večjemu modelu izpušne cevi elegantno skrite pod odbijače.
Udobno tudi tam zadaj, luksuzno v sredini
V tako pridobljen prostor so pri Mazdi šli z dvema vzporednima opcijama. Klasična je postavitev sedmih sedežev z vzdolžno pomično srednjo vrsto. Zadnja sedeža želita biti več kot le zasilna 'otroška' rešitev, saj omogočata dovolj prostora za noge in torzo tudi srednjeraslim.
Občutek utesnjenosti, ki je običajna za tretjo vrsto v suvih, so dodatno zmanjšali z velikimi stekli med C in D stebričkom, niso pozabili na senčnike, USB vtiče in prostor za pijačo. Pri znamki glede na primerjavo s konkurenco trdijo, da je tretja klop sploh najbolj prostorna med vsemi.
Med neuporabo je mogoče sedeža seveda zložiti v ravno dno prtljažnika in s tem izkoristiti 687 litrov, ki postanejo na razpolago. Pri vseh sedmih sedežev ostane za 250 litrov prostora, pri zložitvi vseh naslonjal pa prostor za velike predmete naraste na konkretnih 1.971 litrov.
Posebna, bolj luksuzna pa je različica postavitve s šestimi sedeži, s katero nagovarjanje iz družinske uporabe seže tudi globoko v poslovni ali taxi svet. Takrat sta v drugi vrsti le dva 'kapitanska' posamična sedeža z vsem potrebnim udobjem, tudi gretjem, hlajenjem in spreminjanjem naklona. Takšna postavitev stane dodatnih 1.500 evrov. Med oba sedeža je mogoče dodati še posebno konzolo za shranjevanje pijače in drobnih predmetov, ki lahko služi tudi kot stojalo za prenosnik.
Pomembno je izpostaviti, da so zaradi dolgega medosja in večjih vrat omogočili lažje vstopanje v tretjo vrsto sedežev, še dodatno so ga poenostavili z gumbom, ki odmakne sedeže v drugi vrsti.
Digitalizacija z roko v roki s klasiko
Notranje udobje je na zelo visokem nivoju, tako vidno kot čutno. Smisel za detajle in kakovostne materiale je še posebej pri takumi in homura različicah zelo visoko. Sama mazda CX-80 glede prednjega dela potniške kabine ni sicer prinesla ničesar bistveno novega glede na tisto, kar ima že CX-60.
Glede digitalizacije pri Mazdi ubirajo nekoliko samosvojo pot, po kateri uporabnikov nočejo prek mere zasičiti z zasloni in dotikanjem po steklu. Zato vztrajajo pri številnih klasičnih gumbih in vzvodih visoke kakovosti.
Voznik ima pred seboj 12,3-palčno digitalno instrumentno ploščo, pri boljši opremi tudi barvni HUD, ki ju dopolnjuje 12,3-palčni osrednji infozabavni zaslon na dotik.
V ozadju je že znana generacija Mazdinega vmesnika. Podpira protokola Apple CarPlay in Android Auto, na voljo pa je tudi glasovno upravljanje Alexa. Kamera lahko avto prikazuje v 360-stopinjskem pogledu in z uporabnimi usmerjevalnimi črtami tudi pri manevriranju naprej. Za premijski zvok so poskrbeli pri Bose.
Asistenčni sistemi so v največji meri preneseni iz manjšega modela, vseeno so dodali še nekaj izboljšav, na primer zmogljivejšo kamero za ohranjanje voznega pasu.
Tehnični biser pod pokrovom, alternativa priključnega hibrida
Glede pogona in podvozja se CX-80 prav tako tesno navezuje na manjšega sorodnika. Glavno besedo pri kupcih bo po pričakovanjih imel vrstni šestvaljni dizel, ki je v tehničnem smislu zelo poseben skupek kovine. Za razliko od CX-60 pa je nekako logično tu na razpolago samo njegova močnejša različica, ki iz prostornine 3,3-litra iztisne 187 kW (254 KM) in 550 Nm navora. Ob tem za suho maso avta 2.136 kilogramov obljublja porabo 5,7-litra na 100 kilometrov. V pomoč mu je sistem blagega hibrida.
Druga opcija na ceniku je priključni hibrid, ki združuje 2,5-litrski štirivaljni bencinski motor, elektromotor in baterijo s kapaciteto 17,8 kWh. Skupna sistemska moč je 240 kW (327 KM), zgolj električni doseg je v teoriji oziroma po WLTP do 60 kilometrov. Na 100 kilometrov poti naj bi bilo tako dovolj že 1,6 litra bencina.
Ne glede na različico je pogon vedno štirikolesni, menjalnik pa osemstopenjski. Pri Mazdi so za CX-80 nekoliko prilagodili krmiljenje in blaženje, ki sta bili pri CX-60 deležni kritik. Ohranili so tudi razmeroma zelo dober rajdni krog, ni pa niti pri CX-80 opcije zračnega vzmetenja. Avto lahko za seboj vleče prikolico mase do zelo konkretnih 2.500 kilogramov, v pomoč sta kamera za pripenjanje in poseben program vožnje z vleko.
Cene se začnejo pri 57.990 evrih za PHEV različico exclusive-line z že zelo pestro serijsko opremo. Bolj športni izgled s črno notranjostjo in nappa usnjem zagotavlja oprema homura in njena še bogatejša različica plus, v bolj luksuzno smer dizajna in notranjega udobja pa kupce lahko zapeljeta v belino odeti takumi in takumi plus verzija.
Zanimivo je, da se cenik za CX-80 zaključi, še preden doseže 70 tisoč evrov, pa čeprav takrat avti že kar pokajo od raznih naprednih pomagal in premijskih lastnosti. Do konca leta na cene velja še dodaten popust dveh tisočakov.