Sedel sem v miati, ravno sem zavil z avtoceste (saj vem, to ni avto za dolgočasne ravnine), ko je nasproti pripeljala še ena mazda MX-5 z odprto streho, le da je bila dve generaciji starejša. Za volanom pa dekle, ki me je opazilo še veliko prej, saj je že na daleč pričela pozdravljati z lučmi in mahati prek zgornjega roba vetrobranskega stekla. Srečanje z neznanko je trajalo le nekaj delčkov sekunde, a vseeno pustilo topel občutek. Da sedim v Avtu.
Tako kot tisti, ki je šel mimo mene, kot ta, v katerem sem sedel, sta v svetu avtomobilizma nekaj posebnega. Minimalizem oblike in udobja se pri mazdi MX-5 na najbolj všečen način že skoraj 30 let pretaka s prvinskim užitkom v vožnji. Sedenje tik nad tlemi in le malo pred zadnjimi kolesi, dolg motorni pokrov, volan pokončno pred seboj, kratka in gladka ročica menjalnika, ki prav kliče po "nasilju" nad njo … A vse skupaj bi bilo bolj malo vredno oziroma tako podobno drugim kabrioletom, če ne bi bilo še izvrstnega in kratkega podvozja, ki voljno sledi še tako majhnemu zasuku volana in zna prepoznati ter dopustiti šaljivo naravo njenega jezdeca, ko želi ta v ovinku vsaj za delček sekunde začutiti nadzorovano bočno drsenje v ledjih.
Mali roadster je težko edini uporabnikov avto, pa četudi je ta brez družine. Prtljažnika je dovolj le v toliko, da vanj človek pred vožnjo odloži kakšno torbo, medtem ko bo že zaloga živil iz trgovine morala najti prostor na sovoznikovem mestu. Padanje in kobacanje iz nizkega sedeža zahteva gibčno postavo, sicer hitro sledi "heksenšus." Niti si ne predstavljam, da bi vsakodnevno dan z njim drdral po avtocesti več deset kilometrov daleč, saj zvočna zatesnitev mehke strehe ne zagotavlja ravno jutranje spokojnosti ali popoldanskega počitka. Tudi sosed močnejše postave bi moral ostati izven avta - 165 kilogramov dovoljene skupne dodatne mase se hitro preseže.
Ne, gumb za zagon MX-5 bi pritisnil le nekajkrat na teden, takrat, ko bi nujno potreboval polnjenje svojih akumulatorjev, stran od vseh problemov in ljudi. Kot nekakšna alternativa motornega kolesa, torej. Moj alternator bi s polno paro pričel ustvarjati energijo že v prvem ovinku, saj sta vodljivost in majhnost avta navdihujoči. Klasično atmosfersko polnjeni 1,5-litrski motor je odličen "kompanjon" nizke mase (malce prek ene tone), ko je v nizkih vrtljajih dovolj prožen za držanje prometnega tempa, tam nekje pri številki 4 na velikem športnem osrednjem merilniku pa se dokončno razživi in iz avta ustvari švigajočo oso.
MX-5 je pravi avto za spomladansko vreme, ko ne veš, ali želi narava zakuhati prvo vročino ali naslednji trenutek dodatno zaliti zemljo. Kratek poteg vzvoda in gib z roko, pa je streha že pospravljana za sedeži. Tudi v obratni smeri postopek ne traja več kot pet sekund. Japonček je sicer veliko raje brez strehe, če je to le mogoče. Tudi lepši je razgaljen. Takrat sicer malce piha okoli ušes, saj ni takšne zaščite, kot jo nudi dražji RF model s "targo" trdno streho. A nič hudega, vklop toplega gretja in čepica na glavi hitro izničita prehladen občutek odprte strehe.
Odprta streha med poletnimi zastoji ne pride v poštev pri nobenem kabrioletu. V pripeki je tudi v MX-5 zaprta in klima vključena. Mehko pokrivalo je sicer dobro odporno proti slabemu vremenu, zato lahko mala mazda brez težav podaljša sezono globoko v jesen. Le zimskih gum si nekako ne predstavljam na njej. Zima pod Alpami in kabriolet z mehko streho ne gresta skupaj. Še pri MX-5 RF s trdo tovarniško streho komajda.
Isto dekle v istem avtu sem kmalu ponovno srečal na cesti. Takrat mi ni "poblendala," odpeljala je mimo, kot da me sploh ni opazila. Jasno, (na žalost) sem sedel v drugem avtu. Ni pomagalo, da je bil veliko dražji in večji.
Podatki o vozilu (mazda MX-5 G130)
Motor: 1.496 cm3
Moč: 96 kW (131 KM) pri 7.000 vrt/min.
Navor: 150 Nm pri 4.800 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 3.915 × 1.735 × 1.225, medosna razdalja 2.310
Prtljažnik (v litrih): 130
Poraba na testu: 5,7 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 139 g/km
Zmogljivosti: 204 km/h, 8,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 23.990
PLUSI: vožnja, vožnja, vožnja ...
MINUSI: zelo malo prostora.
Google zdaj plačuje mesečno spletno delo na domu od $ 26385 do $ 36271. In sem zaslužil prvi mesec v višini 28593 $ in 34602 $ v zadnjem mesecu. Sem redno univerzitetni študent in to delo opravljam le v mojih… ...prikaži več delih samo za 14 do 16 ur na teden. Vsakdo lahko dobi to delo zdaj, tako da odprete to spletno mesto v brskalniku in nato sledite navodilomm zaa branje. ●●●● ❥❥❥ ❥❥❥❥ www.WebJob8.Com