Na renaultu meganu conquestu boste namreč že lahko prepoznali elemente nove usmeritve Renaulution, a ne, ko gre za obliko. Ta namreč še vedno izhaja iz megana, ki je bil na voljo v predelektrični dobi, torej ne iz njegovega električnega naslednika. Megane conquest torej še nima tiste zasnove, ki je značilna za australa in poznejše modele.
Vendar pa je po drugi strani tudi drugačen od meganov prejšnje generacije, saj gre za kombinacijo kombilimuzine in limuzine. Od limuzine je prevzel limuzinske oblikovne linije, saj je z boka videti kot privzdignjena limuzina, od kombilimuzinskega megana pa način odpiranja prtljažnih vrat. Megane conquest je namreč avtomobil tipa "liftback". Bolj točno bi lahko rekli, da ni kupe-SUV, ampak "liftback-SUV".
In kot takšen je gotovo ena najbolj praktičnih različic katerekoli generacije megana, saj njegov prtljažnik s 480 litri osnovne prostornine in povečljivostjo na 1.263 litrov skoraj ponuja prostornost karavana, velika in daleč v streho segajoča zadnja vrata pa močno olajšajo nalaganje tudi nerodnih predmetov z veliko površino, denimo koles. Le na višino je treba paziti, saj je te na zadnjem delu limuzinsko malo.
Prioriteta elektrike
Razmeroma veliko je tudi udobnega prostora na zadnji klopi, prav tako pa tudi spredaj, kjer megane conquest nekako vzbuja občutek povečanega in "bolj nobel" capturja. Oblike so sicer malce drugačne, bolj zaobljene, zato pa je upravljanje povsem enako kot v vseh avtomobilih, ki imajo enak pogonski sklop in so iz iste generacije.
To sta denimo captur in clio. Armaturna plošča je zato digitalna in pregledana, na sredi kraljuje velik navpični zaslon infozabavnega sistema, pod katerim je vrsta direktih stikal, klimatska naprava se upravlja ločeno, za izbiranje voznih načinov pa skrbi znana "kobrina glava".
In tudi pogonski sklop je enak, torej samopolnilni hibrid s polnim imenom E-tech full hybrid 145, ki ga sestavljata 1,6-litrski atmosferski bencinski štirivaljnik z močjo 72 kilovatov in elektromotor z močjo 36 kilovatov. Zraven pa je še 15 kilovatni pomožni elektromotor, ki izravnava delovanje menjalnika in skrbi za proizvodnjo elektrike. Sistemske moči je 109 kilovatov (oziroma 145 'konjev'), ki pa večinoma ni izkoriščena v celoti.
Pogonski sklop je zasnovan s prioriteto električnega pogona, torej bencinski motor pretežno služi le proizvodnji elektrike, pomaga pa le pri hitrejših pospeških in pri avtocestnih hitrostih, ko popolnoma prevzame pogonsko vlogo, saj je to bolj gospodarno od uporabe električnega pogona. Pri Renaultu pravijo, da bo dobre štiri petine voženj v mestu opravljenih električno in lahko bi jim verjeli.
Si je pa ob zvoku bencinskega motorja dobro zatisniti ušesa, saj njegovo delovanje v ničemer ne ustreza logiki, ki smo je vajeni iz avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem in bencinskimi motorji. Ali pa naviti glasnost avtoradia, da se ga preveč ne sliši. Glede na to, da bencinski motor v prvi meri služi proizvodnji elektrike, je njegovo delovanje namreč lahko močno neusklajeno s tistim, kar tradicinalistični voznik pričakuje.
Soliden paket
Megane conquest je precej težji od capturja in še težji od clia, zato je enako močan pogonski sklop v njem malce bolj obotavljiv, kot pa smo vajeni iz manjših sorodnikov. A kljub temu bi mu težko očitali neodzivnost, pa tudi žejen s povprečno porabo med šestimi in sedmimi litri ni preveč. Morda mu zato ustreza tudi podvozje, ki je sicer povsem odzivno in natančno, a bi mu kljub temu lahko pripisali toliko manj preciznosti, kot je preciznosti manj v pogonskem sklopu. Kar pa ne pomeni nič slabega, saj se nad udobjem in počutjem v meganu conquestu tudi bolj izbirčni ne bodo pritoževali.
Megane conquest je na test pripeljal v športni preobleki E-tech engineered, ki smo jo občudovali že v cliu in capturju. A tako kot v cliu (in jo bo tudi v capturju), jo je ob nedavni prenovi zamenjal športni paket opreme esprit alpine, s katerim si pri Renaultu prizadevajo za poenotenje športno navdahnjene, a ne tudi zares športne opremske linije.
Ali torej renault megane conquest ponuja dovolj, da je zanimiv za sodobnega avtomobilista? Gotovo. Morda bi ga lahko celo rekli, da je klasični neelektrični megane tik pred koncem svojega življenja z njim doživel pozitivni vrhunec oziroma neke vrste labodji spev. A tudi sam po sebi je ne le praktično uporaben, ampak tudi zelo privlačen avtomobil. Nič čudnega torej, da je Renault podoben recept uporabil tudi pri prestižnem novincu z imenom rafale.
Podatki o vozilu (renault megane conquest E-tech engineered 145 hibrid)
Motor: hibridni, štirivaljni, 1.598 ccm + 2 x elektromotor
Največja moč: 108 kW (72 kW + 36 kW (+ 15 kW))
Največji navor: 148 + 205 (+ 50) Nm
Zmogljivosti: 172 km/h, 10,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.568 x 1.820 x 1.576, medosna razdalja 2.720
Prtljažnik (v litrih): 480 – 1.263
Poraba: 4,9-5,2 litra/100 km, izpusti CO2: 107-114 g/km (kombinirani cikel WLTP).
Cena v evrih: 34.870
Kako lahko labodji spev svira grdi racek??? Bolj neuporabnega avta tezko najdes (ok jih mas pri hcerinskem podjetju MB) da o polomiji z materijali,natancnostjo,kvaliteto sploh zgublal nebi besed…..najlepse je pa videt v njemu gumbe, ki jih vgrajujejo v daco sandero… ...prikaži večo pa dusterja…..ja ja kvaliteto treba placat hahahaha
Bencin, elektrika, za vsak slučaj naj hibridom še parni stroj vgradijo, da ne bodo samo dveh motorjev okol vozil.....