BMW se je odločil izdelati avto, ki mu ne bo prinesel pretiranega dobička - še posebej v Sloveniji, kjer je kupna moč manjša, na drugi strani pa so dokazali, da lahko tudi v časih, ko je edino gonilo denar, investirajo v uživaški avto, avto, ki si ga konkurenti ne upajo narediti. Zato le kapo dol!
BMW M240i xDrive Coupé ni niti malo racionalen avto - to je kompakten stroj, bolid, ki se pelje odlično in zna hitro izprazniti posodo z gorivom. Zaradi nadpovprečnih voznih lastnosti, natančne in hitre vožnje skozi ovinke in tudi zvoka nabritega zmogljivega šestvaljnega bencinskega motorja lahko z nasmeškom mimogrede porabiš 100 evrov za gorivo.
Volk in ne ovca
Zanimiva plat kupejevske dvojke je, da ni narejena na platformi za kompaktne modele znamke BMW, torej tudi nima nič skupnega z Minija. Avto temelji na osnovi BMW-jeve serije 3 oziroma 4, še vedno pa gre za netipično karoserijo s kratkim zadnjim delom, zato coupe, a še daljšim sprednjim delom, ki je dodatno okrašen z veliko izboklino, ki ustvarja prostor za robustno 6-valjno srce vozilo. Taka so bila športna vozila v preteklosti – zato le palec gor za dizajn.
Celoto zaokrožajo mišičasti blatniki, nizka kabina (sedi se zelo nizko) in prednji ledvički, ki sta na srečo zadržali vertikalno zasnovo. Vozilo dodatno izstopa na račun črnih kromiranih okrasnih elementov, črnih pragov, črnega difuzorja, ki dodatno krasi par izpušnih cevi. Posebna so tudi vzvratna ogledala, pritrjena samo od spodaj in zgoraj, z odprtino za boljši pretok zraka med hitro vožnjo, in atraktivne zavorne čeljusti. Pika na i je bila posebna vijolična barva, ki vam je lahko všeč ali pa ne - dejstvo je, da je avto na cesti izstopa.
Vse podrejeno vozniškim užitkom
To ni avto, ki bi razvajal z udobjem, kar ne velja za samo vožnjo, ki je lahko udobna tudi za daljše poti. Ko odprete dolga vrata brez okvirjev, se morate usesti res zelo nizko, če izstopate, ko parkirate ob visokem robniku, bo to še težje opravilo. Sprednja sedeža se avtomatsko pomakneta naprej, da potnika na zadnja sedeža vstopata lažje. Umazanije od otroških nog bo precej, saj prostora zadaj ni na pretek. Nasploh je zadaj za masivnimi prednjimi sedeži precej utesnjeno. Vse je podrejeno športni vožnji. Naslonjala z integriranimi naslonjali vas bodo zadržala v ovinkih, a vas nikakor ne omejujejo. Nastavite lahko tudi opore za stegna. Ergonomija je tipično BW-jevska, avto še ni dobil najnovejšega "kokpita", kar pomeni, da ima tudi vrtljiv vmesnik za upravljanje z multimedijo. Prijetno športen je tudi debel volanski obroč iz prijetne pene, visoko kot v pravih športnih vozilih je postavljen sredinski tunel z naslonjalom.
Voznika vse kar je v kabini "objema", vse je podrejeno dinamičnim užitkom, pri BMW pa so vse skupaj nadgradili s športnim dekorjem, na primer znamenitimi M barvami na oblogah vrat, tudi elementi, ki spominjajo na brušen aluminij. Merilniki so seveda zgolj še digitalni, tukaj pozabite na staro šolo, so pa učinkoviti. Na voljo je tudi športni zaslon, ki prikazuje takojšen navor, moč ali preobremenitev.
Zmotijo le malenkosti pri grafičnem prikazu in tudi novi izbirnik menjalnika, ki ima parkirni gumb na zadnji strani "joysticka", kar ni bilo najbolj uporabno. Bolj uporabni so številni predalčki za shranjevanje, bodisi mobilnega telefona, ki se hitro polni brezžično, ključev ali pa odlaganje lončkov oziroma plastenk, ki jih imate vedno pri roki.
Celo prtljažnik ni majhen. 390 litrski prostor je povsem spodobno velik in večji kot pri nekaterih kompaktnih modelih. Zadnja klop se deli v razmerju 40:60, kar še dodatno povečuje uporabnost športnega vozila.
Kot lokomotiva
Serija 2 coupe je na voljo v bolj racionalnih izvedbah s 4-valjnikom 220i (135 kW), 230i (180 kW), celo dizelskim 220d (140 kW), mi pa smo preizkušali 6-valjno različico M240i, ki si je izposodila celotno tehnologijo od večjega M440i. To ni pravi M2, a 275 kilovatov moči in 500 Nm navora je dovolj, da bo sopotnikom hitro postalo slabo. Enota s kompresorjem je zmožna moč med kolesi porazdeliti v hipu, ne glede na to, kako hitro peljete. Zdi se, da je moči vedno dovolj in je nikoli ne zmanjka. Pospešek od mirovanja do stotice je le 4,3 sekunde, to je hitreje kot v starem BMW M2!
Največ se dogaja v športnem načinu, ko je tudi zvočna kulisa najboljša. Zvok potuje v kabino iz izpuha in ne iz zvočnikov, kot je danes v modi. Zasluge za bliskovite pospeške ima tudi osemstopenjski samodejni menjalnik, ki je izjemno hiter pri prestavljanju, vse se dogaja brez cukanja, hkrati pa prestavlja tako gladko, da je ves čas udoben.
Zaradi natančnega volana in zmogljivega podvozja ter porazdelitve navora na vsa štiri kolesa je počutje za volanom ves čas zelo samozavestno. Vožnja je lahko zelo zabavna, a se avto obnaša kot lokomotiva na tirnicah. Vse je pod nadzorom elektronike. M240i je lahko udoben in stabilen. Udarci ob luknje niso moteči, prav tako ne prekomeren hrup. V načinu »comfort« prilagodljivi blažilniki celo razvajajo in "umirijo" šestvaljnik.
Vožnja s tem vozilom ne bo poceni. Ne pomaga niti 48-voltna blaga hibridna podpora. V mestu je požrešen. 12-14 litrov na 100 kilometrov ne bo nič nenavadnega, tudi na avtocesti računajte na 11 litrov, bolje pa je v mešanem ciklu, ko smo porabo bencina končno spustilo pod mejo 10 litrov na 100 kilometrov.
Za športni kupe je treba odšteti dobrih 56 tisočakov, z vsemi dodatki, ki jih je imel testni avtomobil pa še 16 tisočakov več.
Vsekakor cenovno biljse razmerje kot pri teh stromarjih....pa se vecji uzitek nudi. Kapo dol bmw
pejd k rimcu. za nasmešek. tistih 100 eurov ki ti jih podari BMW pa nakaži meni. joj kakšne nemunosti zganjate novinarji. in zvok je važen. ojoj, ko bi vsaj kdo omenil kakšnega paganinija, ne pa en te isti krakord (… ...prikaži več ne akord ). kdo le to lahk prenaša ? no kdo ? res ne vem zakaj vozniki F1 in relija imajo slušalke v ušesih in čelade . za to da bolje slišij grgotanje iz auspuhov. res je užitek bit nekje na miru sredi pokljuke ravno pri pogledu na lepega ajdovčka, ko ti takle ropot pokvari dan.