Avto > Testi
1782 ogledov

Idealen avto za volilno kampanjo (in še kaj)

Renault trafic spaceclass
1/12
Boštjan Paušer
Velika in udobna mobilna pisarna na štirih kolesih.

Težko bi si zamislil idealnejšo vozilo za politike v iskanju poti do zmage. Ali pa za podjetno ekipo, ki mora učinkovito izkoristiti vsako nekoliko daljšo pot pred pomembnimi sestanki. Da ne ugibam, kakšno igralnico lahko takle prevoz ponudi otrokom na poti.

Trafic spaceclass je kombi, s katerim Renault grize kolač, v preteklosti namenjen le luksuzno opremljenim VW multivanu ali mercedes vito/V-razredu. Gre za najbolje opremljeno in najbolj potnikom prilagojeno izvedenko passengerja, zato je zanje nabiranje kilometrov v njem zelo poenostavljeno. Verjetno nisem edini, ki v nakupu takšnega avta vidi tudi alternativo suvom, saj se na izumirajoče klasične enoprostorce ne gre več zanašati.

Spaceclass na zunaj nakazuje, da nudi prevoz višjega statusa. Močno zatemnjena zadnja stekla, izstopajoča 17-palčna platišča, dodani svetleči dodatki … Glavni korak naprej občutijo v spaceclasu potniki, ki vstopajo skozi drsna vrata. Že prvi stik pusti dober vtis, saj je celotna kabina prekrita z ličnimi oblogami. Od želje kupca je odvisno, koliko bo sedežev in kakšni bodo.

Največ prilagoditev omogoča kombinacija, ko sta v drugi vrsti dva ločena sedeža, saj ju je mogoče sukati za 180 stopinj, s potegom ene ročice. Na ta način je mogoče enostavno vzpostaviti konferenčno vzdušje med petimi potniki. Vsi imajo povsem dovolj prostora v ramenih in kolenih, še posebej, ko je govora o podaljšani L2 izpeljanki. Sedeži so lahko tudi povsem usnjeni, seveda so vzdolžno pomični po saneh. Bi pa pričakoval, da bo takšno početje nekoliko lažje oziroma vzvodi za premike prijaznejši.

Renault trafic spaceclass | Avtor: Boštjan Paušer Boštjan Paušer
Renault trafic spaceclass | Avtor: Boštjan Paušer Boštjan Paušer

Da spaceclass lahko postane pravcata mobilna pisarna, je zaslužna opcijska mizica na vmesnih saneh, ki se hitropotezno razpre iz spravljenega položaja modula med sedeži. Tudi za kartanje pride zelo prav. Da imajo prenosniki in telefoni vedno dovolj energije, omogočata vgrajena 230-voltna vtičnica in USB polnilec na stranici, blizu je še klasični "cigaretni" priključek. Niso pozabili na mrežice, ki držijo naprave pri miru, ali prostor za liste in mape, na stropu pa sveti množica LED diod. Zmotilo me je le, da mora biti avto, če želimo vse to na polno izkoriščati, v gibanju, saj avto po izklopu stikala za motor prej ali slej povsem ugasne tudi vse električne povezave, vključno z razsvetljavo. Rešitev je le, da je avto ves čas pod kontaktom.

Kaj pa voznik?

Ni mu slabo. Delovno okolje nudi največ, kar je mogoče dobiti pri traficu - usnjeni sedeži s počivalnikom za roko, avtomatska klima, lepša armatura plošča, vzvratna kamera, tempomat … R-link na sedempalčnem zaslonu omogoča raznovrstno povezljivost in informiranost. Serijsko je vgrajen tudi program za spolzko podlago. Resnejša kritika pa leti na učinkovitost prezračevanja zadnjega dela kabine, saj se zdi, kot da je zmogljivost klimatske naprave preveč prilagojena tovornemu furgonu.

Kombi in prtljažnik? Seveda je ogromen tudi, ko so v avtu vse tri vrste sedežev. Po zaslugi trdne police je mogoče marsikaj lažjega spraviti tudi v zgornje nadstropje. Bi pa prav prišla rešitev, ki jo poznajo pri konkurenci v obliki ločenega odpiranja zadnjega stekla. Ali pa kakšna kljukica, na kateri bi obesili obešalnik s poslovno obleko ali torbo.

Renault trafic spaceclass | Avtor: Boštjan Paušer Boštjan Paušer

Ena od dobrih lastnosti spaceclassa je, da ga je mogoče še nadgraditi z različnimi paketi. Paket signature tako med drugim že vključuje usnje in mizico, medtem ko paket escapade iz avta naredi pravcatega vandrovca, saj je tretja vrsta narejena tako, da se preklopi v ležišče za dve odrasli osebi.

Trafic med vožnjo morda ni najbolj dinamičen kombi, kljub večjim zunanjim meram pa je avto tudi na ozkih prostorih dovolj enostavno obvladovati. 1,6-litrski biturbo motor na polno zadiha le, če ga ne omejuje eko program. Omogoča poskočno vožnjo, primanjkljaj kubičnih centimetrov in predvsem navora pa je občuten v klancih. Razliko za 107-kilovatno različico je zato zelo smiselno doplačati.

Ena boljših lastnosti spaceclassa se mi zdi cena, saj je mogoče za okoli 30 tisočakov dobiti dobesedno velik kos avta, ki lahko potnikom ponudi ogromno različnih možnosti uporabe. Testnik v daljši medosni razdalji, s paketom Signature, precej druge dodatne opreme in najmočnejšim motorjem pa po ceniku z DDV stane še vedno zmernih 36 tisočakov. Prva modra (in ekonomična) odločitev strankarskih veljakov, če si želijo zmage na volitvah.

Podatki o vozilu (renault trafic passenger grand spaceclass dCi 145 twin turbo)

Motor: 1.589 cm3, turbo, dizel, štirivaljnik
Moč: 107 kW (145 KM) pri 3.500 vrt/min.
Navor: 340 Nm pri 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 5.399 × 1.956 × 1.971, medosna razdalja 3.498 
Prtljažnik (v litrih): 1000 - 2.100 
Poraba na testu: 8,8 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 152 g/km
Zmogljivosti: 177 km/h, 11,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 33.590
Konkurenti: citroën spacetourer, peugeot traveller, opel vivaro, volkswagen multivan, mercedes V ...

PLUSI: prostornost, udobje za potnike 2. in 3. vrste, cena.

MINUSI: motorju manjka navora, zadnja vrata ne poznajo odpiranja stekla.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.