Prodaja tovrstnih vozil je sicer cvetela, preden smo v Sloveniji udomačili izraz "tajkun" in pričeli govoriti o bančnih luknjah. Do danes pa so večino prodajne pobude prevzeli za razred ali celo dva manjši “terenci”. Vseeno pa ima danes veliki suv na cesti še vedno zelo pomemben status, saj je med drugim eden najvidnejših ambasadorjev določene znamke.
Hyundai je v Evropi pred leti to vlogo že namenil modelu ix55. Izrisali so impozanten, a ne preveč skladno oblikovan štirikolesnik, ga napolnili z vrhano mero udobja, določili zmerno ceno, ga postavili na cesto in pričakovali trume kupcev. Teh pa ni bilo.
Pri grand santa feju je strategija drugačna in čeprav glede na čase še vedno ni pričakovati gneče v salonih, pa lahko lastnik vsaj precej lažje utemelji nakup. Najprej je tu navezovanje na prepoznavno ime manjšega, a izredno uspešnega santa feja, na katerega se hvalevredno tudi oblikovno zelo navezuje, a z dobrodošlimi razlikami. Korejci so svojemu največjemu avtu v naših logih znova namenili tudi veliko udobja ter zmogljivo motorizacijo. Pozabili pa niso niti na uporabnost. Je vse to sedaj res dovolj?
Ima 230-voltno vtičnico, jaz bi raje radarski tempomat
V celoti je zunanjščina grand santa feja zelo všečno obdelana, hkrati izraža moč, a ne pretirava z agresivnostjo. Podaljšek 22,5 centimetra v primerjavi z običajnim santa fejem dobro zakriva. Znotraj je vsaj sprva nekaj več pomislekov, saj izbor nekaterih materialov in predvsem ukrojenost armaturne plošče ni na ravni vozil, ki stanejo 50.000 evrov in več, še posebej, ker je ogromno podobnosti celo z najmanjšimi Hyundaijevimi modeli. A s kilometri ta zamera postaja vse manjša, saj je sicer ergonomija dobra, upravljanje različnih pomagal enostavno.
Nominalno je serijskega udobja še posebej v dražji od obeh oprem na ceniku veliko - elektrificirani in udobni sedeži, sedempalčni zaslon na dotik, pametni ključ, električna prtljažna vrata, ogrevanje sedežev druge vrste, strešno okno, aktivni parkirrni asistent, 230-voltna vtičnica …
Terenec, doma na avtocesti
Veliki “santa” ima raje kot ovinke ravnine. Na avtocesti se počuti najbolj domače, ko pride pri blaženju neravnin še posebej do izraza njegovo podaljšano medosje. Mehkobno nastavljeno podvozje, dve toni mase in velika postava morajo več truda izkazati v ovinkih, kjer je veliko nagibanja, a ceste se avto kar dobro drži. Za vsak primer je sicer opremljen tudi s sistemom za vožnjo po klancu navzdol, vendar pa vožnja izven asfalta ni med prednostnimi nalogami, še posebej zaradi previsov in razdalje med kolesi. Avto je kar okreten, rajdni krog je več kot solidnih 11,2 metra, kamera pomaga pri vzvratnih manevrih, lahko pa tudi aktivni parkirni asistent.
Motor:2.199 ccm, 145 kW (197 KM), 436 Nm pri 1.800 vrt./min
Poraba na testu:8,8 l/100 km, 199 g CO2/km
Zmogljivosti:200 km/h, 10,3 sek 0-100 km/h
Cena:53.690 €
AvtoTest
Videz, serijska opremljenost, enostavnost uporabe.
Malo razredu primerne tehnike.
Notranja prostornost je med največjimi aduti avtomobila. Druga klop ponuja veliko prostora tudi velikim postavam, sedeži so prilagodljivi. S podiranjem stranskih naslonjal je mogoče dostopati še do tretje vrste, kjer je prostor sicer bolj omejen, a lahko nekaj časa tam potrpita tudi dva dodatna potnika. Zadnja sedeža se pospravita v ravno dno, takrat je prtljažnik velik 634 litrov. Ko zložimo še naslonjala druge vrste, je prostora konkretnih 1,84 kubičnega metra.
Če se pri drugih znamkah kupec praska po glavi, kateri motor bi izbral med množico izbire, pri grand santa feju teh skrbi nima. Na voljo je le 2,2 CRDi z avtomatskim menjalnikom. 145 kW ni ogromno, a je za mirnejši tip voznikov, ki jim prvenstveno pripisujem nakup grand santa feja, primerno. Avto pospešuje v dvomestnem tempu, poraba bo pod devet padla le ob lahki nogi. Preseneti podatek o izpustu kar 199 gramov CO2/km.
Ko pomislimo na velikega suva, naprej skoči najprej BMW X5, ki je tudi v novi generaciji razmeroma zelo športno naravnan. Tudi mercedes-benz ML ali VW touareq sta v prefinjenosti in premium značaju nedosegljiva za ambicije grand santa feja. Kakšen jeep grand cherokee na drugi strani je popolnoma svojstven tič, saj je nepremagljiv izven asfalta. Prihajata pa še dva, ki bosta količila nove standarde v razumevanju udobja, tehnologije in varnosti - audi Q7 in volvo XC90.
Hyundai grand santa fe je resda najcenejši vstop v razred velikih suvov, a tudi nudi najmanj. Ne toliko glede videza ali osnovnega udobja, ki sta na visokem nivoju, tudi sicer je zelo uravnotežen in uporaben suv, a slednje lahko pripišemo tudi kombiju, mar ne? Manjka tiste ekstravagantnosti in demonstracije tehnološke naprednosti, ki pri tovrstnih vozilih, ko končna cena še zdaleč ni najpomembnejša, ne smeta manjkati. Grand santa fe pa pod črto na marsikaterem področju ponuja manj kot kakšen VW golf.
Če gledamo navadnega Santa Fe-ja je prou super avto. In verjetno pravo nasprotje ostalim korejcem. Seveda je to suv in posledično ni za hitro vožnjo skozi ovinke, čeprav se vseeno lepo pelje. Motor je pri vožni po AC preglasn-bi lahko… ...prikaži več poskrbel za bolšo zvočno izolacijo kabine, poraba je kr solidna, čeprav bi lahko poskrbel za večji rezervoar. Vetrobransko steklo rado poka (posebej pri prvih primerkih). Če bi bila cena nekje med 25-30 000€ bi bil to eden bolših avtou za uložen denar, trenutna cena dobrih 30 000€ in navzgor je pa malo prevec (polnoopremljen okoli 50 k€), vsaj kdor ma tolko denarja povečini posega po evropskih predstavnikih.
Že naslov pomeni vse.Skoraj brez komentarja.KUPIŠ AVTO ZA 55000 € pa še vedno voziš korejca.Ni priznana svetovna znamka za prestižna vozila in pika.