Avto > Testi
166 ogledov

GLA je križanec, karavan in vse vmes

Mercedes-benz GLA
1/16
Anže Petkovšek
Mercedesov GLA se ne spušča v neposreden boj z izdelki svojih naravnih tekmecev. Namesto tega daje poudarek na športni eleganci in udobju.

“Mater, je lep!”, je med kroženjem okoli mercedes-benza GLA modroval gospod srednjih let. Zaželel si ga je, denar pri tem niti ni deloval kot glavna ovira. In vozniki na cesti, kar gledali in gledali bi ga. In na parkirišču pred nakupovalnim centrom, kazalo je, da je polovica zijal vmes že pozabila, po kaj so prišli.

Najsi torej v naslednjih vrsticah modrujem na dolgo in široko, dejstvo je, da je GLA s svojim drugačnim pristopom zelo opazen avto, tako da je osnovni namen znamke že dosežen, saj se nanj lepi staro IN mlado, kar za marsikateri nekdanji mercedesov model ni veljalo.

Mimogrede, kaj pa je to za eno vozilo?

Kljub črki G v imenu in elektronskih pomagalih za nadzorovan spust ali težavnejšo podlago težko govorili o kakšen terencu. Tudi križanec očitno ni, saj Republika Slovenija tega termina nima v kategorizaciji vozil, zato je GLA-ja v prometnem dovoljenju uvrstila med karavane. Čeprav se 481-litrskega prtljažnika ne bi branil nihče, pa skopa velikost odprtine priča, da to karavan pač tudi ni. Pravzaprav še najbolj sodi v razred kombilimuzin, kjer mu kot edini naravni premium tekmec vozi vštric Volvov posebnež V40 cross-country. Audi Q3 in BMW X1 se zdita že povsem ločena liga in nagovarjata drugačne duše.

Mercedes-benz GLA | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Svoje dodata AMG zunanji in notranji paket opreme pri testniku, ki poudarjata športno nrav avtomobila in ga še oddaljita od kolovoza.

Kdo pa ima resen namen se na 18-palčnih kolesih spopadati z blatom? Verjetno nihče, štirikolesni pogon, ki ga je premogel testnik, je namenjen zgolj čim bolj tesnemu razmerju z asfaltom.

Notranjost ni brez napak

Tako kot pri vseh najnovejših mercedesih je tudi pri GLA-ju notranjost nekaj posebnega, prija pogled voznika na športni volan in merilnike, telo se čuti udobno utesnjeno v sedežih z integriranim naslonom, raven obdelave je na ravni, ki jo pričakujem od premium avtomobila.

Je pa pogled skozi vetrobransko steklo dokaj ozek, prostora za desno koleno ni ravno veliko, manj ugaja tudi pogled proti sredinski konzoli, saj je nekakšen hibrid novega (tablični zaslon, ki se ga upravlja prek vrtljivega gumba) in preživetega (ogromno ostalih gumbov). Povrh se kar nekaj funkcij za upravljanje podvaja, kar le še bolj zmede uporabnika.

Lepi nos s svojimi muhami

Štirikolesni pogon in natančen volan sicer vlivata precejšnjo mero samozavesti, a med pregrobo vožnjo skozi ovinke se mora nos avtomobila vseeno izdatno potruditi, da uspe prekriti željo po zdrsu. Skozi isti ovinek denimo precej višjerasli MINI countryman all4 ni prelil kapljice znoja. Opazil sem še zanimivo posebnost, ki jo pripisujem pogonu 4x4 in sicer pri višji hitrosti izpod zadnje osi prihaja tisto značilno brenčanje. Ne bi pričakoval od avta tega kova, a se pač navadiš.

Motor je bil najmočnejši dizel s 125 kW, ki po pričakovanjih nima težav s hitrim premikanjem avtomobila. Glede navora sicer vseeno zaostaja za legendarnim petvaljnikom iz že omenjenega volva, a s švedom hitro opravi, ko je govora o porabi. Na relaciji se zlahka spusti pod sedem litrov, v kombiniranem ciklu pa se ustavi pri 7,6 litra. Sedemstopenjski avtomatski menjalnik je s tem motorjem serijski. Deluje všečno in udobno, a v primerjavi z izdelki BMW-ja in Audija še vedno za odtenek počasneje in manj inteligentno. Konkurenta denimo precej hitreje prepoznata, kdaj je uporabnik zgolj začasno preklopil v ročni režim (recimo za zbijanje prestav) in hitreje vrneta delovanje v režim avtomatike. V takšnem avtomobilu je avtomatika skorajda nujna stvar, a za tiste manj športno nastrojene bo tudi cenejša različica 200 CDI ali celo katera od bencinskih verjetno zadostovala.

Sklep je jasen. GLA je enostaven za vožnjo, udoben in lep avtomobil. Stas pa ima svojo ceno.

Mercedes-benz GLA CDI 220 4matic AMG line

Motor:2.143 ccm, 125 kW (170 KM), 350 Nm pri 1.400 Nm


Poraba na testu:7,6 l, 129 g CO2


Zmogljivosti:215 km/h, 8,3 sek od 0 do 100 km/h


Cena:od 37.900 €, 44.179 € (testnik)

AvtoTest


Videz, enostavnost vožnje, varnost


Razmeroma velik obračalni krog, utesnjenost

Udobje.

GLA je težko prvi družinski avtomobil, saj je vstopanje prek posebno oblikovanega okvirja zadnjega para vrat zahtevnejše. Prednja sedeža sta sicer zelo ozka, vseeno pa za odrasle okončine prostora ni nikoli preveč. Pripenjanje otroških sedežev je zgledno enostavno. Prtljažnik ima dokaj ozko luknjo, je pa kar velik in lepo obdelan, kot tudi vsa ostala notranjost.

 
Pogon.

GLA se po cesti pelje bolj kot kombilimuzina in ne križanec. To pomeni udobno pobiranje daljših neravnin in minimalno nagibanja v ovinkih. Verjetno predvsem zaradi velikih testnikovih koles in malce tršega AMG podvozja pa so se bolj čutile luknje v asfaltu. Vsekakor pa je vožnja udobnejša kot v izvornem razredu A.

 
Konkurenti.

Cenovni razred jih oklesti na prste ene roke in precej razširi oblikovni razpon. Tu je audi Q3, ki daje prednost višjemu sedenju in prostornosti, precej podobno filozfijo ima tudi BMW X1. Vsi trije premium nemci se z začetno ceno vrtijo presenetljivo blizu malenkost pod 30 tisočaki. Ne gre niti mimo volva V40 cross-country ali MINI countrymana.

 
Vrednost.

29.220 evrov je začetna cena po ceniku. Čeprav GLA vsebuje veliko aktivne varnostne serijske opreme (opozorilo pred trkom, opozorilo na utrujenost), kar je nedvomno plus, pa je potrebno skoraj vse ostale dodatke doplačati. GLA 220 CDI 4matic stane slabih 38 tisočakov, medtem ko je nabohoten testnik dosegel 44.179 evrov. Vseeno pa tovarniške parkirne kamere ne morete kupiti.

Komentarjev 1
  • mihajuz 12:36 26.november 2014.

    Tole pa res ni lepo no...