AMZS je v sodelovanju s partnerskimi klubi in potrošniškimi organizacijami preskusila 33 otroških sedežev, med katerimi je bilo kar precej novih.
Razlog za to je dejstvo, da proizvajalci sledijo potrošniškim navadam in na trg vedno nove modele otroških sedežev, saj so ugotovili, da kupci raje segajo po novih modelih, ki vsaj na papirju obetajo boljše lastnosti. Seveda je v prvi vrsti pričakovanje večje varnosti otrok. Starim so se pridružili tudi novi proizvajalci, sicer pa proizvajalci tudi pogosto z novimi imeni označijo stare in že preskušene sedeže, zato je zmeda ponudbe še toliko večja.
Osvežitev preskusnih postopkov
Letos so bili določenih sprememb deležni tudi sami preskusi otroških sedežev, ki potekajo že nekaj desetletij. Testni Volkswagen golf so tako nadomestili s volkswagnom polom, kar je prineslo manjše pojemke med zaviranjem, uporabili pa so tudi nove testne lutke z novimi tipali, ki omogočajo bolj natančne meritve. Za preskuse ravnanja s sedeži in njihove ergonomije uporabljajo trivratno ford fiesto, križanca volkswagna T-roca in limuzinski kombi citroën berlingo z drsnimi vrati in troje sedežev namesto enotne klopi zadaj.
Test je sicer pokazal, da je večina izmed 33 preskušenih otroških sedežev, pri katerih so ocenjevali varnost, ravnanje z njimi, ergonomijo in vsebnost škodljivih snovi, dovolj varna in ergonomična, dovolj preprosto pa je tudi ravnanje z njimi. Večina je dobila oceno dobro, eden se lahko pohvali z oceno zelo dobro, uporabo dveh, ki sta dobila oceno slabo pa so preskuševalci odsvetovali. Sedem sedežev je sicer dobilo oceno dobro, eden pa zadovoljivo.
Zlomila se je sponka varnostnega pasu
Sedež tex baby eris i-size, eden od dveh, ki ju preskuševalci ne priporočajo, je na testu padel zaradi varnostne zaponke integriranega varnostnega pasu, ki se je med čelnim trkom razletela, zato pas testne lutke med trkom ni mogel zadržati v sedežu. V drugem nepriporočljivem sedežu znamke babyauto buddy i-size so v tekstilni prevleki zaznali preveliko vsebnost sredstva proti gorenju. Omeniti je treba, da so vsi sedeži, vključno z omenjenima, dobro prestali preskus bočnega trka.
Sedež silver cross dream z i-size, ki je edini dobil najboljšo oceno zelo dobro, po drugi strani zagotavlja zelo dobro splošno zaščito med trkom, otroka pa med bočnim trkom zaščiti tudi brez bočnih elementov.
Test je pokazal tudi, da imajo malo večji otroci med sedenjem nasproti smeri vožnje pogosto težave zaradi pomanjkanja prostora za noge, kar je dobro upoštevati pri nakupu, pa tudi da nakupna cena pogosto ni zanesljivo merilo za kakovost sedeža, saj otroke pogosto dobro zaščitijo tudi cenovno ugodnejši sedeži.